Spikes - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64

Tråd: Spikes

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var innom et steinhuggeri eller hva det nå kalles i dag og spurte om pris på to massive steinplater på 30x30 og 4cm tykke.

Hvordan skulle jeg brukt disse for å oppnå noen effekt? Har spikes under høyttalerene nå og tiøringer mellom parketten og høyttaleren nå, og forstår at dette ikke er optimalt.

Siden jeg ikke har testet med/uten noe som helst underlag under høyttalerene (B&W 603s2) så lurer jeg på noen råd.

DrE

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stenplatene blir svært resonansfattige. Derfor vil de utgjøre et stabilt gulv. Jeg ville satt myke dempeføtter mellom kassene og stenene, og hardere dempeføtter mellom stenene og gulvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker trikset med betongplate jeg..

har spikes mellom betongplate og høytalere og et liggeunderlag mellom betongplate og gulv. Fungerer knallbra hos meg vertfall, bassen er finfin og naboene klager ikke..

hva mener du snickers-is, er det teit sånn som jeg har gjort det ? Smør på flesk? Teorien min er at jeg da har liten overflate mellom høytaler og betongplate til å begynne mer.. hva som evt. går gjennom ned til betongplata blir absorbert av kombinasjonen betongplate / liggeunderlag før det faktisk når gulvet. Slik det kjennes ut nå havner basset der den skal; i rommet og ikke ned i gulvet..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema skal ha 180kr for å frakte 16 stk spikes til meg, det er jo latterlig!

Så noke til 500 kram kosta det samme som noke til 24,9 kg, det blir for dumt!

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •