TonArt Service VS Meg.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TonArt Service VS Meg.....

Jeg kjøpte en PS AUDIO effektforsterker her på Avforum, fikk den hjem og spilte på den i 3 mnd. Den låt fett som bare det, og en dag jeg kom hjem fra jobben stod hele anlegget og duret. Da ringte jeg til TonArt der tidligere eier hadde kjøpt denne, så fikk jeg sendt den inn til reperasjon.

Den ble sendt inn for 4mnd siden, og først nå begynner det å skje noe. De har jo funnet ut at hovedkortet osv har gått til stykker. Og disse delene finnes jo ikke på lager, må jo spesialbestilles og hele pakka. Jeg har mast så mye så jeg får lånt meg en effektforsterker av dem, de sender egentlig ikke slike ting for hjemlån.

Men nå er jeg så møkka lei hele greiene så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg kreve en ny forsterker eller hva ? De sender meg en Rotel 1070, som ikke er noe å rope hurra for...

Kan jeg ringe forbrukerådet og få hjelp der, hva ville dere gjort? Akseptert en dårlig låneforsterker eller kreve at de sender en ny for tort og svie....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt... var de ekstra firkanta fordi du hadde kjøpt brukt?

For meg virker det bare som om de har vært trege til å sjekke hva som er feil - er ikke sikkert dette ville vært noe annerledes om du hadde kjøpt ny

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aldri kjøp brukte ting over 100 spenn

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    aldri kjøp brukte ting over 100 spenn
    Aldri kjøp brukte ting under 100 spenn.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg skjønner ikke helt... var de ekstra firkanta fordi du hadde kjøpt brukt?

For meg virker det bare som om de har vært trege til å sjekke hva som er feil - er ikke sikkert dette ville vært noe annerledes om du hadde kjøpt ny
    Det som er firkanta at de aldri kan gjøre opp for seg, de drøyer med det lengste med alt og det som irriterer meg.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare hatt god erfaring med å kjøpe brukt.

Har aldri vært nødt til og sende brukt utstyr til rep.

Dette er uansett noe man må ta høyde for ved brukt-kjøp.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i alt PiXeL sier (i hans forrige innlegg, ihvertfall )!

Dessuten ville jeg endret navn på tråden til "Misfornøyd med TonArts service" eller noe, for det er her problemet ligger, og ikke i selve bruktkjøpet.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Enig i alt PiXeL sier (i hans forrige innlegg, ihvertfall )
    :twisted:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner heller ikke hvordan bruktkjøpet virker negativt inn her... Trodde du hadde blitt lurt av han som solgte deg den, men det er jo forhandleren som somler

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dessuten ville jeg endret navn på tråden til "Misfornøyd med TonArts service" eller noe, for det er her problemet ligger, og ikke i selve bruktkjøpet.
    Helt enig

Hvis du har bevis på at den er kjøpt hos TonArt og den ikke har gått ut over garanti tiden skal de reparere!

Vi burde nesten føre logg på service hendelser(både gode og dårlige).
    Vil jo kunne bidra til at man unngår slike bedrifter ved senere tidspunkt.

Service er veldig viktig, TonArt burde skjerpe seg!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Helt enig

Hvis du har bevis på at den er kjøpt hos TonArt og den ikke har gått ut over garanti tiden skal de reparere!

Vi burde nesten føre logg på service hendelser(både gode og dårlige).
    Vil jo kunne bidra til at man unngår slike bedrifter ved senere tidspunkt.

Service er veldig viktig, TonArt burde skjerpe seg!
    De har brukt 4mnd for å prøve å fikse den, som sagt har de startet å fikse den for 2 uker siden.

TonArt har en service mann, og han har en jobb ved siden av så han driver på hobbybasis. Om dere skulle sende noe til rep der kan dere vente i evigheter.

Jeg har kvittering og alt jeg, de skal reparere den med de får jo selvfølgelig ikke tak på nytt hovedkort så de må bestille masse greier å få dette sammen.
    Det jeg skal frem til at de somler helt for forbanna mye, send den til ett verksted som fikser slik enn å sende til dem. Det er mine opplevelser, er ikke vits å rose disse hifi butikkene oppi skyene på service i hvertfall.

Er nok en uheldig kar jeg gitt, sympati folkens.......

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du "hyler" om jeg, siden du har gitt så lite info... Hvor gammelt er produktet? Er det 10 år gammelt, og tonart prøver å reparere det for deg, er det jo fantastisk god service. Er det så nytt at garantien fortsatt gjelder, har du jo krav på å få det reparert innen rimelig tid, så lenge du ikke har kjøpt et produkt hvor garantien ikke overdras ved videresalg. Husk at garanti egentlig kun er goodwill fra produsent. Reklamasjonsrett har du etter norsk lov, men da må det etter loven påvises at funksjonssvikten skyldes en feil som var på produktet fra det var nytt, eks en dårlig lodding som etter 4 år ryker helt.
    Når det gjelder låneprodukt så har du ifølge forbrukerkjøpsloven kun krav på låneprodukt når det er en vare du er avhengig av å kunne bruke, følgelig har du ikke krav på låne- tv,forsterker,radio,høyttalere osv. Det betyr at tonart har sendt deg en forsterker for å hjelpe deg som best de kan, utover det de har plikt til. Som sagt, en reparasjon skal skje innen rimelig tid, men rimelig er et vagt begrep, og hvis det tar så lang tid å skaffe spesialdeler er det gyldig grunn til treg reparasjon, ifølge loven. Jeg skjønner imidlertid godt at du er frustrert når du blir lenge uten godsakene dine!

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt kan skje uansett om det er nytt eller brukt........

Servicen fra TonArt er vel det en skal konsentrere seg og irritere seg over.... -synd, men er vel ikke selgerens skyld!?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har da ikke noe med bruktkjøp å gjøre
    Hva hadde vært annerledes om du hadde kjøpt denne ny av Tonart?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Dette har da ikke noe med bruktkjøp å gjøre
    Hva hadde vært annerledes om du hadde kjøpt denne ny av Tonart?
    Det jeg skal frem til at de somler så mye, ting skal ikke klikke på ett år. Er tross en forsterker til 20000. Og den burde holde litt lengre enn som så, er en tragisk sak bare.

Har lært meg en ting, skal skal det kun kjøpes over disk og ikke no mer brukt på meg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Skjønner ikke helt hva du "hyler" om jeg, siden du har gitt så lite info... Hvor gammelt er produktet? Er det 10 år gammelt, og tonart prøver å reparere det for deg, er det jo fantastisk god service. Er det så nytt at garantien fortsatt gjelder, har du jo krav på å få det reparert innen rimelig tid, så lenge du ikke har kjøpt et produkt hvor garantien ikke overdras ved videresalg. Husk at garanti egentlig kun er goodwill fra produsent. Reklamasjonsrett har du etter norsk lov, men da må det etter loven påvises at funksjonssvikten skyldes en feil som var på produktet fra det var nytt, eks en dårlig lodding som etter 4 år ryker helt.
    Når det gjelder låneprodukt så har du ifølge forbrukerkjøpsloven kun krav på låneprodukt når det er en vare du er avhengig av å kunne bruke, følgelig har du ikke krav på låne- tv,forsterker,radio,høyttalere osv. Det betyr at tonart har sendt deg en forsterker for å hjelpe deg som best de kan, utover det de har plikt til. Som sagt, en reparasjon skal skje innen rimelig tid, men rimelig er et vagt begrep, og hvis det tar så lang tid å skaffe spesialdeler er det gyldig grunn til treg reparasjon, ifølge loven. Jeg skjønner imidlertid godt at du er frustrert når du blir lenge uten godsakene dine!

Det er skikkelig kjipt å vente så lenge, de kunne da gjort litt på egen hånd også som å bytte service verksted. Kan ikke basere seg på folk som ikke gjør noe med ett produkt etter 4mnd. Forsterkern er ett år gammal, er jo bare en stor bagatell. I følge TonArt så får man ikke tak på nye hovedkort til forsterkern min, og de brukte de 2uker for å finne det ut. Nå skal det bestilles en masse deler og sette sammen dette igjen, og hvem vet hvor lang tid det tar.

En låneforsterker har man vel krav på siden de er trege, Hifiklubben har jo også den dealen også etter det jeg har hørt. I følge TonArt kunne jeg bare låne en bedre en hvis jeg bodde i Trondheim, men siden de skulle sende den tok de den billigste de hadde omtrent.

Vet ikke om jeg vil merke noe spes med 130Wx2 i 8ohm jeg, receivern min leverer også det samme watt effekten. Noen med peil på det?

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kunne nok hendt selv om du kjøpte forsterkeren ny....av og til er bare tingenesiboendejævelskap slik :twisted:

La deg ikke skremme av bruktkjøp etter dette, vurder heller om du vil kjøpe en gitt leverandør / importørs produkter hvis du føler servicegraden deres er for lav.
    Det er gjerne vel så viktig om produktet er nytt eller brukt.
    Håper ting ordner seg for deg raskt.:-D

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det jeg skal frem til at de somler så mye, ting skal ikke klikke på ett år. Er tross en forsterker til 20000. Og den burde holde litt lengre enn som så, er en tragisk sak bare.

Har lært meg en ting, skal skal det kun kjøpes over disk og ikke no mer brukt på meg.
    Spørsmålet er vel om forsterkeren ville blitt fixet raskere om du faktisk hadde kjøpt forsterkeren som førstehåndskjøper. -neppe, så overskriften stemmer kanskje ikke helt? -(raskt å endre)

Men at det muligens er løst uproffesjonelt fra TonArt sin side, stemmer nok. -Får håpe det løser seg snart, i allefall!

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er skikkelig kjipt å vente så lenge, de kunne da gjort litt på egen hånd også som å bytte service verksted. Kan ikke basere seg på folk som ikke gjør noe med ett produkt etter 4mnd. Forsterkern er ett år gammal, er jo bare en stor bagatell. I følge TonArt så får man ikke tak på nye hovedkort til forsterkern min, og de brukte de 2uker for å finne det ut. Nå skal det bestilles en masse deler og sette sammen dette igjen, og hvem vet hvor lang tid det tar.

En låneforsterker har man vel krav på siden de er trege, Hifiklubben har jo også den dealen også etter det jeg har hørt. I følge TonArt kunne jeg bare låne en bedre en hvis jeg bodde i Trondheim, men siden de skulle sende den tok de den billigste de hadde omtrent.

Vet ikke om jeg vil merke noe spes med 130Wx2 i 8ohm jeg, receivern min leverer også det samme watt effekten. Noen med peil på det?
    ........................... Hva har dette med bruktkjøp å gjøre? Saken hadde jo vært den samme hvis du hadde kjøpt nytt..

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet det meste av anlegget mitt brukt og har fortsatt tilgode å ha noe tull med det.

Men TonArt.....Der setter jeg ALDRI mine ben igjen!
    Makan til oppblåst møkkamann av en selger har jeg aldri vært borti værken før eller siden!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •