Rør-amatør trenger hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rør-amatør trenger hjelp..

Har i den senere tid spekulert litt på rør-forsterker, men har ingen erfaring med det. Lurer på om noen kunne gitt meg et tips til en bra rør-forsterker som kunne passe til B&W 603 s3.. Cd-spilleren er en Denon DCD 700AE.

Jeg lytter til det meste av musikk. Fra Thomas Dybdalh til Korn.

Pris rundt ca. 5-10.000kr

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På denne linken her burde du finne det du søker!.. Jeg er så heldig å ha vært på en demo RØR kveld i deres flotte demo rom:-D ahhhhhh

Audioart

Cyrus

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ming Da har gode forsterkere til en hyggelig pris. 603 er dog en ganske tungdreven ht som kansje ville trivdes bedre med et transistor effekttrinn og en rørpre. Ikke så mange integererte rørforsterkere i den prisklassen du nevner som vil takle jobben med høyttalerene dine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ming Da har gode forsterkere til en hyggelig pris. 603 er dog en ganske tungdreven ht som kansje ville trivdes bedre med et transistor effekttrinn og en rørpre. Ikke så mange integererte rørforsterkere i den prisklassen du nevner som vil takle jobben med høyttalerene dine
    Kjenner ikke høyttalerne dine, men støttet Devil's forslag her tvert. Ikke mange produkter som gir like mye for pengene som Ming Da.

Har du litt tålmodighet så dukker det nok opp noen på brukten:-D

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har selv kjøpt Rørforsterker på E-bay rett fra Hong Kong. ( eBay Store - on9mart: Buy It Now, Integrated Amplifier, Headphone ear pad ) Opplevde dette som meget problemfritt. Forsterkeren er oppgitt til 2 x 52W klasse A, vet ikke om dette stemmer, men den spiller da som bar f... på mine B&W cdm7se. Har byttet ut medfølgende rør med Svetlana NOS rør, synes nå at dette spiller bedere i stereo enn mitt Denon hjemmekino annl. gjør.(som koster mye mere)

Mår legge til at jeg ikke er så bevandret i rørverdenen, men har da hørt på en del forskjellige stereo annl. Og er veldig fornøyd med den lyden jeg har fått hjemme nå.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok ikke dumt om du tar sjangsen på egenimport
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan jo prøve denne KT88-forsterkeren (den er kraftig, 2x65W) som er i en spesiell klasse og samtidig billig fra Hong Kong:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Men de høyttalerne er jo ikke så velegnet til rør - KT88 kunne kanskje klare det.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrjens
    Har selv kjøpt Rørforsterker på E-bay rett fra Hong Kong. ( eBay Store - on9mart: Buy It Now, Integrated Amplifier, Headphone ear pad ) Opplevde dette som meget problemfritt. Forsterkeren er oppgitt til 2 x 52W klasse A, vet ikke om dette stemmer, men den spiller da som bar f... på mine B&W cdm7se. Har byttet ut medfølgende rør med Svetlana NOS rør, synes nå at dette spiller bedere i stereo enn mitt Denon hjemmekino annl. gjør.(som koster mye mere)

Mår legge til at jeg ikke er så bevandret i rørverdenen, men har da hørt på en del forskjellige stereo annl. Og er veldig fornøyd med den lyden jeg har fått hjemme nå.
    Brukte samme ebay butikk ved kjøp av cd spiller. Problemfritt også her, og med god kommunikasjon hele veien. Kan trygt annbefale denne nettselgeren.

EDIT : tråden var visst bittelitt gammel gitt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •