går fra surround til stereo, what to do!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

går fra surround til stereo, what to do!

Sitter i dag i en pen leilighet, med et relativ ok anlegg bestående av TX-SR805, Pioneer DV600, Infinity Cascade surround og 2x XTZ 99 w12 og er veldig godt fornøyd. MEN. Om ikke så lenge kan det se ut for at alt forsvinner ut i samboerskapskassen (dvs. selges/byttes) for det blir ikke plass til (selv dette lille anlegget) i stuen til min kjære (og pr dagsdato får jeg ikke kjøpe kino/hus:?

og da! What to do?! må ha noe lyd, hvertfall til stereo, og tenkte jeg kunne kjøpe et stereo oppsett med ant. stativhøytalere og noe elektronikk, men aner ikke hva...

Prisklasse vil ligge på rundt 20-40k (avhenger av hvor mye jeg får for pengene:twisted: ) og helst fra leverandører som ikke i handler "sær"importen til Hifi Klubben, for jeg jobber i elektrobutikk med mulighet til å ta alt gjennom der til en ok pris...

gEnEsis

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei visst du får tak i pioneer i din kjede er den nye integrerte forsterkeren rimelig god, og dertil cd spillerren, som høytalere, kan du jo ta med Dynaudio audience 72se, med som en kanidat

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bosé?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneerene er kanskje en god ting ja... de tenkte jeg ikke særlig over. du tenker på de grå med "bølgen" ikke sant?

og bose er ikke dumt, men hvordan er de til stereo?! og nytteverdien av disse blir liten når vi får oss noe større...

noen andre ideer? spesielt da i hensende høytalere

ideer om brukt funker også, om det er fint brukt og gir mye for pengene...

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du kan få plassert de forholdsvis små høytalerene DM683, så kan jeg på det varmeste anbefale deg det.(ja fra hifiklubben) hvis du i tillegg kjøper lyngdorf cd s1 koster normalt 13k. og den integrerte digital forsterkeren til lyngdorf som normalt koster 14k. kjøper du disse i sammen så selger hifi klubben dem for 20k totalt, dvs at du får avslag på 7k. da har du et skikkelig knall anlegg til 30k + signal og høytalerkabler. for å få noe merkbart bedre enn dette må du fort opp i 50-60k.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber fra Velkommen til Mono AS har jo ok waf:

Eventuelt Vienna Acoustics fra InterConnect

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber er griselekre, det samme kan sies om Vienna Acustikene... og, de sistnevnte vet jeg at jeg får godpris på...

hva må jeg ha i tillegg? hvilken elektronikk er anbefalt...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler litt på Vienna Acustics Haydn (for senere kanskje oppgradere til Beethoven Grand). Men hva av forsterkeri/elektronikk bør jeg kjøre? Noe integrert?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville definitivt valgt en god, kraftig integrert, til et par stativht. Har en god brukt tilsalgs. Du holder vel til i Bergen, så demo kan ordnes. Du kan jo låne med Vienna fra Musikkmagasinet. Send meg en PM om det er interessant.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ville definitivt valgt en god, kraftig integrert, til et par stativht. Har en god brukt tilsalgs. Du holder vel til i Bergen, så demo kan ordnes. Du kan jo låne med Vienna fra Musikkmagasinet. Send meg en PM om det er interessant.

Talk'n som JD har til salgs har jeg hørt med Vienna, de passer meget godt sammen lydmessig, uten tvil!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •