inst kabel; 0.75mm2 eller 0.5 mm2???? HJELP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

inst kabel; 0.75mm2 eller 0.5 mm2???? HJELP

Hei..

Eg har i det siste drevet på med å oppgradere platespilleren min.
    Har montert RCA plugger i chassiet, og instalert kabler mellom kretskort og plugger...

Første gang eg instalerte kabler mellom krestkort og rca pluggene brukte eg en kabel på 1.5mm2, dette var alt for stort. Lyden var rett og slett utrolig dårlig, dårlig klang og mye bass (luffen bass). Etter noen dager så byttet eg ut desse kablene med noen på 0.75mm2 og ja, lyden var noke heilt anna!! Den dårlige bassen som domminerte lydbildet forsvann og fram kom mye god lyd:-D Men (alltid noe men ) eg er ikkje helt fornøyd, syns fremdelses det ikkje heilt slik som eg vill ha det (fremdeles litt mye luffen bass). Og då lurer eg på om 0.5mm2 kabel kunne ha vore noe. Tror den orginale kabelen som var innstalert på platespilleren var 0.5, men då en kina kabel... Eg har nemlig noe 0.5mm2 kabel liggede, av god kvalitet, og har veldig lyst å prøve meg med denne, men det er jo bare 0.15 mm2 forskjell. Vet no at store kabler ikkje er bra når det gjelder signalet, noe eg erfarte med overgangen fra 1.5mm2 til 0.75mm2, men då gjekk eg jo ned halvparten av kvadratet, derimot 0.15mm2 (0.75 til 0.50) er jo ikkje akkuratt mye, tror dere at eg hade hatt noke lymessig gevinst med å bytte kabelen?????

Vist du har lyst å se bilder av arbeidet som er gjort med platespilleren så besøk gjerne tråden min http://avforum.no/forum/hvilket-utst...iller-hus.html

På forhånd takk for alle svar!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hm jeg vil råde deg til å bytte den, siden du får samme tykkelse som var fra før av. blir det bedre så er jo det bra, men blir det dårligere lyd er det jo bare å bytte tilbake igjen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •