Dagens visdomsord

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dagens visdomsord

"Hvis en lydmessig forandring ikke kan påvises i en blindtest, ja da vil merutlegg ved kjøp av produkter være forskjellen som forteller om man evner å tenke rasjonelt og fornuftig eller om HiFi-interessen har vippet fullstendig over i regelrett idioti og dumhet."

Hvor mange har ikke kjøpt keiserens nye klær der de har betalt mer for ikke en forbannet dritt. Dessverre lar mange seg imponere av prislapper heller av lydmessige egenskaper, at en god selger skulle klart å selge et dårligere produkt dyrere enn ett bedre, ja det er jeg ikke i tvil om da argumentasjon selger og da spesielt dersom kabelen ser bra ut og har den rette prislappen som gjør den verdt å drømme om... Om forskjeller kan påvises i en blindtest er det ikke så farlig med, da det jo IKKE er så viktig hvordan det låter for mange, bare det ser lekkert ut og koster nok så utøver dem med glede sin IDIOTI

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og moralen er...........jo billigere jo bedre?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Det er ikke bestandig man får hva man betaler for.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det var dine ord og din tolkning heller enn poenget jeg ville ha frem, at mange kjøper keiserens nye klær...

Må ikke forvrenge budskapet så mye at du tolker meg så kraftig... Men ja, om man ser det slik at mange kunne spart seg sine kjøp så, for ofte er det som er gratis bedre enn selve invisteringen som ikke er verdt en dritt..!!

---

Et dårlig anlegg kan aldri med såkalt gode kabler prestere, et bra anlegg kan derimot gi gåsehudopplevelser selv med lakrissnører (selv hørt høytalere med lakrissnører innvendig som har spilt gudommelig mens jeg har sett slanger av kabler i høytalere som langt fra har levert like bra). Det er kunnskap nok alene til å si at mange driver ren idioti da kablene langt fra er det svakeste ledd, at folk legger 10.000 i hver komponent og kanskje har ett budsjett på 8000 på kabling er rå idioti fra A til B, enhver blindtest kunne bevittnet det tvert.. Likevell er folk dumme og ilegger kablene mer fokus enn dem burde, da andre prioriteringen (å heller legge mer i komponenter/høytalere) gir mye mer for pengene.

Har sett dyre kabler selv på utstyr som aldri kan gi store lydopplevelser likevell, da er det skremmende å komme til noen som har ett anlegg som spiller gudommelig med ett kabelbudsjett som er mer gjennomtenkt og fornuftig/rett.

For all del, kjøp gjerne en dyr kabel, men da skal komponentene være av en slik standard at det ikke er så mye mer å hente... De færreste har så bra komponenter, oss andre - inkludert meg selv - har mer å hente mot å se mot annet enn kabler etc...

Legg pengene inn der det er fornuftig å gjøre det, i så måte er høytalerene det viktigste før forsterkeren og kilden (i nevnte rekkefølge vil jeg påstå).

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke dette korstoget du fører mot høyt prisede kabler og komponenter, made4u. Hvorfor bruker du energi på å bekymre/irritere deg over hva andre bruker penger på? Og hvor mange tråder skal du starte som alle i en eller annen form penser inn på temaet beskrevet i første setning?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig i billigere og bedre her ihvertfall

Min erfaring er at man får "mye" for pengene opp til 30-40 K per komponent, men derfra og opp synes jeg antall kroner for ytelse øker eksponetielt...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å rasjonalisere pasjon er som å forklare kjærlighet.
    Du er en dårlig ekteskapsrådgiver, Made4U, om du mener at folk skal lete etter en lidenskapelig partner via evolusjonsteoretisk utvelgelse.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en møysommelig prosses å sette sammen et anlegg, når man må blindteste hver eneste komponent for å kunne forsvare investeringen...

Hvis man selv synes man har oppnådd det man ville med sin siste handel, om det være seg på grunn av placebo eller reelle forskjeller, så er det da egentlig ganske uinteresangt hva andre mener eller finner ut når de blintester det.
    Da er det bedre å leve lykkelig uvitende i sitt lydNirvana.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IGJEN.

Dette er en HOBBY! og hele poenget med en hobby er å bruke penger

Hadde ikke vært morsomt om man hadde kjøpt en ting og hatt det i 10 år.. Da er det ikke en hobby/interesse lengre.

Det er derfor man kjøper dyre "unødvendige" saker og ting.. Så enkelt er det. De som ikke liker det kan finne seg noe annet å gjøre!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    IGJEN.

Dette er en HOBBY! og hele poenget med en hobby er å bruke penger

Hadde ikke vært morsomt om man hadde kjøpt en ting og hatt det i 10 år.. Da er det ikke en hobby/interesse lengre.

Det er derfor man kjøper dyre "unødvendige" saker og ting.. Så enkelt er det. De som ikke liker det kan finne seg noe annet å gjøre!
    På tide at jeg oppgraderer surround-receiveren min snart da? Den kjøpte jeg i 1999.

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan arild
    Hahaha

Fantastisk!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enormt bra

La meg få annonsere trådstarter som "årets forum troll uavhengig forum"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Det var dine ord og din tolkning heller enn poenget jeg ville ha frem, at mange kjøper keiserens nye klær...

Må ikke forvrenge budskapet så mye at du tolker meg så kraftig... Men ja, om man ser det slik at mange kunne spart seg sine kjøp så, for ofte er det som er gratis bedre enn selve invisteringen som ikke er verdt en dritt..!!
    Du får roe ned et par hakk nå før blodtrykket skyter hull i taket. Hva er det du er så sint for? Har du nylig blitt lurt? Dårlig vær i Bergen om dagen?

Det er gammelt nytt at ikke alle produkter gir valuta for pengene. Dette gjelder billig som dyrt, hifi som alt annet. Har du kjørt blindtester på dine IMF-høyttalere før du betalte for de? Hva med din Luxmann? Tar du blindtest på rødvinsflaska før du kjøper? Eller er du også en idiot?

Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Har sett dyre kabler selv på utstyr som aldri kan gi store lydopplevelser likevell, da er det skremmende å komme til noen som har ett anlegg som spiller gudommelig med ett kabelbudsjett som er mer gjennomtenkt og fornuftig/rett.
    Ja, det var jammen meg på tide. Det begynner å bli noen dager siden det var liv i sist kabeldebatt. Begynte nesten å bli redd for at folk hadde glemt for livsfarlig kabel-avhengighet er......

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jammen meg på tide. Det begynner å bli noen dager siden det var liv i sist kabeldebatt. Begynte nesten å bli redd for at folk hadde glemt for livsfarlig kabel-avhengighet er......

har ikke ord

Nominert til årets kommentar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keiserens nye klær osv endelig en tråd som tar essensensen her, alt jeg har er kjøpt brukt, tror jeg har spart noen konger der, min kombo er jeg veldig fornøyd med, men selvsagt er jeg stadig på utkik etter det ultimatet, fek.s parasound eller martin logan, rør osv til en grei pris for meg.. en der hvor jeg lærer mest om ting å tang er her opå Avforum, jeg vet hva jeg skal ha, men ikke fra hvem:-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson 215R suger!

edit; Etter og ha missforstått trådens hensikt,(i sterk julebordrus) må jeg komme med en kommentar til made4u:

Gjesp...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra ett økonomisk synspunkt kanskje?
    Men, iallefall ikke Audiofilt!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Keiserens nye klær osv endelig en tråd som tar essensensen her, alt jeg har er kjøpt brukt, tror jeg har spart noen konger der, min kombo er jeg veldig fornøyd med, men selvsagt er jeg stadig på utkik etter det ultimatet, fek.s parasound eller martin logan, rør osv til en grei pris for meg.. en der hvor jeg lærer mest om ting å tang er her opå Avforum, jeg vet hva jeg skal ha, men ikke fra hvem:-D
    Men NOEN må kjøpe disse tingene da de er nye for at du skal kunne kjøpe dem brukt..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0