Hvordan BI-AMP'e Yamaha RX-V861 og Energy C-500, skal hjelpe en kamerat 20:00

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan BI-AMP'e Yamaha RX-V861 og Energy C-500, skal hjelpe en kamerat 20:00

Trenger hjelp fooort, skal bort og koble det klokken 8 ikveld..

Jeg legger ved ett bilde, det eg ønsker er at noen lagrer bildet, og tegner hvordan kablene skal gå fra forsterker til høytaler, for jeg er ikke helt sikker hvordan den skal kobles:S Håper virkelig noen kan hjelpe meg, bilde ligger under.

MVH

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om dette blir riktig kabling???? Bilde under...

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist eg las rett på forsterkeren så er det A og B utgangene eg har tegnet på nå. hugs å fjerne koper skinnene mellom terminalene på høytalerene.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Vist eg las rett på forsterkeren så er det A og B utgangene eg har tegnet på nå. hugs å fjerne koper skinnene mellom terminalene på høytalerene.
    dette her er feil, du skal ikke bruke extra sp kanalene, ved biamping men front

Vedlegg 25737

men vær oppmerksom på at du må stille in bi-amping på forsterkeren. Da gjør du slik. først så slar du av forsterkeren på master(altså den lille knapen på fronpanelet på forsterkerne, så holder du ine tone kontrol, så slår du på forsterkeren igjen(master) deretter kommer det en meny fram, og du blar med program hjulet til du kommer til bi-amping, og deretter truker du på tonekontrol for og switche fra off til on, så slår du av forsterkerne og deretter er det kun og slå på forsterkeren som vanlig

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikkje front eg har såtte den på? eg klarer ikkje heilt å lese kva som står på bilde men eg er temmelig sikker på at eg har såtte det på front A og fornt B den siste er eg usikker på men eg sunst eg ser der står front og resten klarer eg ikkje å lese

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    dette her er feil, du skal ikke bruke extra sp kanalene, ved biamping men front

Vedlegg 25737

men vær oppmerksom på at du må stille in bi-amping på forsterkeren. Da gjør du slik. først så slar du av forsterkeren på master(altså den lille knapen på fronpanelet på forsterkerne, så holder du ine tone kontrol, så slår du på forsterkeren igjen(master) deretter kommer det en meny fram, og du blar med program hjulet til du kommer til bi-amping, og deretter truker du på tonekontrol for og switche fra off til on, så slår du av forsterkerne og deretter er det kun og slå på forsterkeren som vanlig

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tok å googlet receiveren og fant ut at på første står der ikkje FRONT B MEN front 8 så det er den siste og den andre som skal brukes.
    Sorry for Feil.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du hadde koblet riktig, men du skal ikke bruke extra sp kanalen til bi-amping, men surround back som oså er merket med bi,amping

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen, kanon bra Skal ned og koble den til høytalerne no, han kjøpte recieveren av meg igår så må hjelpe han

Tusen takk gutter..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •