Hjemmelaget hjemmekinoannlegg, vil planen min fungere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjemmelaget hjemmekinoannlegg, vil planen min fungere?

Jeg er en fattig student som vil gjerne bruke minst mulig penger og mest mulig av det utstyret jeg har for å sette opp ett slags hjemmekinoanlegg 5.1.

Jeg tenker å bruke de innebyggde høytalerene i TVen(Phillips LCD 32") som L og R frontkanal.

Jeg har et bærbart anlegg med linjeinngang (JVC BoomBlaster) som er plassert bak sofaen.

Senter og sub kanalene sliter jeg med, men er det mulig å sende senter signalet gjennom R og L Front slik at det spilles i begge fronthøytalerene. Vil det oppleves som en virtuell senterhøytaler?

Er det da også mulig å sende sub signalet i begge surroundkanalene bak pga. BoomBlasteren har fyldig bass.

Lydkilden skal være et 5.1 lydkort, Creative Soundblaster e.l, eksternt. Koblet til min bærbare PC.

En annen utfordring er delay. Bildesignalet skal gå gjennom Vga til TVen. KAbelen kommer til å bli ca. 10 meter lang. Vil det skape for lang tidsdelay?

Takker for alle tilbakemeldinger..

Newcomer Fez Dispenser sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke outputs har det eksterne lydkortet?

Du vil uansett ikke oppnå "ekte" 5.1 siden høyttalerene til Boomblasteren er 30 centimeter fra hverandre og fjernsynshøyttalerene likedan. Det blir jo også feil å kun få bassen bakfra.

Nå har ikke jeg et forhold til 5.1, men for å få til det du snakker om, må vel dette gå an:

- Stereosignal (blandet Rear Left + Right) sendt til Boomblaster
    - Stereosignal (blandet Front Left + Right og senterkanal) til fjernsyn

Egen bass vil du ikke få, fordi verken boomblasteren eller fjernsynet har egne inputs for det.