Hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva trenger jeg?

Har lurket rundt på dette glimrende forumet i månedsvis, og endelig har jeg fått registrert meg som bruker :-D

Er relativt fersk i AV-verdenen ville satt pris på råd/veiledning fra mer erfarne sjeler, håper jeg har postet dette i riktig forum.

Jeg har en Sony 40V3000 flatskjerm og er for så vidt fornøyd med bildekvaliteten til mitt bruk, men lyden ikke stort å skryte av, er veldig platt i forhold til min gamle CRT. Kunne derfor tenkt meg å koble min Dreambox-parabolmottager og PS3 opp mot et lydanlegg av noe slag. Jeg ville satt stor pris på litt råd/veiledning/tips hva som kunne vært fornuftig å koble dette opp mot for å få en litt bedre lydopplevelse til TV/Film/PS3-spilling. Mitt budsjett ligger på 4-5000.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!
    Som sagt er jeg rimelig grønn på dette, så jeg lurer på hvordan jeg eventuelt kobler opp dette mest fornuftig? HDMI fra PS3 til forsterker, eller bruke den optiske utgangen fra PS3 til forsterker, og HDMI fra PS3 rett til TV?

Hva med Dreamboxen til forsterker? Sendes all bilde og lyd gjennom forsterker, eller kobler jeg bilde rett fra Dreambox til TV og lyd via forsterkeren?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger helt sikkert med en bruksanvisning som gir svar på det meste av tilkoblingsspørsmål.
    Har aldri hørt dette JVC-anlegget som det linkes til, men jeg syns nå det så ganske så smekkert ut

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å gi litt input på dette med oppkobling:

1. Det forenkler livet til samboere og barn hvis du lar alle lyd og bildesignaler gå gjennom receiver. Dette fordrer at du har en receiver med HDMI-switching, slik at du ved å velge kilde på forsterkeren sender riktig bildesignal til tv'en ettersom du bruker ps3/dvd osv...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •