Bass problem med NAD T 743

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bass problem med NAD T 743

Jeg har kjøpt meg en NAD T 743 surround receiver. Jeg bruker den som forforsterker, altså jeg har en effektforsterker som drar høyttalerne. Jeg har et sett Cerwin Vega cls-215. Jeg får ikke frem dypbassen når jeg bruker NAD'en som forforsterker. Noen som vet hva som kan gjøres slik at jeg får frem dypbassen?

Jeg har en annen forforsterker som jeg brukte før (brukte den da på samme effektforsterker og høyttalere som NAD'en nå er koblett til) , da jeg brukte den fikk jeg frem den dypbassen som normalt er i et sett Cerwin Vega høyttalere.

Er dette noe jeg bare må leve med når jeg bruker en surround receiver som forforsterker?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har gjort det , så koble reciveren til tv`n og gå igjennom OSD On Screen Display. menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Om du ikke har gjort det , så koble reciveren til tv`n og gå igjennom OSD On Screen Display. menyen.
    Jeg har gjort det. Har satt fronthøyttalerene på large og sub på off. Men det hjalp ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...har samme receiveren, men har ikke det problemet. Har du prøvd å sette delefrekvensen ned på 80hz?? Mener at den gjør en liten forandring i frontene når subbene er av, så hvis den står på 200hz så vil den forsterke det litt....mener jeg og huske.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •