Nybegynner Hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner Hjelp!!

Hei san.. jeg er helt amatør og har kjøpt 2 Dali Concept 6 og en NAD C 325BEE forsterker.. På forsterkeren er det bare 2 +- utganger til høytalere, men hvordan kan jeg koble til en eventuell Sub??

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På baksiden er det 2 jumpere , der kan du sette inn en Y splitt for å tappe signal til sub .

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at forsterkeren er AV før du tar ut jumperene. Jeg fant ut dette på C370´en til en kompis av meg, heldigvis kunne det repareres ops:

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvføgelig Dieselmink, man "kødder" ikke med spenning på ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk :-D.. Men :? jumper.. Er det koblinga fra forsterkeren inn i høytalerene..

Newcomer morten_norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Kjøper du en sub så vil den vel med stor sannsynlighet ha innganger for både high pass og low pass.
    Low pass er en signalutgang som du kan bruke hvis du har en pre out fra forsterkeren.
    High pass er en høyttalerinngang på suben der du kobler inn høyttalerkabler slik du ville gjort fra forsterker til Dali, da finner du også en høyttalerutgang på sub som du kobler til Dali.