Vil dette oppsettet duge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dette oppsettet duge?

Nok en tråd om samme tema, ja... Beklager det, men jeg må jo bruke den ekspertisen som er!

Fra før har jeg en 37" tv (angrer litt på at det ikke ble 40...) og en denon DVD 1940.

Har kjøpt meg en XTZ 99 W12 sub også, men trenger et par andre ting til.

Her er handlelisten:
    Forsterker: Denon 4308
    Fronter: B&W 683
    Bak: B&W DS3

Senter venter jeg litt med i første omgang. Kommer til å bi-ampe frontene også så lenge jeg ikke bruker 7.1.

Duger det, eller er det noen som har noen gode tips å komme med?

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ha gått for eget trinn til frontene, heller litt ned på rec, om penger er et tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex S
    Ville nok ha gått for eget trinn til frontene, heller litt ned på rec, om penger er et tema.
    Hehe... Penger var forsåvidt et tema. Hadde i utgangspunktet et budsjett på ca 20-30k, men det har jeg gitt opp. Nå får det bare koste det det må
    Kan jo eventuelt koste på meg en effektforsterker for frontene om det blir for slapt med denon'en...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at du bare skal gå for det! Så kjøper du deg ett brukt effekttrinn i ettertid om du ikke er fornøyd med lyden. Bare så du vet det, så kan du kjøpe tre stykk fronthøyttalere fra klubben... det kommer til å koste det samme som den fansy senteren deres omtrent, bare at du får en mye fetere center da...

Jeg hadde selv disse høyttalerene i siktet da jeg såg etter ett sett i 10k segmentet, og hadde faktisk tenkt å kjøpe dem, men så hadde ikke klubben disse inne.. Jeg endte opp med Klipsch RF82 som i mine ører er mye bedre enn B&W683.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis dette bare skal brukes til film mener jeg at denne reciveren er absolutt god nok til å drive frontene, men hvis du skal bruke anlegget til musikk også vil jeg sterkt anbefale effektforsterker for å få bedre 2kanals lyd. kansje kjøpe en brukt 3808 i stedet for så kan du bruke de pengene du tjener på effektforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for respons!
    Godt å se jeg er på rett spor ihvertfall. Er nok ganske sikker jeg kommer til å gå for 4308. Men det er vel ikke noe i veien for å kunne sette på en effektforsterker i tillegg til den også? Blir nok ikke med det første, men kan ikke utelukke at det kommer etterhvert.
    Kommer nok hovedsaklig til å bruke anlegget til film og tv, men det blir nok litt musikk også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woho! Har helt i meg en flaske god rødvin, og følte for å uttrykke min glede over mitt relativt nyervervede anlegg! Foreløpig er det bare 2.1, men det holder i massevis! Inntil videre ihvertfall... Blir nok et par bakhøyttalere til ihvertfall etterhvert.
    Må nesten benytte anledningen til å takke alle som har hjulpet meg her på forumet også. Ante ingen ting om Hifi og hjemmekino før jeg ble medlem her på forumet, men etter litt gnål og mas føler jeg at jeg har lært en hel del! Tror jeg kom godt ut av det med valg av høyttalere og reciever også. Takket være dere! Tusen takk for hjelpen.

Magnus

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •