Stativ/bokhylle stereo.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stativ/bokhylle stereo.

Hallo..

Dette er altså min første post på AVforumet..
    Vil først få takke for et flott forum med ekstremt mye godt lesestoff.
    Har funnet mye fornuftig her, og ser det er flere som er i samme båt som meg...

Er som mange andre ute etter stativ/bokhylle -stereo, etter at studenttilværelsen meldte sitt inntog, og anlegget hjemme i kjellerstua ikke var særlig aktuelt og reise avgårde med..
    Er ute etter noe til overkant av 10 000, både høytaler, forsterker og cd-spiller. ( denne har dere vel sett 1000ganger før )

Leter etter høytalere som spiller klar og fin lyd, men som også har muligheten til å trykke litt ekstra når det trengs.

Siden jeg er rimelig grønn på det feltet her, så har jeg som mange andre, ikke andre muligheter enn å gå til Hifi-klubben og hifi-centeret for å få lytte på ulike produkt.

Sitter nå igjen med intrykket av at b&w 685 er en høytaler som passer meg. Syntes den leverte noe "grøtete"-lyd sammen med NAD-forsterkeren hifi-klubben prøvde å få meg til å kjøpe. Men den kom noe bedre ut med Cambridge. Dog skulle denne være noe mer pusslete ved høyere volum..
    Men jeg (og mine naboer i bo-fellesskapet) setter mer pris på "klar og fin"-lyd, enn at den rister ting ned fra veggene..

Har også kikket litt på Dynaudio Audience 42.. Likte veldig godt klarheten, det lette og ledige lydbildet denne ga.
    Noen som har noen erfaringer med denne ? Hvilken forsterker trengs ?

- Er som sagt rimelig grønn når det kommer til høytalere i den klassen her. Alle tips og alternativ er velkomne.

Tusen takk.
    -Steffen

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen skal du være.

En stereoforsterker jeg liker godt i din prisklasse er denne: XTZ Class A100 D II Sølv Farve

den har krefter nok og er samtidig detaljert og har også mulighet for 50 klasse A Watt.

Ligger forøvrig en test av denne på forumet... bare ta et kjapt søk.

mvh

Bjarne

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje PSB Alpha B1 kan være noe? Den ble kåret til fjorårets budsjettkomponent av Stereophile: Products of 2007
    Da har du bra med penger igjen til resten av utstyret.

Frode

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Kanskje PSB Alpha B1 kan være noe? Den ble kåret til fjorårets budsjettkomponent av Stereophile: Products of 2007

Frode
    En kompis kjøpte denne til en liten lyttekrok foran peisen. Anbefales!!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet, Steffen!

For titusen kan man få mye rart.

Jeg ville kjøpt brukt.

Det ligger en REGA Mira intregrert forsterker fro 2500,- på bruktbørsen til hifisentralen.

Den driver Dynaudio 42 godt. Disse høyttalerne har bassporten rettet bakover. Det gjør at de ikke kan stå helt inntil bakvegg. Da vil du få en veldig booomy bass.

CAMBRIDGE Azur 540C CD-spiller til 2300 kroner på hifiklubben går for å være mye for pengene.

Kabler trenger ikke koste mye. Ikke i denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fornuftige svar.
    Tenkte meg en tur tilbake til hificenteret imorgen for å gi Dynaudio 42'ene en siste gjennomgang før jeg bestemmer meg.
    685'ene er jo som sagt også en mulighet..

Noen som har noen kjennskap til System Audio, og hvordan de er iforhold til de 2 andre alternativene?

Har aldri hørt på en Rega forsterker.. Hva kjennetegner en Rega Mira?
    Kanskje dette er dumme spørsmål, men er som sagt litt grønn på det feltet her..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regaen spiller musikk.

Har du lest omtalen i annonsen? Audio Ideas Guide Hi-Fi and Home Theater Equipment Reviews: Rega Mira Integrated Amplifier

Du får kanskje ikke 10 kilo ekstra aluminium og 2x200 watt slik som det meste fra kina, men en god musikalsk forsterker. Pengene er lagt i lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nok omtalen ja. Mye fornuftig, dog noe teknisk beskrivelse iforhold til mine forkunskaper

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffenb
    Noen som har noen kjennskap til System Audio, og hvordan de er iforhold til de 2 andre alternativene?
    System Audio har jo et særdeles diskret design, men de rimeligere SA - høyttalerne er vel ikke akkurat det som "trøkker" mest. Men de spiller med fin timing og oppløsing.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl

Frode
    Hørte PSB Alpha på Resonans Lyd og bilde, sammen med et Rotel-oppsett. Imponerende hva denne høytaleren til 2000 kr klarer å prestere.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB lager glimrende høyttalere til nesten ingen penger. Sjekk ut Image serien!

Et røverkjøp av småhøyttalere er Argon 7220 til den nette sum av 1200kr. på Hi-fi klubben! Kjøpte disse som bakhøyttalere til hjemmekinoen men da jeg koblet dem opp og spilte musikk på dem fikk jeg bakoversveis! Kanskje litt mye "boom" i bassen for enkeltes smak, men utvilsomt en like god høyttaler som dyrere konkurrenter fra mer kjente fabrikker. De matcher nok ikke Dynaudioene i kvalitet og musikalitet men det er heller ikke rettferdig å sammenligne da prisforskjellen er relativt stor.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ikke det litt lite med en 5tommer om det skal "trykke litt ekstra når det trengs" ?

dynaudio medfølger skumpropper. gir noe renere mellomtone og fastere bass alt etter plassering

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den "sparker vel ikke rompe" på de største rave-partyene :P. Men dypbassen var en av de tingene som imponerte meg mest, til å være en så rimelig stativhøytaler vel og merke...eller egentlig til å være en litt-dyrere-enn-det-og stativhøytaler...hehe

ut i fra min mening slår den i hvertfall dynavoice F6...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.21

Vil anbefale deg å høre på XTZ 99.21 De har samme kabinett som xtz 99.25 men litt enklere element. jeg syns de spilte veldig bra til den prisen. koster i underkant av 4000 kr. Ser veldig bra ut også da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    blir ikke det litt lite med en 5tommer om det skal "trykke litt ekstra når det trengs" ?

dynaudio medfølger skumpropper. gir noe renere mellomtone og fastere bass alt etter plassering
    Det er vel strengt tatt et 6" element som sitter i høytaleren, men den er nok ikke av de som trykker mest nei
    På lørdagen som var ble det på ny en tur i butikken, for å høre på dem. Blir mer og mer overbevist om at dette er noe å gå for.
    685'ene blir i allefall mer og mer uaktuelle.. Ettersom det er en forholdsvis liten hybel-leilighet, og klarhet overgår trøkk

Liker å ha muligheten til å kunne høre på høytaleren som jeg eventuelt skal kjøpe.
    Finnes det andre butikker enn hifiklubben, hificenteret og Ton-art i Trondheim?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har vist rett. det er ett 6.0 element. mens 52 er 6.8"

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Min mer fornuftige halvdel har truet med å sørge for tvangsinnleggelse dersom jeg tar flere kasser og bokser inn i heimen. Hvis ikke hadde jeg kjøpt disse!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •