Frequency response 100Hz-20KHz med sub preout?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frequency response 100Hz-20KHz med sub preout?

Vurderer sterkt på å gå til innkjøp et mickro/mini stereo og har sett meg ut dette/denne: Best-Buy AS - Lyd | Micro/midi anlegg | PHILIPS MCD908

Men når jeg lastet ned bruker manualen her: Philips Support - MCD908/12

så ser jeg på spesifikasjonene at dvd spiller og forsterker har Frequency response 100Hz-20KHz. Kan sub preout levere ut 100Hz og nedover da når forsterker og dvd har Frequency response 100Hz-20KHz? Jeg har jo tenkt å koble sub på dette men hva er vitsen viss signale til subben ikke går under 100Hz. En vanlig sub spiller jo f.eks. 100Hz og nedover.

Takker for alle svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første kan man ikke altid stole på tekniske data, eller man må lese de korrekt. Skjønner det kan være forvirrende, men noen ganger er frekvensområde f.eks. angitt som 80-12.500 hz +/- 1 db. Det betyr bare at det holder sig innenfor dette området indenfor 1 db. Frekvensområdet kan sagtens være 20-20K indenfor større toleranser.
    Men, med denne Philips vil jeg tro at har man tilsluttet en sub vil de tilhørende høyttalere få tilført fra 100 hz og opp. Normalt vil der være en menu hvor man kan velge frekvens, f.eks. 60, 80, 100 og LFE, men med denne Philips vet jeg ikke helt siden dette vel ikke er noen hjemmekino receiver.
    Har du ikke noen sub tilkoblet er frekvensområdetsikkert normalt.
    Sub out terminalen ser ut til å være en miniplugg...
    Noe annet jeg stusser over er oppgivelser om effekt. Denne er 75 watt ved 4 ohm, ved 10 % THD. Det er ganske mye overstyring for å oppnå denne effekt.
    Umiddelbart vil jeg anbefale noe annet for deg, men du bestemmer jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    For det første kan man ikke altid stole på tekniske data, eller man må lese de korrekt. Skjønner det kan være forvirrende, men noen ganger er frekvensområde f.eks. angitt som 80-12.500 hz +/- 1 db. Det betyr bare at det holder sig innenfor dette området indenfor 1 db. Frekvensområdet kan sagtens være 20-20K indenfor større toleranser.
    Men, med denne Philips vil jeg tro at har man tilsluttet en sub vil de tilhørende høyttalere få tilført fra 100 hz og opp. Normalt vil der være en menu hvor man kan velge frekvens, f.eks. 60, 80, 100 og LFE, men med denne Philips vet jeg ikke helt siden dette vel ikke er noen hjemmekino receiver.
    Har du ikke noen sub tilkoblet er frekvensområdetsikkert normalt.
    Sub out terminalen ser ut til å være en miniplugg...
    Noe annet jeg stusser over er oppgivelser om effekt. Denne er 75 watt ved 4 ohm, ved 10 % THD. Det er ganske mye overstyring for å oppnå denne effekt.
    Umiddelbart vil jeg anbefale noe annet for deg, men du bestemmer jo.

Ok, takker for svar. Ble noe smartere nå! Stusset over 10% THD jeg også, men rekner med den greier å drive høytalerene som følger med. Viss det er totalt krap så gir jeg det bare i julepresang til noen. Det er ikke LFE på den, men jeg kan dele gjennom subwoferen viss den ikke deler selv når jeg kobler sub til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •