Plassering av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av høytalere

Jeg har gått til anskaffelse av Klipsh rf82, rc62, rs-52 og rw 12d samt en onkyo 805 reciver. Burde jeg plassere fronthøytalerne vendt mot lyttepossisjon (de står i ytterkant av rommet ca 5 meter fra lyttepossison), eller burde de stå i rett vinkel mot bakvegg?

Vil romkorreksjonssystemet på reciceren justere bort evt feil plassering?

Noen tips?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Godt valg , min erfaring med disse er å trekke de ca. 20 cm ut fra veggen og vinkle litt mot sitteplassen . Nei , romkorreksjon tar ikke feilplassering :-D
    Les gjennom tråden : Er Klipsch en bøllehøytaler her inne , mange tips og meninger....

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne søke rundt alt du vil og lese hva andre mener, men nå har jeg vært innom litt forskjellig Klipsch på en lang rekke forsterker, og det enkle svaret er at det ikke finnes noen fasit.

For min egen del måtte jeg flytte høyttalerne etter bytte av effektforsterker tidligere i høst... Og selv om noen har nøyaktig samme høyttalere som deg betyr ikke det at deres plasseringsløsning er det optimale for deg ettersom dere sitter i forskjellige rom og har forskjellige preferanser.

Eneste medisin er å eksperimentere seg fram til hva DU mener låter best i DITT rom. Og siden du har kjøpt nye Klipsch-høyttalere har du enda en faktor å ta med. Innspillingen kan ta laaaaang tid... Jeg kjøpte et par kliss nye RF-7 i sommer, og siden juni har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har flyttet på høyttalerne. En høyttaler kan låte og oppføre seg svært forskjellig i det aktuelle rommet etter innspilling, særlig Klipsch i så måte, så for øyeblikket har det ingen hensikt å legge så skrekkelig med innsats i plasseringen, vent med det til høyttalerne har løsnet litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene! Jeg får bare dra på da og spille som pokker. Er heldigvis skånt for naboer :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •