Høytalerkabel med varm lyd - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 109 av 109
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med en ærlig/nøytral kabel, så kjøper du høyttalere/forsterkere som leverer det lydbildet du vil ha? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva med en ærlig/nøytral kabel, så kjøper du høyttalere/forsterkere som leverer det lydbildet du vil ha? :wink:
    Det er desverre helt umulig for en kabel (så lengen den ikke har eq innebygget ) og forandre klangen på anlegget ditt. Det er kabel kan gjøre er og fjerne støy, som igjen gjør lyden mer gjennomsiktig.

Dette er min mening etter mange år, med utprøving av kabler.

Aldri hørt noen kabel gjøre underverker med lyden, men skal inrømme at jeg har blitt lurt noen ganger. F.eks synes det var litt lys klang på noen høytallere jeg hadde, ville derfor prøve noen høytaller kabler som kostet kr 9000,- og selvfølgelig når jeg fikk dem, synes jeg de gjorde det jeg hadde håper på. psykologisk: helt klart!!! hvem vil vel inrømme og ha brukt kr 9000 på en kabel uten forbedring Uansett, det gikk ikke så lenge før høytallerene måtte ut :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Connoisseur
    Det er desverre helt umulig for en kabel (så lengen den ikke har eq innebygget ) og forandre klangen på anlegget ditt. Det er kabel kan gjøre er og fjerne støy, som igjen gjør lyden mer gjennomsiktig.

Dette er min mening etter mange år, med utprøving av kabler.

Aldri hørt noen kabel gjøre underverker med lyden, men skal inrømme at jeg har blitt lurt noen ganger. F.eks synes det var litt lys klang på noen høytallere jeg hadde, ville derfor prøve noen høytaller kabler som kostet kr 9000,- og selvfølgelig når jeg fikk dem, synes jeg de gjorde det jeg hadde håper på. psykologisk: helt klart!!! hvem vil vel inrømme og ha brukt kr 9000 på en kabel uten forbedring Uansett, det gikk ikke så lenge før høytallerene måtte ut :-D

Lenge siden jeg har vært så enig med noen om kabler :-D .

Teorien med å fjerne støy høres ikke dum ut uten at jeg vet noe om dette selv. Jeg har også funnnet ut at enkelte kabler låter klarere, mer gjennomsiktig uten å forandre klangen noe (bortsett fra at mindre gjennomsiktig klang kan virke mørkere).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skip ohoi!

Sitat Opprinnelig postet av einis
    EKKJ, Installationskabel
    den er fin, fyldig og mørk

Hæ hæ hæ hæ

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Connoisseur
    F.eks synes det var litt lys klang på noen høytallere jeg hadde, ville derfor prøve noen høytaller kabler som kostet kr 9000,- og selvfølgelig når jeg fikk dem, synes jeg de gjorde det jeg hadde håper på. psykologisk: helt klart!!! hvem vil vel inrømme og ha brukt kr 9000 på en kabel uten forbedring Uansett, det gikk ikke så lenge før høytallerene måtte ut :-D
    Men 1000-kroners spørsmålet til deg er:
    hva skjedde med 9000-kroners kablene når høyttalerne måtte ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men 1000-kroners spørsmålet til deg er:
    hva skjedde med 9000-kroners kablene når høyttalerne måtte ut?
    hehe. de har jeg fortsatt. grunnen til det er at de ser så jævla kule ut, tykkere slanger tror jeg ikke man får tak i, Iallefall ikke til høytaller En annen grunn er at de kanskje er verdt ca. 3000 på bruktmarkedet. Jeg har også klippet bananene til høytaller for og trekke dem direkte gjennon bi-wire terminalene.
    Det er noe som er litt gøy. Mange snakker om hvor gode spadene, eller bananene er på høytaller-kablene. Hvis man skal ha det ultimate, så bruker man vel ikke termineringer på kablene!! Da kjører man kablene direkte på terminalene.

Jeg har noen Tara labs prime 1000 som helt sikkert er like bra , og jeg testet dem, for og vurdere og selge de andre, men fy så pinglete det så ut Disse feite kablene jeg skriver om er foresten Harmonic tech. pro 11

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bona er et merke jeg selv har hatt gode erfaringer med, og prisen er ikke så helt verst: duet.no er vell forhandler

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnold Duck
    Hæ hæ hæ hæ
    hæ hva.
    den ble kalt "biltemakabelen" før. var flere tråder om den på hifisentralen i sin tid. spiller bedre enn det meste under tusenlappen var vistnok konklusjonen.
    mine nordost flatline gold og supra ply 3.4 måtte iallefall i skammekroken! innenfor hva en kabel kan gjøre iallefall...
    den gir en kraftig bass, med et fint varmt lydbilde oppover.
    kjøp 4leder, 2 til hver pol.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einis: ...og som Arnolds latter refererer til..(Einis: Den er fin, fyldig og mørk).
    Og det stemmer jo eksakt med sitatet og bildet fra deg som han linket til. Fin, fyldig og mørk. Veldig mørk, faktisk helt svart om jeg ikke ser feil. Kunne sikkert vært noe fyldigere, men shit au, fet nok. Fin er den også. Humor

Ameldal: Gammel tråd nå, men har du forsøkt Kimber 8TC fra Eltek (www.dynabel.no)? Dyp/stram, men samtidig krystallklar i de øverste oktavene. Men dine SA-1750 tror jeg kanskje uansett ikke gir veldig tung/varm/fyldig lyd nedover, på lavt volum. Det krever muligens litt kraft (og volum) for å få de små SA-elementene til å dytte lange lydbølger. Men dette er ikke basert på lytteerfaring. Bare leseerfaring.. Men det blir kanskje uansett detaljer. Du har sikkert behagelig lyd uansett, så det er vel finpussing vi snakker om?

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •