Biltema Headphones Home - Test

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Biltema Headphones Home - Test

Når jeg tenker biltema, så tenker jeg på at "Det er bare dritt der", i realiteten er dette feil, mye er dårlig på biltema, men langt fra alt.
    Siden jeg jobber på biltema, så har jeg fått litt forskjellige inntrykk av varene de har der, de fleste varene biltema selger er faktisk kjente varer med biltema-logo satt på..

Jeg skulle kjøpe meg et headset for å bruke på skolen, langt fra noe dyre greier, men noe helt kurrant så jeg får fred med musikken min når de andre bråker.
    Valget falt på en av de billigste headsettene fra biltema som heter Headphones Home og som koster 99,-.
    Mine forventninger var ikke veldig store, men som alle andre ville tenkt,så tenkte jeg "Jaja,hva kan man forvente av en stakkarslig hundrelapp?".
    Da biltema har mange forskjellige headset å velge mellom, så valgte jeg det med best specs i forhold til pris, frekvensområde på 20 Hz–20 kHz, Impedans på 32ohm, og følsomhet på 105dB.
    Disse spesifikasjonene har alle biltemes hodetelefoner, enten de er med mikrofon, eller koster det dobbelte.
    Hadde ingen planer om å bruke mer en 100,-,og tok derfor de som så best ut.
    Når jeg kom hjem så åpnet jeg forpakningen, og kjente på kvaliteten, absolutt ikke ille kvalitet, virker solig, og kraftig, dog virker plasten på "Klokkene" noe billig.
    Videre har den en lang ledning på 2,2 meter som er trekket i en lang stoffkabel, og en 6,3mm jack-kontakt som kan skrues av for så at den blir 3,5mm minijack.
    Prøver øretelefonene på mp3spilleren på telefonen min (Sony Ericsson W610), og lyden er klar og pen, og klarer å skille mellom de forskjellige tonene og instrumentene, samt full kontroll på de forskjellige frekvensene.
    Skulle skru opp for å teste hvilken lydtrykk de kunne levere på lave frekvenser, og ved kraftige bass-slag, så var det ikke noen stor overaskelse, de gir deg ikke noe enorm bassorgie, men spiller så kraftig at bassen virker realistisk i forhold til diskanten.
    Testet øreklokkene på min forsterker (Denon AVR 1307) og forskjellen ble voldsom mtp. lydkvalitet og bass.
    De sitter godt på ørene, myke øreputer, og lengdejustering på hver side.

Alt i alt, med tanke på den lave prisen, så er dette et supert headset til mp3spilleren, eller til bruk da ingen andre vil høre musikken din.
    Uten tvil en konkurent verdig PortaPro og lignende..

5+ i karakter!
    +: Billig, bra lyd kvalitet, bra byggekvalitet
    -: Bassen kan virke litt rar ved kraftig bass-sanger på høyt volum, hardplast på klokkene.

Headphones Home fra Biltema

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hansy. morsomt å treffe igjen folk jeg treffer på andre forum også (cuore). jeg har selv din erfaring med biltema: mye bra å finne som er på høyde med andre, dyrere butikker og varer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hansy. morsomt å treffe igjen folk jeg treffer på andre forum også (cuore). jeg har selv din erfaring med biltema: mye bra å finne som er på høyde med andre, dyrere butikker og varer.

håk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •