90-talls Denon komponenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

90-talls Denon komponenter

Har fått tilslaget på en eldre Denon pma 1560. Noen som kan si noe om denne som har hatt den i bruk? Har også mulighet på Denon dcd s10. Noen som kan si noe om denne også? Specs, praksis, nypris?

Pft espennl..

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var du som fikk høyeste bud ja!
    Jeg har en 1560 som har vært i bruk siden -91, og er nå fit for fight igjen etter en liten meltdown i sommer. Og der er største problemet med alle eldre Denon forsterkere, sikringskretsløpet er for tregt og lav impedanse og høy temperatur er ikke akkurat noe disse forsterkerne liker. Pga alderen kan man også påregne at diverse kondensatorer, ikke i minst i poweret, bør skiftes ut idet de tørker ut med årene. Potmetere for biasjustering er også en kilde til feil, de er ikke av særlig kvalitet, og har ikke blitt bedre med årene.
    Potmetere og brytere i fronten er også noe man kan forvente fusker tid til annen i en gammel forsterker, og Denon er ikke noe unntak i så måte. En skikkelig rens en gang i året holder de gående, men det betyr en del skruing/demontering for å komme til alt.
    Desverre er ikke disse forsterkerne billige å reparere.
    Er kondensatorene i orden har de bra med krefter, men de mest basshungrige vil kanskje bli noe skuffet
    Høyttalerterminalene er forresten en rett og slett latterlig dum konstruksjon!

S10 er først og fremst et spørsmål om hvilken versjon det er, om den er tweaket og om laser og spindelmotor er skiftet. De har en bunnsolid mekanikk men er ofte sære på platenes tilstand, og brente cder kan ofte være nyttesløst. Levetiden på laseren er heller ikke noe å skryte av, men dette kan ofte bero på feil justering. (Les; klåfingre som glade og fornøyde har fått den stabile på alt av brente cder, - et år eller to....)

Begge nevnte Denon produkter har potensiale til billig godlyd, ikke minst med noen tweaks på nevnte cd spiller. Søk på nettet så finner du en god del om dette på andre forum.

PS! Blir du misfornøyd med forsterkeren, så send en PM! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ble til at jeg gikk noen kroner over ja! Ikke meningen å ødelegge for deg der, men så får vi se om jeg blir fornøyd. Det viste hvertfall at noen enten hadde vært fornøyde med produktet fra før eller så på den som spennende.

Jeg får se i hvilken stand den er i. Jeg sendte en pm til selger ang forsterkeren. Tror den hovedsaklig var brukt som forforsterker i alle årene den var gått, så da var den ikke så utslitt som den kunne vært virket det som. Gir deg beskjed dersom det blir et bytte jeg! Tar den hjem på prøv hvertfall..

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan finne spec til deg om du fortsatt ønsker det?
    Om du unngår problemene jeg nevnte i forrige innlegg burde du absolutt være fornøyd med lyden i den, når du ser i forhold til pris.
    Men jeg får bare håpe at jeg tar feil i det da :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •