Hjelp til valg av surroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til valg av surroundanlegg

Hei,
    Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hus og trenger i den sammenheng et anlegg til stuen...
    Anlegget skal brukes til musikk, TV, Xbox360 og HD-DVD/Bluray/DVD (kun lyd).
    Ettersom at jeg da nettopp har kjøpt meg hus, så er ikke budsjettet så stort (MAX(!) 5000,- kroner).
    Som beskrevet over så vil jeg bruke annlegget til litt forskjellig, så det hadde jo absolutt vært en fordel at det takler de forskjellige oppgavene på en tilfredsstillende måte...
    Det jeg mener med anlegg er forsterker og høyttalere (gjerne som pakke, men ingen nødvendighet (men totalprisen MÅ være innenfor mitt budsjett på MAX 5000,-))

Jeg har _null_ peiling selv, så derfor satser jeg på at det er noen kloke hoder her som kan hjelpe

På forhånd takk for hjelpen! :-D

--- EDIT ---
    Når jeg skriver høyttalere så mener jeg ikke bare fronthøyttalere, men full pakke

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrConn
    Hei,
    Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hus og trenger i den sammenheng et anlegg til stuen...
    Anlegget skal brukes til musikk, TV, Xbox360 og HD-DVD/Bluray/DVD (kun lyd).
    Ettersom at jeg da nettopp har kjøpt meg hus, så er ikke budsjettet så stort (MAX(!) 5000,- kroner).
    Som beskrevet over så vil jeg bruke annlegget til litt forskjellig, så det hadde jo absolutt vært en fordel at det takler de forskjellige oppgavene på en tilfredsstillende måte...
    Det jeg mener med anlegg er forsterker og høyttalere (gjerne som pakke, men ingen nødvendighet (men totalprisen MÅ være innenfor mitt budsjett på MAX 5000,-))

Jeg har _null_ peiling selv, så derfor satser jeg på at det er noen kloke hoder her som kan hjelpe

På forhånd takk for hjelpen! :-D

--- EDIT ---
    Når jeg skriver høyttalere så mener jeg ikke bare fronthøyttalere, men full pakke
    Dynavoice Magic F-6-pakke i sort pianolakk

detta skal nok være best innenfor ditt budsjett. også prøver du å finne en brukt surround forsterker. alla pioneer, yamaha, denon og H/K har mange.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har muligheten til å dra til sverige så får du kjøpt samme pakke for 2 000,- sek
    Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se
    da kan du eventuelt kjøpe denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=24623&cat=all

tror nok det skal spille veldig bra sammen. men hvis du skal ha de nyeste lyd formatene så blir det litt værre. men hvis ikke dette har noe å si, så skal nok detta bli bra

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor langt ute på vestlandet, så å reise til Sverige for å handle er ikke aktuellt...
    Men korriger meg dersom jeg tar feil... Er ikke de aller fleste surroundsystem 5/6/7.1? Mens dette høyttalersettet var 5.0?
    Og ang "de nyeste lyd formatene"... Hva vil dette si?
    Jeg skal gå til innkjøp av full HD flatskjerm over nyttår, og kommer også til å kjøpe meg HD-DVD og/eller Bluray... Jeg vil jo helst kunne utnytte meg av dette lydmessig også...
    MEN som sagt... Jeg har fint lite peiling innen området, og er mottagelig for tips, råd og produkthjelp
    Men som sagt: MAX (kan ikke stresse dette nok), altså MAX-pris er 5000,- kroner!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er faktisk svært lite du får for bare 5000kr hvis du er ute etter 5.1 oppsett og surround forsterker. da trur jeg du får mere glede av stereo oppsett, dvs stereo forsterker og 2 høytalere, som du eventuelt senere kan utvide til surround. jeg vil råde deg til å kjøpe dynavoice M65 på netthandelen. du får dem greit til 2k, inkludert frakt. og så ville jeg kjøpt denne NAD forsterkeren på HIFIklubben.
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C315BEE Integrert forsterker
    så har du litt til høytaler og signal kabler.
    vil absolutt tro du får mest igjen for pengene ved å kjøpe noe som dette. MEN jeg vil påstå at du feilprioriterer kraftig. du sier at du skal kjøpe full HD tv(hvorfor i all verden skal du absolutt ha det?. vil påstå at HD ready holder i massevis hvis du ikke sitter klint opp til tven.) du vil bruke maks 5k på surround lyd, mens en blu ray\HD dvd spiller fort koster 4-5k.
    alltså mitt råd til deg er: kjøp heller en HD ready tv(som er billigere vil jeg tro) glem HD dvd spiller og kjøp en grei dvd spiller til ca 2k eller no, og kjøp feks: RX-V661 RDS Dynavoice M-65 Høyttalerpakke i sort farve
    da ser du selv hvor mye du har igjen til tven din. så kan du senere når du har råd kjøpe en grei xzt subb eller noe i den duren. dette er i hvertfall mitt råd så er det opp til deg om du vil følge det, eller gjøre som du har tenkt

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrConn
    Bor langt ute på vestlandet, så å reise til Sverige for å handle er ikke aktuellt...
    Men korriger meg dersom jeg tar feil... Er ikke de aller fleste surroundsystem 5/6/7.1? Mens dette høyttalersettet var 5.0?
    Og ang "de nyeste lyd formatene"... Hva vil dette si?
    Jeg skal gå til innkjøp av full HD flatskjerm over nyttår, og kommer også til å kjøpe meg HD-DVD og/eller Bluray... Jeg vil jo helst kunne utnytte meg av dette lydmessig også...
    MEN som sagt... Jeg har fint lite peiling innen området, og er mottagelig for tips, råd og produkthjelp
    Men som sagt: MAX (kan ikke stresse dette nok), altså MAX-pris er 5000,- kroner!
    ok da skjønner jeg at du ikke vil dra til sverige for å handle.
    surround system kan være alt fra 4,5,6,7.0 til 4,5,6,7.1
    for 5000,- får du ikke et komplett surround system som takler de nye lyd formatene. men hvis tv'n din har mange HDMi innganger så er ikke dette no stort problem tror jeg. med mindere du skal ha hd-lyd da.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m65 får du for 1700,- på Fun Data a/s

bra høyttalere det... har slike selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at feilen mange av dere gjør nå når dere prøver å hjelpe meg er å tenke for stort...
    Jeg er ikke ute etter noe "high-end"... Jeg er ute etter et greit anlegg å spille musikk og se film på...
    Jeg tenkte noe i denne duren lenke

Det må ha _grei_ lyd... Ikke _topp_ lyd

Håper vi kan snakke samme "språk" fremover... ;-)

--- EDIT ---
    Som sagt, det _trenger_ ikke å være en pakkeløsning...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Amra!
    Det var noe slikt jeg var ute etter!

Anlegget er nå bestillt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Gi gjerne en tilbakemelding når du får testet litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •