Ø: hjelp til feilsøk: ikke lyd i bakhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ø: hjelp til feilsøk: ikke lyd i bakhøyttalere

Hei

Jeg er hjemme på juleferie og i den anledning bestilte jeg meg en 5.0 høyttalerpakke fra SVS for å se litt film osv. Hadde en ysw-1500 subwoofer stående fra før.

Planen var å kjøre lyden gjennom en litt eldre SONY ES forsterker. Denne har jeg hatt stående i flere år, tidligere brukt den i surround og liker den forsterkeren godt. Men nå får jeg ingen lyd i kanalene bak. Har testet høyttalerene og de virker. Får ingen test tone bak. Vet ikke hvordan jeg kan feilsøke ytterligere. Hvordan kan 2 kanaler falle ut sånn helt "uanmeldt"? Kan det være en sikring? Eller må jeg vurdere å skrote forsterkeren for å kjøpe ny... Prosjektet med surround hjemme for en ukes ferie skulle være low-cost.

Forøvrig god jul og det hadde vært fint med bidrag til å gi meg gode filmopplevelser i julen

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett lite (kanskje dumt) forslag :
    Er forsterkeren satt opp med høyttalere bak i menyen, har jo vanligvis valget mellom large, small og none.

Hvis det er satt opp med bakhøyttalere kan jeg ikke begripe annet enn att forsterkeren har "tatt kvelden".

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sjekke det for å være helt sikker, men mener jeg har gått igjennom alle innstillinger, synes også det var rart at det ikke kom noen lyd ved konfigurasjon og "test tone". Kjipern hvis den har tatt kvelden, men det betyr jo også at man "blir nødt" til å kjøpe ny, ser frem til å jakte på ny forsterker

uansett takk for svar og innspill!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •