NAD vs. Camebridge vs. Denon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD vs. Camebridge vs. Denon

Skal oppgrader og trenger tips.

Valget står mellom NAD C325BEE og CAMBRIDGE 640A v.2 og DENON PMA-700AE.

Krav 1-5:
    Fysisk kvalitet. Jeg gidder ikke bæle med anlegg som går istykker innen de 15 første årene. (min gamle Sony-forsterker har klart seg feilfri i snart 30 år. Pot.meteret til volumktrl. er dog nå utslitt).

Krav 6:
    Lydkvalitet. Spiller temmelig variert musikk (Alt fra Deep Purple, Led Z. til Secret Garden). Har hørt på B&W DM685, som jeg synes var bra ut fra størrelsen. Kunne dog tenke meg ennå fyldigere/dypere bass.

Krav 7:
    Tekniske finesser. Kobling til sub.

Noen som har tips å dele?

(Skal i tillegg kjøpe nok en rimligere forsterker og tenker da på NAD C315BEE. Advarsler/anbefalinger for denne mottas også med takk.)

Newcomer Fez Dispenser sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal ut i morgen og kjøpe anlegg, og jaggu har du ikke sett på akkurat det samme som meg!

Foreløbig er det dette anlegget jeg ser for meg:

NAD C325 + B&W DM685 + Cerwin Vega 12SX

Jeg valgte å gå for sub i tillegg fordi jeg ville ha med meg hele frekvensspekteret. NAD-forsterkeren har dedikert sub-utgang.

Jeg hadde tenkt å kjøpe B&W sin minste sub i 6-serien, men jeg er sikker på at jeg blir fornøyd med Cerwin Vega sin til nesten en tusenlapp mindre.

Av fysisk kvalitet er jo NAD pålitelige, vil jeg tro. De satser på få dingser og dippedutter, men de senker også kostnadene sine på produksjonen har jeg fått inntrykk av.

Forskjeller mellom 325 og 315 vet jeg ikke, utenom spesifikasjonsmessig, der de er ganske like. 325 veier 3 kilo mer, for å si det sånn...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •