Kabling av annlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabling av annlegget

Hei

Mitt utstyr:

Tv: Panasonic pv70
    Forsterker: Pioneer ax2av-s
    Høytalere: Dynavoice m65
    Cd/Dvd: pioneer dv400
    Spill: PS2 og Wii

Lurer på hvordan jeg skal kable dette for best mulig effekt på både bilde og lyd i film og CD, wii og PS2(ps2 minst prioritert)

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis det er VSX-AX2AS du har kobler du alt til denne vis det er mulighet og går derfra til tv og høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg gjøre dette med ax2av-s og? mener å ha lest at forskjellen er at ax2as-s har 1080p og min 720p,stemmer det? har dette betydning på min pv70?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabling

først tar du kablene i hendene så kobler du opp anlegget. Enkelt og greit

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Subben_91
    først tar du kablene i hendene så kobler du opp anlegget. Enkelt og greit
    Må si du var behjelpelig, NOT
    Trenger ikke slike komentarer, da de ikke hjelper meg det sprøyt.

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om din pioneer har 1080p så vil det ikke ha noe å si. Om du sender signalet i 1080p så vil din tv nedskalere det uansett. Dessuten så sender ikke ps2 hd signaler. Om wii gjør det er jeg ikke sikker på. Koble ps2 og wii via pioneer med digital kabel. Når det gjelder bildedelen så vil jeg tro at din pioneer klarer å omforme analoge signaler til digitale, og sende så den videre via hdmi til tv'en. Slipper kabelrot bak tv'en. Det kan du gjøre i menyen i pioneer receiveren.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX2AS-s oppskalerer kun til 1080i, men har passthrough på 1080p

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å hjelpe deg:

HDMI kabler kan du egentlig la gå rett i TV - du MÅ ikke la bildesignalene gå igjennom receiver. Noen gjør det - visstnok for å unngå usynkronisering lyd/bild - andre gjør det ikke - uten problemer!

Nå kjenner jeg ikke PV70, men la oss si den har mer enn én HDMI inngang:

PS3 - HDMI kabel rett i TV, optisk kabel for lyd rett i receiver (DVR/VCR 1)
    PV70 - analoge lydkabler rett i recevier (TV in)
    DV400 - HDMI rett i TV, coax for lyd rett i receiver (DVD eller CD)
    M65 - høyttalerkabler rett inn i "front" L & R (Europris/Biltema/ClasOhlsson kabler osv - evt dyrere hvis du vil)
    Wii - har den optisk lydutgang så kan den gå inn i receiver DVR/VCR 2, evt inn som "video game 1 in" med vanlige analoge kabler.

Hvis PV70 bare har én HDMI inngang så må du selv vurdere om du vil la begge HDMI (PS3 og DV400) gå via receiver, eller bare den ene og la den andre gå rett i TV.

NBNB! Du får ikke surround lyd med 2 stk. M65 - du få ren stereolyd. Du kan heller ikke bruke TV høyttalerne som center, de vil også kun sende i stereo. Jeg vil anbefale deg å sette TV høyttaler til "av" hvis du skal høre film i god stereolyd. TV høyttalere er ikke bygget for annet Dagsrevyen - hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Skal prøve å hjelpe deg:

HDMI kabler kan du egentlig la gå rett i TV - du MÅ ikke la bildesignalene gå igjennom receiver. Noen gjør det - visstnok for å unngå usynkronisering lyd/bild - andre gjør det ikke - uten problemer!

Nå kjenner jeg ikke PV70, men la oss si den har mer enn én HDMI inngang:

PS3 - HDMI kabel rett i TV, optisk kabel for lyd rett i receiver (DVR/VCR 1)
    PV70 - analoge lydkabler rett i recevier (TV in)
    DV400 - HDMI rett i TV, coax for lyd rett i receiver (DVD eller CD)
    M65 - høyttalerkabler rett inn i "front" L & R (Europris/Biltema/ClasOhlsson kabler osv - evt dyrere hvis du vil)
    Wii - har den optisk lydutgang så kan den gå inn i receiver DVR/VCR 2, evt inn som "video game 1 in" med vanlige analoge kabler.

Hvis PV70 bare har én HDMI inngang så må du selv vurdere om du vil la begge HDMI (PS3 og DV400) gå via receiver, eller bare den ene og la den andre gå rett i TV.

NBNB! Du får ikke surround lyd med 2 stk. M65 - du få ren stereolyd. Du kan heller ikke bruke TV høyttalerne som center, de vil også kun sende i stereo. Jeg vil anbefale deg å sette TV høyttaler til "av" hvis du skal høre film i god stereolyd. TV høyttalere er ikke bygget for annet Dagsrevyen - hehe

Dette hjalp meg mere på vei ja........

Tusen takk, skal se om jeg finner ut av hva jeg trenger nytt av kabler og får handlet det inn så jeg få koblet dette sammen en gang for alle :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •