Noen med erfaring med rotel rb 1070 mot denon surround receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med erfaring med rotel rb 1070 mot denon surround receiver?

Jeg har fått låne en Rotel RB-1070 Effektforsterker av TonArt, siden de har min til reperasjon. Det jeg lurer på er om effekten med Rotel'en gir no mer kraft siden receivern min leverer også 130W x2 i 8ohm.

Begge forsterkerne har lik power for å si det sånn, men er det no merkbart? Jeg har ikke koblet denne til enda, for jeg har nettopp for systemet mitt kalibrert. Og jeg vil ikke tulle til innstillingene nå, så jeg vil vite om den Rotel kan levere mer enn surround receivern min kan.

Rotel med Denon, kan det noengang bli bra?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    For meg er Rotel med Denon bedre enn Denon uten Rotel. Har samme reciever og samme effektforsterker, men andre høyttalere (B&W CDM7 SE).

I korte trekk merket jeg at Denonen ikke klarte å levere samme presisjon i lydbildet når det ble litt mye å holde rede på som når jeg avlaster den med et bedre effektrinn til frontene, merk: Mest merkbart i musikk! Rotelen klarer å gjøre en anstendig jobb, bedre enn andre jeg har hørt og en merkbart bedre enn Denonen alene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bare en feil kombinasjon mener du ?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått låne en Rotel RB-1070 Effektforsterker av TonArt, siden de har min til reperasjon. Det jeg lurer på er om effekten med Rotel'en gir no mer kraft siden receivern min leverer også 130W x2 i 8ohm.

Begge forsterkerne har lik power for å si det sånn, men er det no merkbart? Jeg har ikke koblet denne til enda, for jeg har nettopp for systemet mitt kalibrert. Og jeg vil ikke tulle til innstillingene nå, så jeg vil vite om den Rotel kan levere mer enn surround receivern min kan.

Jeg har en Denon 2807 (5x110W / 8 ohm) som jeg har koblet til en Rotel RMB-1075 (5x120W / 8 ohm).

Selv om de på papiret har omtrent samme effekt syns jeg det blir vesentlig bedre lyd med Rotel'en. Vanskelig å beskrive, men det virker som om den har mer krefter i reserve og dermed har bedre kontroll over høyttalerene.

Så jeg er ikke i tvil om at Rotel med Denon er bra

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bare en feil kombinasjon mener du ?
    Nei, ganske bra kombo mener jeg, men du må jo teste selv mot dine høytalere og ikke minst: dine preferanser.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med Mr. Flageborg i dag, så jeg skal koble dette her og kalibrerer fra de fastsatte punktene jeg har notert her. Det blir ikke gjort før i morgen tenker jeg, så vi får prøve dette og de om det puncher mer...

Men gud hvor mye jeg savner min PS Audio..... Noen som føler det sånn? Når ett kjærlig produkt er borte, så er alt borte på en måte.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •