AVforums årskavalkade 2007 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 218
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, ettersom trådens tema allerede er avgjort blir det litt lite matnyttig å kritisere forumet på generelt grunnlag her inne, det kommer vi liksom ikke noe videre med (selv om vi selvsagt synes det er synd at kunnskapsrike og hyggelige brukere som wotg føler forumet "forflates", men det er liksom en annen sak...).

Formålet med denne tråden må være å diskutere seg frem til de nominerte innenfor de respektive kategorier satt av trådens "far", Gwandarion. Det blir også opp til Gwandarion og fordele de premier han har klart å rekvirere, litt skal en ha tilbake for å ha tatt dette flotte initiativet!

Derfor; la oss forholde tråden nå så ensporet som mulig i å finne frem til egnede kandidater innenfor de respektive kategorier. Det kan jo gjerne være en del kandidater innenfor hvert felt, det er mulig å legge opp en hel del alternativer i en avstemning her inne, så det er bare å komme opp med forslag som da kombineres med en begrunnelse. Det er heller ikke farlig å nevne seg selv, vi har da vel ikke blitt blyge her inne, har vi vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har lest gjennom tråden nå, og det er vel muligens veldig sent... Dog så synes jeg at det burde vært en "Årets luftigste" Ser at mange har planer om huskjøp med kinobygging spillrom og mere, flere har presentert planer om bygging av kinoer mm. En fellesnevner for alle er at de består av uhorvelig mye jobb, og mange oppfatter det nok som noen luftslott. Uansett så er det utrolig mange som kommer i mål med disse luftige planer og jeg synes at dette fortjener en egen kategori om ikke i 2007 så da i 2008. Selv er jeg enda ikke nok bevandret her inne til å nominere noen, men det er jeg viss på at andre er.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Kan til dels være enig wotg, spesielt når det gjelder hvor en bor, hvilken "omgangskrets" en har osv. Men hva en eier, bør vel ha lite å si her??
    Tror det gjelder å bruke tid på AVF - være til hjelp, ikke være stor i kjeften og ikke til en hver tid fremme sitt eget produkt - er en god hjelp til å bli Årets Navn!
    Hva slags utstyr en eier har ganske mye med saken å gjøre. Det er jo etterhvert blitt endel hellige kuer her på forumet. Spesielt lite imponert er jeg over Flageborgs SVS mania, men bare for å ha sagt det; han er ikke alene.
    Det å komme med anbefalinger og råd til nye avforumere som ønsker seg råd og tips synes jeg er veldig ok. men når slike tråder ofte hijackes av visse personer som ikke kan akseptere andre produkter enn de de selv eller sine venner eier, blir jeg frustrert.
    Jeg er fullstendig klar over hifiklubben og hificenter sin ledende posisjon som hifipushere i det Norske marked, men etterhvert som man får litt erfaring i denne hobbyen så innser man at hva de største selger er langt fra det som (i mine ører) gir den beste musikk og film opplevelsen.
    Det lages så utrolig mange spennende produkter, kanskje ikke like tilgjengelig som Denon og System Audio, men som lydmessig gir mer pr. krone og høyere eierglede. Hver gang man prøver å foreslå produkter man har gode erfainger med, men som ikke er like mainstream som Denon, SVS og Onkyo så blir man dæljet i hodet med argumenter og spinn-off debatter om SVS vs. CV osv.
    De stakkarene som ønsker informasjon om gode produkter ender jo pågrunn av disse digresjonene sjelden opp med å høre/se på andre produkter enn de som man ser mye av på minhjemmekino presentasjonene.

Det var ikke meningen å være slem Lygren, men det kan vel kanskje vere så enkelt at jeg personlig har nådd et nivå der jeg føler at veldig mye av diskusjonene her inne blir uinteressante eller at jeg ikke klarer å engasjere meg nok i diskusjoner som f.eks blue ray vs. hd dvd osv.
    Av redsel for å virke hoven og blærete tør jeg nesten ikke si dette, men skit la gå: hva men en kategori alà ultra high-end gear slik som på avsforum?
    Jeg har prøvd å få igang en konstruktiv meningsutveksling om utstyr i litt høyere ytelsesklasse et par ganger før, men de ender som oftest opp i digresjoner eller de simpelten dør ut.
    Mange her inne har jo etterhvert investert beløp tilsvarende en ok bil. Alikevel er det lite in depth diskusjon om slik utstyr.
    jeg kan jo selvfølgelig hoppe over til avsforum, men det er store forskjeller på ultra high-end i statene og her i Europa, desuten er det kosligere å skrive på Norsk.
    Dette ble kanskje litt mye syting, men jeg tror at avforum må gjøre tiltak for å beholde og stimulere "oldtimerene" til å bidra i årene som kommer. hvis forumet forflates med flere CV vs. Proson og lignende diskusjoner så blir det ikke mye man kan bidra med.

Ha et godt nytt år
    Kim

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    wotg, jeg er enig med deg at veksten også har bidratt til en del flere diskusjoner av "mainstream"-produkter. AVforum må definitivt påpasse at vi oppmuntrer og initierer til diskusjon også av mer "eksotisk" utstyr, da denne type diskusjoner entusiaster mellom danner selve bærebjelken i forumets eksistens, selv om ikke omfanget nødvendigvis er like stort. Derfor; takk for innspill, vi skal prøve å se hva vi kan gjøre for å oppmuntre mer til dette i tiden som kommer.

MEN, la oss nå forsøke å spore diskusjonen tilbake til kandidater til de kategorier som Gwandarion har nevnt - det er nå en må melde inn sine meninger!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg

Hva slags utstyr en eier har ganske mye med saken å gjøre.
    Får ikke "dine" produkter nok oppmerksomhet på dette forumet :roll:

Spørsmålet for de fleste - er ikke hvor mye man betaler for lydopplevelsen - men hvordan man optimaliserer sin egen lydopplevelse for færrest mulig kroner

Takk for invitasjonen til å oppleve oppsettet ditt - det ser jeg fram til :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Flageborg

Men nå over til topic..

Når skal avstemningen skje.. er det mulig med forhåndsbestemmelse?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal alt være så forbanna "seriøst" hele tiden?? Ettersom jeg skjønner er dette en tråd med et relativt uhøytidelig og et snev humoristisk innhold, og som sånn sett bør bli sett på som akkurat det.

Skal en diskutere kriterier og ha "ISO-sertifisering" på enhver liten ting og beslutning blir det jo liten tid til å nyte det vi alle liker, uansett prisklasse, navn eller utstyrsnivå; Gode subjektive lyd og bildeopplevelser.

Med fortsatt ønske om en god romjul og et god nytt lyd og bildeår...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Får ikke "dine" produkter nok oppmerksomhet på dette forumet :roll:

Spørsmålet for de fleste - er ikke hvor mye man betaler for lydopplevelsen - men hvordan man optimaliserer sin egen lydopplevelse for færrest mulig kroner
    Jeg har vel sagt det jeg føler trengs i denne debatten. Lygren har vel også bedt om at vi ikke fortsetter digresjonen, men siden du spør:
    Jeg trenger ikke mye oppmerksomhet rundt mitt utstyr da jeg allerede har offret mye tid og penger for å oppnå så god lyd jeg klarer innenfor mitt budsjett. Det hadde selvfølgelig vert morsom å møtt flere Revel, Krell og Theta eiere, men for meg er ikke dette avgjørende.
    Til og med du Flageborg må innrømme at det er en viss sammenheng mellom pris og lydkvalitet...
    Jeg brukte drøyt to år på å finne den sounden jeg var ute etter, det har vert det desidert morsomste aspektet med denne hobbyen og jeg ville tørre å påstå at jeg har gått til mer trøbbel enn de fleste for å få hørt produkter og produktkombinasjoner som ikke er så lett å oppdrive i Norske butikker.
    Denne erfaringen har gitt meg en rimelig grei oversikt over de fleste kjente merkene sin lydkarakter og generelle filosofi.
    jeg skal i løpet av 2008 ha meg en god platespiller og dedikert cdspiller, jeg gleder meg allerede til å ta fatt på den oppgaven.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg

1. Til og med du Flageborg må innrømme at det er en viss sammenheng mellom pris og lydkvalitet...

2.Jeg brukte drøyt to år på å finne den sounden jeg var ute etter, det har vert det desidert morsomste aspektet med denne hobbyen og jeg ville tørre å påstå at jeg har gått til mer trøbbel enn de fleste for å få hørt produkter og produktkombinasjoner som ikke er så lett å oppdrive i Norske butikker.
    1. Det ER det..........men et sted på prisskalaen flater lydkvalitetskurven ubønnhørlig ut.

2. Heldiggris - jeg har holdt på i 20 år - og oppdager stadig noe nytt :-D

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    1. Det ER det..........men et sted på prisskalaen flater lydkvalitetskurven ubønnhørlig ut.
    Det er jeg enig i, men så langt opp i hi-fi nirvana har jeg ikke kommet enda, det er fortsatt mye å gå på, hvis penger ikke var den begrensende faktoren...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og DA må vi tilbake til tema...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og DA må vi tilbake til tema...

eh.. som var ?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kan nomineres, alle kan stemme og alle har retten til å begrunne sine svar. Siden det fortsatt er åpent er det bare å nominere alt mellom himmel og jord, dette er en feiring av de som gjør forumet til det dét ér - brukerene.
    Jeg har ingen planer om å stemme, siden jeg har dratt i gang det hele, det er ene og alene opp til hver enkelt å avgjøre resultatet. Man kan avstå fra å ta imot premier, delta og krangle om man vil, men dette hører med på et forum.
    Vil dere være så snille å følge oppfordirngen til å editere inn nye bidrag med lenker og eventuelle begrunnelser, slik at jeg ikke må ta det hele og fulle ansvaret for å lete igjennom 171 innlegg for å finne alle de som er nevnt og ikke?

Ola

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke planer om å si så mye i denne tråden da jeg følte den stod på egne ben, men etter wotgs innlegg så sporet den litt av i negativ forstand.

Gwandarions initiativ må oppfattes som en ekstra verdifull dimensjon til forumet. Men, som så mange andre konkurranser så er det enkelte som tar det for seriøst (ref. Anfields innlegg som penser inn på de samme). Alt må ikke være så uhorvelig seriøst, og livet må ikke være en konkurranse hele tiden. Det er viktig å ha det gøy og slappe av med denn hobbyen man har valgt. Det betyr at hobbyen, og den viljen man har til investeringer underveis, er gjenspeilet i (desverre?) arbeidsinntekt og de offer man vil foreta seg for å bli fornøyd.

Det siste ordet i forrige setning er ganske morsomt og ordet relativt er nært beslektet. Enkelte her inne brenner av sykt mye penger på AV-utstyr. "Sykt mye" kan være 4.000 kroner eller 400.000 kroner. Alt er mao. relativt og et forhold mellom inntekt og offervilje.

Om man har Krell / Velodyne eller Eltax / Proson så spiller det ingen rolle. Her bruker brenner for det utstyr / ytelse man har som reelt referansepunkt. Det er dette som gir forumet mangfold, og som gjør det til Norges største innen sin genre.

Enkelte har glemt at de var kalv, og synes alle basisdiskusjoner om receivere og høyttalere er uinteressante. De om det. Jeg må av og til si meg enig. Imidlertid så må jeg av og til stikke fingeren i jorda og tenke tilbake til 2003 da jeg først fant dette forumet og lurte på "Hvorfor s-video kabelen ga sort/hvitt bilde?" eller "Hvor mange watt trengs for å drive høyttaler X?" Med det som utgangspunkt så har jeg valgt å forsøke og svare på de mange innlegg som finnes her på forumet hver dag.

Alle her inne har startet en plass, enten de nå eier Naim, Krell, Cayin, Dynavoice, Pioneer, Martin Logan, o.l. Forumet er for mangfoldet. Den dagen mangfoldet ikke er interessant så er levetiden ute.

Og en utfordring til alle registrerte 26.339 brukere i året som kommer:

a) Ser du noen som trenger hjelp; Svarer du med den kunnskap du har, eller tenker du "gjesp...for et utdebattert spørsmål"? Hva ville du selv satt pris på 2, 3 eller 4 år tilbake?

b) Synes du produkter du selv eier omtales for lite? Vær mer aktiv og bidra konstruktivt til at produktet får sin velfortjente oppmerksomhet.

Just my 0.02$ ...og enda ett av mine 8.984 innlegg siden 24. september 2003. Så får folk dømme meg som jeg er...

Og til slutt: Gratulerer til siste registrerte bruker "tjommen", som helt sikkert ikke er den siste og som alle andre vil sette pris på bidrag / kunnskap fra våre "high-end brukere".

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nominerer Andre i Årets oppgradering pga alt han har gjort på elektronikksiden i 07.
    (Denne oversikten burde ligge i første innlegg for å lettere finne den)

Årets oppgradering:
    Necroth, Jens123, HoJ, Marsboer Hanspf AndreWerdenskrieg

Årets hjelper:
    BGuardens Gode brukt-kjøp! Flageborg (svarer bestandig på sub spørsmål) Gorm (Mr. PJ svarer alle) Snickers (hva er det han ikke svarer på innen audio?)

Årets bildetråd:
    RuneWs Sonusubber & byggetråd, Aktos Hjemmekino

Årets byggetråd:
    Mor10, RuneW, Hjemmekinos Referansekino, Ambiance
    Tigers AV-rom

Årets rundbrenner:
    Devilej, FallenA, Robert Hegvik, Pixel, Skrotnisse, GH (nomineres disse til årets oppgradering, eller er de ikke ferdige enda, det er 11 dager igjen).
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nominerer Andre i Årets oppgradering pga alt han har gjort på elektronikksiden i 07.
    (Denne oversikten burde ligge i første innlegg for å lettere finne den)

Årets oppgradering:
    Necroth, Jens123, HoJ, Marsboer Hanspf
    AndreWerdenskrieg

Årets hjelper:
    BGuardens Gode brukt-kjøp! Flageborg (svarer bestandig på sub spørsmål) Gorm (Mr. PJ svarer alle) Snickers (hva er det han ikke svarer på innen audio?)

Årets bildetråd:
    RuneWs Sonusubber & byggetråd, Aktos Hjemmekino

Årets byggetråd:
    Mor10, RuneW, Hjemmekinos Referansekino, Ambiance
    Tigers AV-rom

Årets rundbrenner:
    Devilej, FallenA, Robert Hegvik, Pixel, Skrotnisse, g-h (nomineres disse til årets oppgradering, eller er de ikke ferdige enda, det er 11 dager igjen).

Link pluss rettelse på g-h

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg nominere meg selv til Årets Fjott ?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjorde nettopp det:roll:
    Gratulerer, det er ingen motstandere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Niks er ikke lov å nominere seg selv.. (jeg ville trekke meg, men fikk ikke lov..)

Men med litt penger på konto'n fra deg så kan jeg nominere deg 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det gjør man via separate innlegg, så dedikert nominering er således ikke nødvendig. Forslag: Du kan jo starte en "Jeg synes ikke Naim får den oppmerksomhet det fortjener!"-tråd, så vips så er du årets fjott. Ikke det. Mange andre vil nok starte liknende tråder.

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •