Snell / Yamaha

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snell / Yamaha

Hei,

På grunn av ivrige barn, VURDERER jeg å selge min kjære Snell front rekke samt
    Surround forsterker for å gå for Stereo-stativ høyttalere istedet.

I den forbindelse lurte jeg på om noen kunne gi en pekepinn på hvor mye jeg kan forvente for mine kjære (høyttalere og forsterker.) :-)

Snell E.5 Tower - ca.8 år, ny pris 12.000.- (er helt tipp-topp stand, men mangler frontdeksel).
    Snell CR.5 Center - ca.7 år, ny pris 5.000.- tipp-topp stand, (med deksel :-))

Hele frontrekka er i håndlaget kvalitets kabinett.

Yamaha DSP-A1 - ca 8 år. ny pris 24.000, Tilstand : OK.

Bak høyttalere JBL Balboa, ca - 2 år, ny pris 1.200 (?), som nye.

Legger ved manualen til Snell'ene da det virker som ikke alle har hørt om merket :-)

Takker for alle svar og synspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Hei,

På grunn av ivrige barn, VURDERER jeg å selge min kjære Snell front rekke samt
    Surround forsterker for å gå for Stereo-stativ høyttalere istedet.

I den forbindelse lurte jeg på om noen kunne gi en pekepinn på hvor mye jeg kan forvente for mine kjære (høyttalere og forsterker.) :-)

Snell E.5 Tower - ca.8 år, ny pris 12.000.- (er helt tipp-topp stand, men mangler frontdeksel).
    Snell CR.5 Center - ca.7 år, ny pris 5.000.- tipp-topp stand, (med deksel :-))

Hele frontrekka er i håndlaget kvalitets kabinett.

Yamaha DSP-A1 - ca 8 år. ny pris 24.000, Tilstand : OK.

Bak høyttalere JBL Balboa, ca - 2 år, ny pris 1.200 (?), som nye.

Legger ved manualen til Snell'ene da det virker som ikke alle har hørt om merket :-)

Takker for alle svar og synspunkt.
    Mitt råd: Ikke selg. jeg har selv et par Snell type E høytalere som er 12 år gamle. Jeg kommer aldri til å selge mine....

Du skal grave dypt i lommeboka for å finne høytalere med like bra lyd som de du har - selv i dag.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg er redd for - att det vil koste "skjorta" å kjøpe nye høyttalere med en lyd som er i klasse med de jeg har.. Men er litt bekymret for att de aktive små, skal klare å velte og ødelegge dem eller seg selv.
    Ellers har men jo : "Å trykke på elementet er stilig, lurer på hva man kan putte inn i bassporten, f. eks."
    Har heldigvis ikke skjedd noe enda, men angsten er der :-)

Fant forøvrig ett sted en tid tilbake de solgte e.5 (antageligvis rest-lager) for rett i underkant av 18.000 NOK. Tror det var en Engelsk eller Amerikansk side, men klarer dessverre ikke å finne den igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Det er det jeg er redd for - att det vil koste "skjorta" å kjøpe nye høyttalere med en lyd som er i klasse med de jeg har.. Men er litt bekymret for att de aktive små, skal klare å velte og ødelegge dem eller seg selv.
    Ellers har men jo : "Å trykke på elementet er stilig, lurer på hva man kan putte inn i bassporten, f. eks."
    Har heldigvis ikke skjedd noe enda, men angsten er der :-)

Fant forøvrig ett sted en tid tilbake de solgte e.5 (antageligvis rest-lager) for rett i underkant av 18.000 NOK. Tror det var en Engelsk eller Amerikansk side, men klarer dessverre ikke å finne den igjen.
    Hvordan i all verden har du prestert å miste front dekslene? det er jo de som beskytter mot slike små trollunger:-D

Jeg tror aldri jeg har tatt av frontdekslene på mine de siste 10 åra

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, frontdekslene ble tatt av da jeg synes høyttalerene ser bedre ut uten, men under flytting (var så teit å ikke sette dem på høyttalerene da) ble de dessverre litt klemt, så de passer ikke helt lenger, kan man si.
    Mulig det går an å rette ut, men det er ganske tynt metall og ganske myke og skjøre og er regner med jeg hadde bare gjort vondt verre :-)

Mvh
    Tommy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •