Nybegynner / Surround til ca 15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner / Surround til ca 15k

Hei,

dere er sikkert leie av slike hjelp-en-nybegynner-tråder, men jeg prøver allikevel. Så får dere gjerne henvise meg til riktig sted hvis dette er feil..

To the case:
    Jeg skal bygge tv-stue/hjemmekino utover våren, men har ikke ubegrenset med midler. Har sett for meg et surroundanlegg i 15000-kroners klassen.

Har ikke mye erfaring med surround, så trenger litt hjelp.

Har sett på en kombinasjon av Denon AVR-1908 (link)
    og
    Dali Concept 6 høyttalersystem (link)

Er dette en OK kombinasjon? Jeg er i grunn ute etter mest mulig lyd for pengene, og minst mulig juggel jeg ikke trenger. Planen er etterhvert å utvide med en seriøs HTPC som skal håndtere all bildeskalering, være dvd spiller osv. Forøvrig så har jeg en LE40M86 fra før som selvsagt skal være en del av TV-stua.

Alle tips mottas med takk! Gjerne også til helt andre merker og steder å handle. Har Hifi-klubben butikk i nærheten, så derfor jeg har kikket på de foreløpig.

Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Denon forsterkeren er helt sikkert fin til et Dali Concept høyttalersystem. Var jeg deg ville jeg kjøpt settet fra Dali uten sub og heller kjøpt for eksempel XTZ 99 W10.16 eller W 12

Jeg har Dali Concept på en Denon AVR3805 selv og er storfornøyd med det i forhold til prisen.

Jeg ville også tatt en titt på bruktmarkedet. Kan være mye penger å spare på det!

Eks:
    Dali Concept 6

Jeg ville også svinget innom Hifiklubben og lyttet til litt forskjellig. Plutselig faller du for et merke eller en kombinasjon

Lykke til!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

a) Stikk tilbake til HFK og be dem sette opp det du har foreslått selv øverst her. Ta med egen musikk/DVD!

Så ber du om å få høre på samme høyttaleroppsett men med denne istedet:
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 540R v.3 Hjemmekinoreceiver

(be dem om å bruke normal kabling, ikke noe ekstra dyrt fancy greier)

Hvis du synes Cambridge spiller høyt nok så tror jeg du får mest glede av den fremover.

b) Sjekk dette:
    Welcome to L-Sound!

Yamaha RX-V661 4490,-
    SVS 5.0 4990,-
    SVS sub PB10 4990 - 5% (hvis du kjøper 5.0 samtidig)

c) sjekk innom her http://avforum.no/avtorget/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar.

Snodig at det skulle dukke opp et sett brukte Concept høyttalere med XTZ sub til salgs da.. også 4k da. Mye penger spart. Kan jo gå opp litt på recieveren da..

Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Takker så mye for svar.

Snodig at det skulle dukke opp et sett brukte Concept høyttalere med XTZ sub til salgs da.. også 4k da. Mye penger spart. Kan jo gå opp litt på recieveren da..
    Regner med det er annonsen her på AVtorget du snakker om, og det virker absolutt som et meget godt kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinders
    Regner med det er annonsen her på AVtorget du snakker om, og det virker absolutt som et meget godt kjøp!
    Jepp. Og da er de i boks, forhåpentligvis. Henter de når jeg er tilbake i kongeriket.

Da gjenstår forsterker/reciever... Prisklasse 4 - 7k. Jo mer jeg leser, desto mer forvirret blir jeg. Ser bl.a at den Cambrigde recieveren kun har støtte for HDMI 1.1, og det er kanskje litt dumt?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Jepp. Og da er de i boks, forhåpentligvis. Henter de når jeg er tilbake i kongeriket.

Da gjenstår forsterker/reciever... Prisklasse 4 - 7k. Jo mer jeg leser, desto mer forvirret blir jeg. Ser bl.a at den Cambrigde recieveren kun har støtte for HDMI 1.1, og det er kanskje litt dumt?
    Tror du skal les litt i denne tråden :
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...rmatene-2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Høyttalerjakten må nok fortsette, da selger tydeligvis ikke forstod at jeg ville kjøpe de og heller solgte de til noen andre. :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •