Ny Pickup ???? (hjelp)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Pickup ???? (hjelp)

Hei, eg har nettopp oppgradert min platespiller, Denon DP 300F med å bytte ut signalkabel med RCA kontakter i chassiet. Se gjerne tråden min for en liten titt på prosjektet; http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ig-bilder.html
    Og no har eg då tenkt å skifte pickupen på spilleren min, og der kommer dere inn i bildet:-D Har dere råd, tips osv om diverse pickuper som er vert å ta en titt på så vær så snill å si det. Gjerne pickuper som dere har hørt sjølv... På forhånd takk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon DL110 fra hifiklubben.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har en Benz micro silver high output mc 2.0 mv liggende, glimmrende budget pu passer fint i Rega armer bla. Under 50tim nypris 1800k, pris blir vi enige om. Send en pm

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Denon DL110 fra hifiklubben.
    Har sett litt på pickup fra denon, då spessielt denon dl-160, men har hørt fra andre at de synes Denon låter veldig "hifi" og kan bli for kaldt... Men vist du mener noe annet så er det vell noe eg må sjekke ut.

Ett anna spørsmål; platespilleren min har innebygd RIAA forsterker, som går an å ta av og på. Vill det lønne seg for meg å kjøpe ein RIAA forsterker utenom? Vill dette forbedre lydkvaliten???

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bla litt ned på denne siden : audiophile.no
    Går du inn på hjemmesiden, under "Vinyl" er der også omtale av riaa´er.
    Lyden fra en pickup avhenger i meget høy grad av arm,platespiller, og riaa.
    Jeg har hatt 3 Denon, DL110, 160 og DL 301 MK II.
    Ellers er Benz´en også et godt tilbud jo...., kanskje du også finder den på Audiophile sine sider.
    Det er helt fint du oppgraderer med rca i din platespiller, jeg skjønner bare ikke helt hvorfor ? Desto mindre plugger osv man har desto bedre egentlig.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt fint du oppgraderer med rca i din platespiller, jeg skjønner bare ikke helt hvorfor ? Desto mindre plugger osv man har desto bedre egentlig.
    Hmmm, :-D Vi er vist ikkje helt enig her då men. Personlig så syns eg det er bedre med rca plugger på spilleren enn en kabel som henger ut fra den. Liker når eg har muligheten til å bytte og eg syns det blir mer ryddig. Derfor skal eg også lage ny nettbrønn på den også + Eg syns det eg gøyt å holde på med sånnt småplokk...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har funnet meg Pickup

Takk for hjelp, men har nå funnet meg en ny pickup som eg tror eg kommer til å bli meget fornøyd med Pickupen kjøpte eg brukt, og heter Grado - The reference;http://www.tonart.no/nettbutikken/diverse-tilbehoer/pick-up'er/grado-the-reference.aspx

Gleder meg til den kommer i posten

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håber du vet hva du gjør ?
    Er det den til 12.000 ? Eller er det en Platinum ?
    http://www.tonart.no/nettbutikken/diverse-tilbehoer/pick-up'er.aspx
    Dette må sikkert være litt "overkill", jeg håber du ser deg om etter en annen platespiller, og tonearm der kan yte den rettferdighet.
    Har du justerings skabelon til pickuppen ? Justering av pickup er et "must" og en tålmodighetsprøve....
    Her er en god guide for pickupper forresten : Alternativ Audio :: Vis Temaet - Pickup kategorisering/handleregister.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Picupene fra Shelter får veldig mye skryt i utenlandsk presse. www.hifistasjonen.no har nettopp begynt å selge disse i Norge.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håber du vet hva du gjør ?
    Er det den til 12.000 ? Eller er det en Platinum ?
    http://www.tonart.no/nettbutikken/diverse-tilbehoer/pick-up'er.aspx
    Dette må sikkert være litt "overkill", jeg håber du ser deg om etter en annen platespiller, og tonearm der kan yte den rettferdighet.
    Har du justerings skabelon til pickuppen ? Justering av pickup er et "must" og en tålmodighetsprøve....
    Her er en god guide for pickupper forresten : Alternativ Audio :: Vis Temaet - Pickup kategorisering/handleregister.

Det er The Reference, koster 12000 ny ja. Var iallefall det som vart sakt av selger. Det er ganske så overkill, det vet eg. Men når eg fekk PU'en til denne prisen, og så lite som den er blitt brukt så syns eg det er eit meget bra kjøp.
    Ny platespiller skal eg sjølvsakt få tak i, pickupen fortener noe helt annet en min rimelige Denon DP300F, men det blir nok ikkje med det samme (vist ikkje eg finner noe brukbart på bruktmarkedet). Vist noen av dere har noen brae forslag til ny(brukt) platespiller så er det bare å si ifra:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør i: Vinylavdelingen på Hifisentralen , så får du nok noen gode forslag. For de med mye kunnskap, leser og skriver der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •