Støy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Støy

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy

Hei.

Var på besøk hos fattern og hørte på litt god gammel vinyl da jeg oppdaga det var en god del støy fra høyttalerne når jeg var fremme og bytta plater. Anlegget består av komponenter fra Electrocompaniet, RIAA trinn , forforsterker og effektforsterker. Det er trekt egen jordkabel mellom platespiller - RIAA - forforsterker - effektforsterker. Komponentene fra Electrocompaniet er levert med jordet stikk, bortsett fra RIAA-trinnet. Ingen av komponentene er tilkoblet vegguttak med jordleder.

Støyen kommer kun fra platespillerkilden. I hovedsak var dette lave frekvenser som svingte nesten som et sinussveip, bare på lav Hz. Med lave frekvenser mener jeg ca under 100Hz. Jeg kobla platespilleren fra RIAA-trinnet men støyen var dær fortsatt, og den forsvant da jeg koblet bort strømtilførselen til RIAA trinnet.

Jeg har prøvd RIAA-trinnet på mitt eget anlegg og her var alt som det skulle være. Jeg prøvde også å fjerne alle jordkablene mellom komponentene, men støyen var dær fortsatt.

Har noen et godt forslag på hva dette kan være? Nettstøy som blir kraftig forsterka i RIAA-trinnet??

På forhånd tusen takk til alle som svarer!
    GOD HELG!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen Riaatrinn er temmelig "ekle" å ha med å gjøre når det gjelder nettstøy/brum.Om det ikke er mulig å flytte Riaaen et stykke unna,kanskje bare en annen kontakt kan være nok...?,så skru dekselet av Riaatrinnet og se etter at tilkoplingspunktet for jording har faktisk kontakt med skroget.Pga lakkering og lignende,han jeg vært borti at denne skruen faktisk ikke har hatt kontakt med gods.Ikke på EC spesifikt,men det kan jo kanskje hende med dem også.Bare et forslag......
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •