Bose: Lifestyle modellene.. Forskjell på lyd??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose: Lifestyle modellene.. Forskjell på lyd??

Hei,

Jeg kommer til å kjøpe meg et Bose anlegg, men har ikke bestemt meg for hvilket... Det jeg er usikker på er HVOR mye bedre er lyden (høytallerne) til lifestyle 48, kontra lifestyle 18 (eller V20/V30 som kommer på nyåret for den saks skyld)

Her snakker vi kun om lyden fra høytallerne samt. evt. forskjell fra sub...

Hadde vært flott om det var noen som hadde noen erfaringer her...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lille jeg har hørt av Bose har ikke akkurat vært imponerende....

Har du vurdert/hørt på andre merker i samme prisklasse?

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Det lille jeg har hørt av Bose har ikke akkurat vært imponerende....

Har du vurdert/hørt på andre merker i samme prisklasse?
    Hei,

Har en del med design å gjøre i forhold til minimalistisk...

Spørsmålet var egentlig forskjell på 18/48 lydmessig...

Men har du noen andre forslag i den størrelsen på høytallerne tar jeg gjerne mot forslag...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har litt erfaring med saken!

Har hørt på alle Lifestyle anleggene og sammenlignet de direkte med samme cd.

Forskjellen mellom 18 og 28/38 er stort sett spredning av lyden og at 28/38 spiller noe høyere. Lyd karrakteren er relativt lik (men absolutt veldig god!)
    Sammenligner du 18/28/38 med 48 vil du oppdage et vesentlig mye bredere lydbilde, og et helt annet detaljnivå. Bassen låter også grommere pga forskjellige EQ oppsett i systemene. Designet er etter min smak også bedre på 48.

-Jeg valgte Bose Lifestyle 48!

Ta en titt på oppsettet mitt her AVforum.no - fmorris's hjemmekino

Jeg velger forøverig å overhøre den negative kritikken noen her i forumet gir til Bose. Jeg er strålende fornøyd, og det er nok for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser pent ut, og hvis man må ha noe som er såpass smått passer sikkert Bose bra.
    Når en skal ha en minimalistisk leilighet kan man gjøre to ting.

1. Ha alt minimalistisk
    2. Ha alt minimalistisk bortsett fra noen skikkelig kule "blikkfang". Feks som kunst, eller skikkelig kule høyttalere. Design og god lyd koster, men er man designinteressert og lydinteressert må man være villig til å ta kostnaden.

Valg nummer to er helt klart det mest gjennomførbare i forbindelse med en Hifi interesse etter min mening. Men skal man ha surroundanlegg så blir jo det litt i meste laget.

Hva med innbyggningshøyttalere? Høyttaler - In-fellingshøyttaler | Hi-Fi Klubben
    Finnes andre merker selvfølgelig, men der har man ideen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sann, har hørt litt på de forskjellige Bosemodellene, og skulle jeg hatt noe av disse greiene (hvilket jeg ikke skal) så hadde jeg helt klart gått for Lifestyle 38 eller 48. Disse er langt bedre enn de rimligere modellene. Diskanten er mer åpen og ikke like innestengt/boksaktig som på de rimeligere. Dra på en hvilken som helst Elkjøp eller OHC og få deg en demo for deg selv, du hører fort forskjell. Opp til 38 modellen er forskjellene store, fra 38 til 48 er forskjellene langt mindre...

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Opp til 38 modellen er forskjellene store, fra 38 til 48 er forskjellene langt mindre...
    Dette kan jeg ikke si meg enig i!
    Lifestyle 28 og 38 er kliss like lydmessig. Forskjellen mellom dem er at Lifestyle 38 har harddisk til lagret musikk. Det har ikke Lifestyle 28. Ellers er de identiske.
    Kubene til Lifestyle 18 er like de som brukes på Lifestyle 28 og 38 (samme elementer) men de er ikke dobble, det er forskjellen. Man får større spredning av lyden, og et forrhold av direkte og reflektert lyd på modellene med dobble kuber (altså på Lifestyle 28 og 38 ) Det er også et større lydtrykk på modellene med dobble kuber, da det er dobbelt så mange elementer. Dette gjør at du får noe høyere volum på disse modellene.

Når det gjelder forskjellen på Lifestyle 18/28/38 kontra Lifestyle 48 er det vesens forskjell! Høyttalerene på Lifestyle 48 er konstruert helt annerledes (bla med neodym magneter som er mye kraftigere) Oppsettet/forrholdet mellom cubene og accoustimass modulen er også annerledes. Totaltsett er Lifestyle 48 er mye mer pressist og oppløst. Lifestyle 48 har også et mye mere spredt lydbilde. På grunn av EQ innstillingene i systemet er bassen også bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Dette kan jeg ikke si meg enig i!
    Lifestyle 28 og 38 er kliss like lydmessig. Forskjellen mellom dem er at Lifestyle 38 har harddisk til lagret musikk. Det har ikke Lifestyle 28. Ellers er de identiske.
    Kubene til Lifestyle 18 er like de som brukes på Lifestyle 28 og 38 (samme elementer) men de er ikke dobble, det er forskjellen. Man får større spredning av lyden, og et forrhold av direkte og reflektert lyd på modellene med dobble kuber (altså på Lifestyle 28 og 38 ) Det er også et større lydtrykk på modellene med dobble kuber, da det er dobbelt så mange elementer. Dette gjør at du får noe høyere volum på disse modellene.

Når det gjelder forskjellen på Lifestyle 18/28/38 kontra Lifestyle 48 er det vesens forskjell! Høyttalerene på Lifestyle 48 er konstruert helt annerledes (bla med neodym magneter som er mye kraftigere) Oppsetter/forrholdet mellom cubene og accoustimass modulen er også annerledes. Totaltsett er Lifestyle 48 er mye mer pressist og oppløst. Lifestyle 48 har også et mye mere spredt lydbilde. På grunn av EQ innstillingene i systemet er bassen også bedre.
    Beklager, klønet med varekodene her. Tenkte selvfølgelig på Bose 3-2-1, kontra de andre... Se bort i fra svaret jeg ga, trekker meg inn i skammekroken ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne tråden igjen. Hva er egentlig forskjellen på Bose v10, v20 og v30? Tenker da på alt fra lyd til tilkoblingsmuligheter.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror forskjellen kun er at det er forskjellige høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsom prisforskjell hvis det kun er høyttalerene? Isåfall blir vel det neste spørsmålet hva som passer i en 30 kvadrats stue :-) Ikke spesielt kresen, men litt liker litt trøkk i både musikk og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke kjøp Bose

Jeg anbefaler å se på alternativer til Bose.

Les denne artikkelen som grunnlag:
    Bose Acoustimass Review - intellexual.net

Jeg mener man skal gå for det man selv er fornøyd med, og mange er fornøyde med Bose. Men poenget er at de ville trolig vært like fornøyde med alternativer som koster 10-20.000 kr mindre!

Alternativer er feks Anthony Gallo, som jeg har personlig, men også Orb, mirage, Cabasse lager små, pene satelitter. Alle de nevnte går Bose en lang gang i lydkvalitet, og koster mye mindre.

Opp til enhver, men ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig, er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Bose-anlegg og høyttalere fra USA via eBay, så sparer du enormt med penger. Jeg kjøpte fullt Bose jewel høyttalersett til en langt lavere pris enn tilsvarende i Norge (2xfront, 2xbak + center).
    Finn en selger som sender worldwide, med gode karakterer. Så går det sikkert strålende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •