Dumt spm... Men trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dumt spm... Men trenger hjelp!

Veldi dumt spørsmål, men, bruker min dvd spiller som CD avspiller. Merker jeg mye forskjell vis jeg kjøper CD-spiller? Og hvilken CDspiller annbefaler dere til max 2500,-?

Takker for svar

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo litt på hvilken dvd-spiller du har, og hva den er koblet til!
    Du kan jo feks først sjekke om du syns det er noen forskjell på analog vs. digital tilkobling(såfremt du har digital inngang på amp'en din.

Ellers er det mange som nevner som en liten tommelfinger-regel, at du må opp i dobbel pris på en dvdspiller for å matche en dedikert cdspiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første; ingen spm er for dumme, vi har alle vært nybegynnere en gang Du kan vel begynne med å fortelle om hvilket anlegg du har, det gjør det mye enklere for oss. For personer som har litt hifi-erfaring fra før, skal det ikke være så vanskelig å høre forskjell på en dvd spiller til 300,- fra Rimi, og en god cd-spiller til 2000kr ++ npr begge kobles analogt (forutsatt at resten av anlegget holder en generelt god kvalitet). Derfor kommer det helt an på hvilket utstyr du har, og hvor viktig lyd er for deg.

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...

Vist du er innterisert så skal eg selle en NAD C525 som er kjøpt i 14.08.07, litt over ett halvt år altså. Den koster i butikken 2,498.00. (hifiklubben), eg seller den for 1500. Fungerer utmerket, og uten en skramme. Har også org embalasje,, muligens også kvitering , må leite litt...
    Spilleren er meget bra til prisen, og spiller mye bedre enn en dvd spiller...
    Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben

Bare ta kontakt vist du skulle vere innterisert

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    For det første; ingen spm er for dumme, vi har alle vært nybegynnere en gang ...... For personer som har litt hifi-erfaring fra før, skal det ikke være så vanskelig å høre forskjell på en dvd spiller til 300,- fra Rimi, og en god cd-spiller til 2000kr ++ npr begge kobles analogt (forutsatt at resten av anlegget holder en generelt god kvalitet).
    hmmmmmmmmm - hva om begge kobles digitalt (optisk/coax) da?

Jeg har brukt to spillere i snart ett år nå - en Oppo DVD spiller og en Yamaha CD spiller. Begge er koblet digitalt og neimen om jeg vet hvilken som er best gitt.......... det er jo da DAC'en i receiveren som konverterer signalene så det blir litt hipp-som-happ. Men Oppo'n har jo mulighet til å spille av SACD gjennom HDMI eller analoge kabler, så akkurat der har den en fordel.
    Dessuten spiller den DTS CD'er som en drøm.

En dedikert CD spiller har én stor fordel: jeg kan høre musikk samtidig som DVD spilleren kjører DVD-Plasma-akvarium på TV'n samtidig

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å prøve en habil CD-spiller koblet analogt til forsterkeren din. Da vil du trolig få et godt løft i lydbildet ditt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AlexanderK:
    Fordi?
    Er DAC'er bedre i en CD spiller enn i en receiver?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dac'en er bedre i en cd-spiller enn i en receiver kommer jo ann på hvilket prisleie de ligger i.

Jeg hører iallefall god forskjell på om jeg kobler 1940'en min analogt i forhold til å kjøre digitalt. Dac'en i receiveren min er MYE bedre enn den som sitter i 1940. På samme måte har DCD-S10 en bedre dac enn den som sitter i AVC-A1D'en min.

Som sagt, så kommer helt ann på kvaliteten og prisklassen til komponentene.

I tillegg har man også noe som heter drivverk, men i prisklasser under 5000 skulle jeg nesten tørre å påstå det er få forskjeller... (arrester meg gjerne:-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er interessert i å kjøpe brukt ligger det en veldig bra brukt spiller hos PM Audio til en god pris. Det er en Cayin CD251 for 2000,- Er denne 100% i orden er det et godt kjøp. Den har ligget der en stund, og kan sikkert prutes litt til ned :-D

Pm Audio
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med en pris på £19k skulle man tro det er mer som berører enn en enkel dac chip!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmmmmmmmmm - hva om begge kobles digitalt (optisk/coax) da?
    Ja, var nettopp derfor jeg skrev om de kobles analogt.. Forskjell på to slike spillere som kobles digitalt er et helt annet kapittel.. noe innleggene under meg har forklart godt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en separat DAC. Du får en mye bedre DAC for 2500kr enn en komplett CD spiller. Det er i allefall sikkert. Men om dette blir kompatibelt med ditt nåværende oppsett vet jeg ikke. Kanskje du kan fortelle litt om hva slags utstyr du har...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •