Hva er egentlig så galt med SONY? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror Sony har ett produkt i de fleste hjem...
    Hvis du går gjennom huset så kan du sikkert finne en komponent som er laget av de. Og... vil tro at de og er såpass strategisk mht. forbrukersamfunnet at de legger trykk der de har best teknologi.
    Tv er vel det av-produktet som flest prioriterer øverst.

Og da satser Sony på å få ekstrasalg basert på det at de som kjøper tv'ene også kjøper de andre produktene basert på navn, kompabilitet osv

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke så mye galt med Sony.
    De er en av verdens største elektronikkprodusenter å vet godt hva dem holder på med. Både når det gjeller markedsføring og produktutvikling.

Selv har jeg ikke noe inntrykk av at de gjør det noe dårlig i tester. Heller det motsatte. Ihvertfall ikke noe dårligere enn de fleste av konkurentene.
    Og helt riktig som Antonx sier. Innenfor proft videoutstyr er det nesten bare Sony og Pana som gjør det stort. Neppe uten grunn.

Sony brukere virker jo også svært fornøyde med produktene.

All statestikk i mange år har også bevist den høye produksjonskvaliteten de har. Her er Sony sammen med Pana nesten i en egen klasse.

Men når alt dette er sagt, så kan jeg jo forstå hvorfor noen får inntrykk av at Sony ikke er noe særlig.

Når man er blandt de største produsent og utviklere i en bransje, så blir man lett synlig. Og ingen nyheter er like gode som dårlige nyheter...

I tillegg finnes det jo ganske mange fanatikere der ute, som liket å peke fingeren på konkurentene å rope høyt.
    Akkurat som at de mest ihugga Appletilhengerene "hater" Microsoft", så
    finnes det nok av dem i Nintendoklubben som ikke er særlig begeistret for Sony, hehe. Samme med HD-DVD vs Blueray. Sånn vil det alltid være.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

kan ikke se noe galt med det de lager jeg. Er vel ikke eksotisk nok for mange lyd intreserte. Men de behøver ikke vere dårlige selv om de er stor produsent

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg har eid veldig mange Sony-produkter. Jeg liker spesielt deres hardware/knappe-design, som utstråler kvalitet og stødighet.

De har vært veldig langt framme på mobile dingser, batteriteknologi, crt, tape og mange andre felter.

Mange sider ved strategien til firmaet Sony gjør meg irritert og lite vennlig innstilt. De står i mine øyne ofte for forbruker-fiendtlige, proprietære og låsende løsninger.
    Enig med Knut,
    gode produkter, forbrukerfiendtlig strategi.

Her er jo Rootkit-skandalen det grelleste eksempelet:
    2005 Sony BMG CD copy prevention scandal - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony lager ihvertfall den beste spillkonsollen på markedet.

Ellers så har de tv og projektorer som er blant de beste. Som nevnt er de også store på videokamera og kamera.

Andre ting som ikke er fullt så bra er satsingen på MiniDisc. Den er jo borte nå. Sony hadde vel også mere tro på Beta enn VHS i sin tid?

Ellers så har jeg testet SOny harddiskopptaker. Den var ikke bra, ihvertfall ikke i forhold til Pioneer. Pioneer'en hadde bedre menysystem og var mye bedre brukervennlig.

Men ingen er feilfrie. Når man er så svære som Sony er så er det lov å gjøre feil eller ikke være best på alt. Men de lager jo mye som er meget bra.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inrtrykket av Sony er vel å bra det , men jeg har mer tro på produsenter som konsentrerer seg om en ting , feks Denon , Dali , klipsch , dynaudio, focal, electrocompaniet og slike merker. Føler Sony ikke får samme spisskompetansen som de som kun driver med EN ting. Pluss at du må (på det jevne) lage et produkt som appelerer til et mye bredere publikum en produsenter som bare lager feks høyttalere.

Drev ganske heavy med bilstereo i noen år , og de som var "tyngst å best" på bilstereo var merker som KUN lagte Bilstereo, feks JL Audio , Kicker , Alpine og Rockford Fosgate. Pioneer hadde noen sære serier (ODR) som spilte sykt bra , men som lå hakket over "vanlig" high-end utstyr i pris. På spillerfronten var det heller liten tvil , der var det Pioneer som var kongen, med Alpine tett oppi.

Ang propriotære løsninger så forstår jeg SONY veldig godt - Med dagens marginer på elektronikk, og forbruksvarer generelt så må man finne på noe man kan legge litt ekstra på. Regner med de tjener fett på minnekort, og minidiskene sine. Men slik er det jo med alt i dag - Elektrobutikkene selger skrivere med tap og tjener det inn på den svindyre USB kabelen og blekk, bilforretningene selger biler med marginal fortjeneste og flår deg på neste service. (hørte jeg 4 liter spylervekse a 40 kroner literen ?) Så her er ikke sony alene i det hele tatt.

Edit : dårlig formulering

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært og er veldig fornøyd med de SONY produktene jeg har hatt opp gjennom tiden.
    Spesielt fornøyd med DVD spilleren NS900V den leverer fremdeles et bra bilde og veldig god lyd, den er litt akterutseilt på teknologisiden men det får være så. Spilleren var bland de beste i prisklassen da jeg kjøpte den.

Jeg syntes ikke forsterkerene deres har vært så mye og skryte av, virker litt billige samt at de har en lydsignatur som jeg ikke liker. Nå har jeg dog ikke hørt noen SONY forsterkere på noen år da..

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en del Sony gjennom årene, angrer fremdles på at jeg solgte min kjære 333 ES cd spiller - sinnsyk bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

med unntak av spillkonsoller kan jeg faktisk ikke tenke meg et eneste Sony produkt som ikke blir slått (i mine øyne) av andre leverandører i samme prisklasse, det er mitt forhold til Sony, hehe. Tester skal man ta med en saftig klype salt. Synes flatskjermene deres er overvurdert, på kamera-fronten er nikon/canon bedre i samme prisklasse og Mp3-spillere er jo et sørgelig Sony-kapittel. Byggekvaliteten er det derimot lite å si på. Det er ting man har i "100" år. Mulig jeg kaster bensin på bålet her, men dette er min personlige erfaring med Sony...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksempel på et topp Sony produkt;

Denne gikk i dag
    SONY TA-P9000ES ta p 9000 es multichannel preamplifir bei eBay.de: Verstärker (endet 25.02.08 13:52:20 MEZ)

Sony glimter til av og til. Denne er kjempe bra til prisen.
    Synd de ikke alltid utnytter potensialet. TA-P9000ES burde de tatt med videre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •