Presence. Hva er det og hvorfor brukes dette? Spesielt for Yamaha? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 65 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er dette noe som fungerer så bra at det er værdt å kjøpe inn et par små klipschEr til å ha i høyden ?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Er dette noe som fungerer så bra at det er værdt å kjøpe inn et par små klipschEr til å ha i høyden ?
    Det funker meget bra, jeg bruker Klipsch RS10 som presence både foran og bak.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og hatt rxv3800 nå siden jeg forhåndsbestilte den før den kom så har jeg endelig fått muligheten til og teste det ut.

Det løfter helt klart lyden i front, og merker det ikke trengs noen store høytalere men gjerne høytalere som gir et bredt lydbilde, eller passe på vinklingen om høytalene har en mere smalt lydbilde og ikke dekker hele sweetspot.

Bruker nå klipsch rs-52, men de er overkill hos meg som presence.

Har ikke prøvd med en hel film enda, men det blir om en time eller to fra skrivende stund.
    Prøvede dog noen sener med G.I Joe rice of the cobra.
    Og det funker jo, lider nok litt av at klipsch har en helt annen klang en Swans frontrekken min.

UPS... sjekk at reciver setter riktig avstand til høytalere så ikke lydbildet faller sammen.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til en erfaring for egen del.

Jeg hørte fra flere hold at presencehøyttalerne bare kunne være noen enkle, billige høyttalere. Etter jeg fikk Pioneer S-8EX som er en kanonbra center, falt presence-funksjonen med de vanlige høyttalerne som presence veldig igjennom. Lydkvaliteten blir dårligere når man legger inn presence, selv om lydbildet blir mer riktig i forhold til lerretet. Så man bør tenke litt kvalitet på disse høyttalerne også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Kan legge til en erfaring for egen del.

Jeg hørte fra flere hold at presencehøyttalerne bare kunne være noen enkle, billige høyttalere. Etter jeg fikk Pioneer S-8EX som er en kanonbra center, falt presence-funksjonen med de vanlige høyttalerne som presence veldig igjennom. Lydkvaliteten blir dårligere når man legger inn presence, selv om lydbildet blir mer riktig i forhold til lerretet. Så man bør tenke litt kvalitet på disse høyttalerne også.

Det er for de som har en laft plassert center og trenger og løfte lyden litt opp.

Har egentlig center i høyde til og ikke trenge presence, men bruker det likevel når jeg har muligheten nå.

Og er enig i at det er greit med god kvalitet, gjerne noe som er i nærheten av samme klang som center.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •