LITT støy fra høytalere på "tomgang" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Jeg har også dette problemet når jeg spiller fra pc. Er fryktelig irriterende å høre på den brumminga. Den forandrer seg ikke med volumet. Den er konstant uansett om jeg ikke spiller eller har full vreng. Hvis jeg spiller fra dvd/playstation har jeg ikke den lyden. Kan det være noe innstillinger på pc'en?
    Kan det ha noe med at kabelen er såpass lang, (ca 5 meter), går rett foran høytaleren og ligger over to messinglister på gulvet?
    • Dobbeltklikk på høytalerikonet nede på startlinjen
    • Velg egenskaper når du er inne på volumkontrollen
    • Merk alt som går ann å merkes
    • Gå tilbake til volumkontrollen som nå skal ha en skokk av forskjellige volumknapper
    • Demp ALLE volumkontroller unntatt akkurat de du trenger for å få lyd

Ofte er det Phono-lydkontrollen som forårsaker skurringa

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har støy fra pcen min(laptop) og det er strømmen til pcen som gjør det, så den skilletrafoen som var i denne tråden vil nok fikse det problemet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Jeg har støy fra pcen min(laptop) og det er strømmen til pcen som gjør det, så den skilletrafoen som var i denne tråden vil nok fikse det problemet
    Stemmer det. Trekker du ut strømmen på laptopen, så vil man ikke har forskjeller mellom jord på forsterker og ikke jord på laptop. Bruker man også platespiller i anlegget sitt kjører man ofte all komponenter uten jord for å slippe problem med støy fra platespiller, og da kan man oppleve jordingsproblem fra feks en digital tuner på kabeltv, om det er koblet til anlegget også. Bruk også et galvanisk skille her mellom signalet i veggen (som er jordet) og tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så løste problemet mitt seg ved å dra ut alle signalkablene bak forsterkeren.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Som sagt så løste problemet mitt seg ved å dra ut alle signalkablene bak forsterkeren.
    Og hvordan fikser dette problemet? Lite vits med høyttalere om de ikke skal brukes til å lage lyd 8-)

Ja med midre det er snakk om at du kobler bare ut signalkablene når de ikke er i bruk ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Og hvordan fikser dette problemet? Lite vits med høyttalere om de ikke skal brukes til å lage lyd 8-)

Ja med midre det er snakk om at du kobler bare ut signalkablene når de ikke er i bruk ;-)
    Hehe, skulle til å si det samme. Selv om man tar ut de kabelene som ikke er i bruk, så vil man kanskje ta de i bruk igjen, og da oppstår kanskje støyen igjen også?!?
    Det er for så vidt normalt å ikke ha flere kabler i, enn det man bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kopler selvfølgelig ikke ut den jeg skal bruke. Jeg har bare Pc, ps2 og dvd tilkoblet, så det er inget problem for min sin del. Det er også lett å komme til bak forsterkeren siden den står utrolig teit plassert, men pga lite rom, dører og vinduer får jeg den ikke plassert på annet vis..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •