Jeg vil hive ut min surround forsterker...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg vil hive ut min surround forsterker...

Jeg har en denon avr-4306 og jeg lurer på om jeg skal gå over til stereo fra nå av. Det er musikken jeg brenner for, men ikke film som blir mest sett for å si det sånn. Er jo litt musikk dvd'r og slik, men vil jeg merke store lydforskjeller om jeg gikk over til en cambrigde 840? Den virker veldig bra og den har fått EISA prisen og det hele.....

Noen her inne som kan hjelpe meg med følgende, er det bedre trøkk i en stereo forsterker enn surround? Jeg savner litt ekstra punch i mine Ikon, bare lurer på om jeg kan få det med gå over til en stereo forsterker...

Takk for alle innspill, håper noen her kan hjelpe meg....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Punch vil du aldri få ut av Ikon uansett hvilken receiver du velger. Jeg hadde selv AVR2807 til Ikon 6 og det spilte aldri noe særlig - egentlig totalt uengasjerende og slapt faktisk. Det var ikke før jeg slengte på NAD M25 at det ble noe fres, men fysisk trøkk fikk jeg aldri med Ikon 6 alene.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rockford punch...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd det Nad systemet der, men det er litt for dyrt for meg for å si det sånn. Det er testa med ikon 8, var ikke den værste lyden det for å si det sånn. Det leverte dynamikk i massevis, og hva kan du si leverer punch.. Det er bare å komme med tips, liker å dra bassen med volumet, ikke volumet med bassen. Ikke sant?

Lyd er deilig, spesielt når det låter perfekt.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par klipsch RF-83 eller mine 802D leverer punch

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Et par klipsch RF-83 eller mine 802D leverer punch

Hvis han får kjøpe dine 802D til Ikon pris så er vel saken i boks..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en avtale - har alltid angret på at jeg bytta ut Ikon 6 med 802D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

1. den har fått EISA prisen og det hele.....

2. er det bedre trøkk i en stereo forsterker enn surround?
    1. Akkurat som det betyr noe.............:-?

2. Nei.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at når ett produkt vinner EISA prisen må det bare være bra, men det er så mye fett på markedet nå så det er vanskelig å følge med. Det er manko på de pengene som skulle gitt punch, men jeg får ha mitt anlegg litt til og kanskje bytte ut noen komponenter. Det er faktisk punch med ikon 8, er ikke tull engang... Du kan si hva du vil om Ikon, har hatt 7'ern og den virka slapp men 8'ern er en klasse for seg... Det mener jeg da men, er ikke noen tester på denne høytalern enda... Er litt tragisk det...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Jeg mener at når ett produkt vinner EISA prisen må det bare være bra,

2. men 8'ern er en klasse for seg...
    1. EISA er for skribenter - og ja - det er et positivt tegn.

2. Jeg har kalibrert opp Ikon 8 i kinorommet til HiFi-Klubben i Kristiansand - og det har "punch" - prøv - den som har anledning

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig, og da synes du ikke Ikon 8 er no dritt for å si det sånn, snakka med den lokale hk her i byen og de synes ikon 8 er det beste valget til den prisen. Det er det da å ha nok elektronikk å mate den med, jeg venter på min effektforsterker fra rep som TonArt aldri klarer å levere igjen. Det er så dårlig service der, så de kunne like godt stengt hele butikken. De har hatt forsterkern min over 3mnd uten en dritt er blitt gjort, og når jeg ringer får de ikke tak på han som skal fikse den.

TonArt = MØKK!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Ja riktig, og da synes du ikke Ikon 8 er no dritt for å si det sånn,

2. TonArt = MØKK!
    1. Nei, Ikon 8 leverer - moro med lyd!

2. Prøv å starte en dialog med din leverandør - det er konstruktivt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Tonart er en god butikk! Jeg har ikke hørt noen andre dårlige inntrykk av dem. Vet du hvorfor forsterkeren har vært så lenge hos reperatøren som TonArt bruker? Det kan jo være en naturlig årsak også selv om det har gått altfor lang tid. Om du ikke vet det så spør.

Er det bare trøkk som betyr noe for deg? Hmm så enkel er ikke jeg :-D. Lenge siden jeg har hørt Ikon, men det er vel ikke så værst? Er det så dårlig trøkk i dem? En integrert vil ikke nødvendigvis gi mer trøkk men du får sikkert bedre lyd for pengene. Men hvordan liker du lyden, vet du det?

Den største kilden til lite trøkk er CD-platene. Dynamikken er veldig liten på altfor mange plater. Særlig innen rock. Klipsch er nok en godt valg for rock.

Hva hører du på av musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Gi F i EISA ;-).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvorfor dem somler så mye, har ringt dem gang på gang og det kommer jeg til å gjøre. Det er veldig dårlig service på ting man skal få reparert hos dem, du hører ikke en dritt og når du ringer vet ikke dem noe heller. Det er pga han fyren som fikser saker for dem har en jobb ved siden av, så da kunne de da heller fått noen som jobba med det på heltid.

De har hatt forsterkern min i 3mnd så jeg er rimelig lei av å vente på dem, så jeg får jo ikke prøvd ut sakene mine uten den da.

Ellers hører jeg på for det meste på rock musikk som floyd, marillion, straits og saker i den duren der. Det er min plass i musikkverden, gitar for alle penga...

Lyden liker jeg klar og fin, med ett spark inni mellom. Du skal kjenne det trøkker litt, ikke bare en liten dunk så er alt over... Litt moro må det være mulig å levere fra seg..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke første skritt å kvitte seg med alt hjemmekino utstyr og skaffe deg en forforsterker og CD- spiller (evn.t DAC)?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg synes Tonart er en god butikk! Jeg har ikke hørt noen andre dårlige inntrykk av dem. Vet du hvorfor forsterkeren har vært så lenge hos reperatøren som TonArt bruker? Det kan jo være en naturlig årsak også selv om det har gått altfor lang tid. Om du ikke vet det så spør.
    Hadde det ikke vært for tilbudet og at jeg ville ha høyttalere med en gang hadde jeg aldri handlet der. Mulig jeg var uheldig, men han som "ekspederte" der var så grusomt inkompetent og uengasjert at jeg ble irritert. Jeg får faktisk bedre service på mcdonalds enn jeg gjorde der, produktkjennskapen til mcdonaldsdama er sikkert betydelig mye bedre også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Hadde det ikke vært for tilbudet og at jeg ville ha høyttalere med en gang hadde jeg aldri handlet der. Mulig jeg var uheldig, men han som "ekspederte" der var så grusomt inkompetent og uengasjert at jeg ble irritert. Jeg får faktisk bedre service på mcdonalds enn jeg gjorde der, produktkjennskapen til mcdonaldsdama er sikkert betydelig mye bedre også.
    Jeg har vært der to ganger, første gang med samme erfaring som deg og andre gang helt motsatt. Han var meget ærlig. kompetent og engasjert. Litt samme erfaring som hos HK.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å komme med et eksempel som gjorde at jeg ble lettere sjokkert over kompetansen.

Jeg: Tenkte å bruke en Denon avr 2807 til å drive disse, holder den?
    Han: njaaa, ka koste den da?
    Jeg: 9000,-
    Han: Ok, den her koste 7000,- (var en Onkyo av noe slag) så d ska nok gå bra

............og hva om jeg hadde hatt en 4 år gammel Eltax til 7000,- hadde det gått bra også fordi prisen avgjør effekten???

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Bare for å komme med et eksempel som gjorde at jeg ble lettere sjokkert over kompetansen.

Jeg: Tenkte å bruke en Denon avr 2807 til å drive disse, holder den?
    Han: njaaa, ka koste den da?
    Jeg: 9000,-
    Han: Ok, den her koste 7000,- (var en Onkyo av noe slag) så d ska nok gå bra

............og hva om jeg hadde hatt en 4 år gammel Eltax til 7000,- hadde det gått bra også fordi prisen avgjør effekten???
    HAHAHAHAHAHAHA jeg må bare le høyt går da ikke an å si sånt. stereo forsterkeren denon 1500 koster jo 7k og er alt for liten til 683 mens min surround forsterker til 5k greier fint å drive dem, riktig nok ikke med top lydkvalitet for å si det slik men forsterkeren kobler ikke ut på noe vis når jeg drar på. hehe morsomt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •