Bilde kommer etter lyd fra xboxdvd, hva kan jeg stille på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde kommer etter lyd fra xboxdvd, hva kan jeg stille på?

Heisann: Etter jeg stilte bytta fra komponent til hdmi kabel fra xbox 360 så kommer bildet litt etter lyden. Lyden kjøres fra optiske modda kabelen.

Forsterken er en Onkyo tx 702 tror jeg den heter.

Kan jeg sende forsinkelse på lyden i en eller annen meny? Hva heter det i så fall? Latency? Har ikke funnet noe til nå og ser ikke noe umiddelbart i forsterkerens bruksanvisning heller.

Any thoughts?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som det var motsatt. Bilde før lyd. Uansett må jeg vel stille på forsinkelse ett eller anna sted..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig heter den audio delay eller lipsync hvis reciveren din har denne funksjonen. Mange dvdspillere og kanskje også din xbox360 har denne funksjonen... På min Denon reciver ligger denne funksjonen gjemt under parameter-menyen. Letet lenge etter den... Trodde det ville være naturlig at den lå under audio-menyen, men neida.

Onkyo's forsterkere har jeg ingen erfaring med. Det er vel heller ikke alle recivere som har denne funksjonen. Kan godt hende at reciveren synker automatisk hvis du også kobler bildet på xbox'n gjennom reciveren. Eller er det det du har gjort ? I såfall skal man vel kunne få både lyd og bilde gjennom HDMI kabelen.

Hvis bildet kommer før lyden vet jeg ikke om man kan gjøre noe, forruten å forsinke bildet gjennom en ekstern bildeprossesor

Håper noen andre her med bedre peiling enn meg kanskje har svaret du ønsker å høre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk forresten inn på Onkyos sider for å sjekke dette med lipsync. Din modell (702) har ikke dette ut ifra det jeg kunne se. Man må opp på modellen over (703) og oppover for å få denne funksjonen. Så da var det desverre slik som jeg fryktet

De nevner den som A/V Lip Sync Adjustment (0-250ms) under punktet Audio/Video Features litt ned på denne siden som viser spesifikkasjonene til 703 :

Onkyo Europe - Imaginative Sight & Sound

... Mens på din modell er den ikke nevnt :

Onkyo Europe - Imaginative Sight & Sound

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Nei løsningen er enkel. Jeg lar vær å bruke HDMI kabel fra xboxen rett og slett. Tingen er at komponent kabelen til xboxen og den optiske lydutgangen er i samme kabel/slot, hvis du skjønner.
    Så jeg sender lyd og bilde via hdmi, muter tven, og bruker den optiske inngangen på lyden til anlegget.

Jeg ble litt forvirret, det virka som munnen lukket seg mens det enda var dialog, ikke mye men nok til at det ble irriterende.

Kanskje jeg kan stille på noe i xboxen som du sier, sjekka ikke det for tenkte ikke på det.. Skal si ifra om jeg finner ut av det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •