Utvidelse av stereo til Hjemmkino-annlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utvidelse av stereo til Hjemmkino-annlegg!

Hei!

Har 2stk Dali Concept 10 høytalere som fronthøytalere og 5.1 hjemmekino oppsett med alle høytaler fra Concept serien til Dali.

Kjører disse på en Nad t773 forsterker som driver Dali høytalerne bra med 2x145w i stereo, men kunne gjerne trenge noe mer watt for å blåse skikkeligt løs.

Ser på en Nad c272 som gir 150w i stereo, dette er da bare 5watt i økning, selv om det vil bli en del mer uanz..

Det jeg vurderer er 2stk Nad c272 effektforsterkere, 1stk pr Dali Concept 10.. er dette overkill eller? Har lest litt på andre tråder, men føler ikke det er noe direkte svar. Noen som har gode tips og noe erfaring med dette?

Er det en god løsning generellt å bruke en effektforsterker pr høytaler? Ser bak på Concept 10 at det ikke går an å Bi-ampe dem, dvs bare 1stk terminal.

Sjekka inni høytalerne og ser på delefilteret at hver bass er delt der..

mvh
    Impsak

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan vell ikke bruke 1 effektforsterker på hver høytaler hvis de ikke kan bi ampes?? kan vell nesten ikke bli overkill, men jeg ville nok heller vurdert 2 stk skikkelige monoblokker til frontene dine da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, fant ikke noen mono-blokker fra nad hos hifi-klubben, men utenom hensyn til pris og overkill, er det noen ulempe å bruke to stk c272?

takker for svar

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe tenkte selvsagt ikke på at forsterkerene kan bro kobles skulle fungere greit med disse nad forsterkerene du vil kjøpe spørs selvsagt litt hva du er ute etter bruker du høytalerene bare til film og minimalt med musikk, så er det nok best med maks med krefter, men skal du også bruke dem til musikk så ville jeg kansje valgt en dyrere og bedre forsterker med tanke på musikalske egenskaper

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan gjøre, er å bruke pre-out fra surround-receiveren din og trekke signalkabeler til to stk Nad C272. Deretter kan du brokoble begge effektforsterkerne til å drive hver sin fronthøyttaler.

På denne måten driver surroundforsterkeren kun center og bak-kanaler.

En kompis driver Concept 8 med 2xC272, og har ikke hørt noe negativt om det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. det var akkuratt slik jeg hadde tenkt å gjøre det, men driver han 2concept 8 med 2 c272,, hørtes meeget overkill ut.. hehe

da jeg foreslo dette hos hifi- klubben så lo de bare og sa det ikke var vitts, men etter hva jeg har lest så er det mange som mener at 1stk c272 er for lite..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av impsak
    ok. det var akkuratt slik jeg hadde tenkt å gjøre det, men driver han 2concept 8 med 2 c272,, hørtes meeget overkill ut.. hehe

da jeg foreslo dette hos hifi- klubben så lo de bare og sa det ikke var vitts, men etter hva jeg har lest så er det mange som mener at 1stk c272 er for lite..
    Dette kommer nok litt an på hva du er ute etter, maksimalt trykk og effekt ut av høyttalerene dine, ok, da gir det kanskje mening, men hvis så er tilfelle hadde jeg valgt noe annet enn Concept i utgangspunktet. 773 er en kraftig sak, skal fint klare å drive Concept 10, ingen tvil om at 2 x C272 er enda kraftigere, men om du får så mye mer glede av det må du nesten vurdere (teste) selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •