hjelp til å sette opp systemet. Samsungprodukter.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til å sette opp systemet. Samsungprodukter.

Heisann!

Jeg er en relativ ung entusiast, og har ikke sååå mye peiling på dette med hjemmekino og alt det der, så jeg søker hjelp her, og håper dere kan hjelpe meg.

Jeg har Samsung LE37R8 LCD-TV (vet ikke om det er nøyaktig den jeg linket til, var så mange som liknet og surrer litt med modellnummeret, men så veldig ut som den).

Også har jeg Samsung HT-XQ100 som lydreciever og dvdspiller, men den har litt få input's, så jeg får ikke koblet til så mange ting samtidig som jeg gjerne ville.

MEN, jeg lurte på om det var mulig for en ordning slik at all lyd som gikk til TV'n, gikk ut til recievern igjen. TV'n har en Optisk lydkabel utgang, og recievern har en inngang, så det burde vel være mulig?
    Men åssen gjøres dette? jeg har koblet de sammen, men skjønner ikke hvordan jeg setter opp tv'n til å forstå at den skal sende ut lyden til recievern.

Noen som kan hjelpe?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den digitale utgangnen på tven din kan du bare bruke om du bruker tvens interne tv decoder.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig hva slags inputs er det du trenger da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    recievern har bare 1 kompsitt og 1 optisk inngang, og når jeg har en del ting jeg ville fått på anlegget, som jeg har koblet til tv'n
    - PS1
    - PS2
    - PS3 (nå den er på besøk/når jeg får kjøpt)
    - Wii (når den er på besøk)
    - DVDspiller nr.2
    - Tuner
    - Xbox360 (når den er på besøk)
    og så mange innganger har ikke recievern dessverre, skal nok skaffe meg en bedre reciever en gang i tiden, men hakke økonomi til det nå.
    Så om all lyd som gikk inn i TV'n gikk ut til recievern igjen, tror jeg at jeg burde få all lyd til å funke på anlegget, for TV'n har nok innganger.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det som blir sagt over her (mtp den optiske utgangen), så er vel den eneste løsningen og kjøre vanlig stereolyd over RCA fra tv til forsterkeren din.
    Mener jeg også har hørt at den optiske utgangen på tv-er ofte kun støtter stereo. I og med at det er så mange forskjellige ting du skal koble til, kan jeg ikke se at det finnes noe annen god løsning en enn rimelig receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •