Ønsker innspill - vurderer et Hi-Fi oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Kan henge meg på.....

Syntes Denon/703 ikke var så god match. Mer enn nok krefter tror jeg, men lydmessig synes jeg ikke det var helt topp. 703 synes jeg er en bra høyttaler men synes ikke så mye om forsterkerne HiFi klubben har.

Finn ut hva slags lyd du liker. Dra til Tonart og HiFi centerkjeden om du bor i Trondheimsområdet og lytt. Bytt forsterkere på høyttalerne.

Mange gode valg innen 20-26k prisgruppen.

De jeg synes er best:

ProAc D15 (dyrest, men kan sikkert prutes)
    Magnepan 1.6 22k (bassstrykk/dybde er nok en begrensning)
    Martin Logan Source ca 22k(bare hørt på messe)
    Dynaudio Focus 220 23k (ganske snille men fyldige og naturlige)
    Usher 6311 (et lite knepp mot det lyse)
    ProAc Studio 140
    Triangle Celius (ikke dønn nøytral)

Finn riktig høyttaler først så kan du matche dem godt.
    Ble ikke helt klok på uttalelsen din om at Usher 6311 er et knepp mot det lyse, jeg oppfatter de som flere knepp mot det mørke. Kan det være at du har hørt de med svært lys elektronikk?

Og burde du ikke fått med at Proac Studio 140 er langt fra nøytral?
    D15 har vel strengt tatt ikke så lineær frekvensgang......

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sansen for gammel high end jeg og tror dette kan være en kul start på et seriøst oppsett.
    WATT PUPPY 3

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Ble ikke helt klok på uttalelsen din om at Usher 6311 er et knepp mot det lyse, jeg oppfatter de som flere knepp mot det mørke. Kan det være at du har hørt de med svært lys elektronikk?

Og burde du ikke fått med at Proac Studio 140 er langt fra nøytral?
    D15 har vel strengt tatt ikke så lineær frekvensgang......
    På´n igjen...

Hvis målet er en dønn rett strek så har du helt rett men såvidt jeg har sett har ingen det 8-)..

Usher 6311 har jeg f.eks sammelignet mot ML som må sies å være """"nøytral""". Husker ikke forsterkere som ble brukt.. hmm Parasound i allefall og Ushers egen. Vel, uansett så kan de helt sikkert matches både mot det mørke og lyse så det betyr ikke stort. Du har sikkert rett :roll:. Hvilken forsterker hørte du 6311 med?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. bruktbørsen.
    2. Kombinasjonen B&W/Denon = dårlig!
    3. Det finnes LANGT fler butikker enn hifiklubben.
    4. Prøv å lån med produkter hjem.
    Det er vel omtrent tusen slike tråder på avforum. Nesten alle kommer med oppsettsforslag fra klubben eller hificenter, de har på ingen måte dårlige produkter, men de er dyre og kombinasjonene de selger av elektronikk og høyttallere er langt fra de beste matchene.
    jeg skal ikke diktere noen valg, men det finnes butikker der ute med langt mer kunnskap og ikke minst mer spennende/godt lydende merker.
    Et høyttaler merke jeg ofte trekker frem er Proac. Jeg har hørt de fleste modellene og hørt Proac på veldig varierende elektronikk - Proac har aldri skuffet!
    Hvis man liker "sofistikert" lyd så er jo Focal et meget godt valg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener personlig at Magnepan er ganske nøytrale, men som det sies, ikke rare party-høyttaleren. Heller ikke den ekstreme bassen.. Og ganske tungdreven.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På´n igjen...

Hvis målet er en dønn rett strek så har du helt rett men såvidt jeg har sett har ingen det 8-)..

Usher 6311 har jeg f.eks sammelignet mot ML som må sies å være """"nøytral""". Husker ikke forsterkere som ble brukt.. hmm Parasound i allefall og Ushers egen. Vel, uansett så kan de helt sikkert matches både mot det mørke og lyse så det betyr ikke stort. Du har sikkert rett :roll:. Hvilken forsterker hørte du 6311 med?
    Hørte den med en Holfi integrert.

Proac måler generellt ganske bra faktisk hvis du ser på den gamle Response serien, hvorfor de nye ikke blir målt vet jeg ikke. Men de har fortsatt aldri tiltalt meg med unntak av R5 da som jeg kunne levd med (aldri hørt de men D80 eller 100 går sikkert også).

Hørte på ML hos en forhandler en gang og så sa jeg at det her er trøtte greier og han var 100% enig, litt OT men fortsatt artig.

Men en får brukt Dynaudio Contour 3,4 for ganske nærme 15 k brukt og den er meget habil.

Forøvrig synes jeg det er rart at ikke flere henger seg på mitt forslag med Watt Puppy

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hart du hørt watt/puppy?
    De spiller bra, ingen tvil, men de er slitsomt analytiske. Ikke alles cup of tea...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt modellen under, Witt er det vel de heter ved flere anledninger og jeg regner med at Watt Puppy ligger lydmessig i den samme gata men jeg har desverre ikke fått hørt de.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Hørte den med en Holfi integrert.

Proac måler generellt ganske bra faktisk hvis du ser på den gamle Response serien, hvorfor de nye ikke blir målt vet jeg ikke. Men de har fortsatt aldri tiltalt meg med unntak av R5 da som jeg kunne levd med (aldri hørt de men D80 eller 100 går sikkert også).
    Fordi de knapt er blitt testet i HiFi blader?

Vi har visst forskjellig smak? Du må gjerne komme innom "hybelen" min og vurdere ProAc D15 på nytt da du antagelig ikke har hørt potensialet.
    Vest i Oslo. Er du fortsatt negativ til ProAc da så blir du den første 8-) .

Edit; Hvilken elektronikk har du hørt D15, D25/28 eller D38 med egentlig?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligget et par 703 til latterlige 10000 kr på bruktbørsen. Høyttalerne har sine svakheter som alle andre har, men til den prisen er det uslåelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi de knapt er blitt testet i HiFi blader?

Vi har visst forskjellig smak? Du må gjerne komme innom "hybelen" min og vurdere ProAc D15 på nytt da du antagelig ikke har hørt potensialet.
    Vest i Oslo. Er du fortsatt negativ til ProAc da så blir du den første 8-) .

Edit; Hvilken elektronikk har du hørt D15, D25/28 eller D38 med egentlig?
    Joda det er greit nok at de ikke har blitt testet i hifi blader.

Tidligere ble Proac hyppig testet i hifi blader og jeg regner med at kvaliteten ikke har tapt seg noe siden den tid.

Har hørt Proac med Naim og da kan du gjette deg til hvor jeg har vært.......

Er ikke direkte negativ til Proac og jeg er faktisk positivt innstilt til importør/forhandler som visstnok er meget grei med hensyn til hjemlån og rabatter.
    Kjenner også en som har Response 5 og det er ikke akkurat så gal høyttaler det :twisted:

Bor sånn ca. 65 mil fra Oslo så jeg sier takk for tilbudet men jeg tviler på at jeg får tid/mulighet i løpet av den nærmeste tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngen: Meg og Proac blir nok litt som deg og Klipsch.

Forøvrig unngår jeg selv ganske konsekvent å anbefale eget utstyr selv da jeg har ganske kjedelige preferanser.....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Ligget et par 703 til latterlige 10000 kr på bruktbørsen. Høyttalerne har sine svakheter som alle andre har, men til den prisen er det uslåelig.
    Det er da vitterlig øra som hører....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •