Robuste forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Robuste forsterkere

Jeg vil våge å påstå at NAD sine forsterkere er noen av de mest robuste forsterkerene til prisen for hjemmebruk. Jeg har hatt Denon forsterkere som har kortsluttet flere ganger. NAD sine forsterkere har jeg aldri hatt noe problem med og det virker for meg som om NAD har lagt mye ressurser i det å gjøre forsterkerene kortslutningssikre. Slike egenskaper finne man stort sett bare på PA-utstyr.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Da må du være veldig fomlete hvis du kortslutter en forsterker?:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,
    Nad tåler mye, men når de først ryker er de ofte dimensionert slik at skaden blir maksimal. Vet om flere NAD'er som har gått opp i røyk..

Men min 3020i , det er en seigliva sak! Hadde en slik tilkobla Dali 104. Bass og volumkontroll stilt slik at termosikringa ikke slo inn så alt for ofte.
    Tilslutt ble den ene kanalen stille, pga at det ble dårlig kontakt i den samme termosikringa.
    'Lettere' forfrisket og ikke lyst til å avslutte festen riktig enda, så koblet vi bare begge høyttalerne i parallell på en kanal.
    Senere tok jeg opp sikringa (bare en bimetallfjær) og pusset ren kontaktflatene, alt ok.

Dali104 er 4ohm, så 2 slike i parallell er vel egentlig litt i overkant av hva man kan forvente at en 20-watter klarer å trekke.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en er ute etter utstyr som tåler maksimalt med "grisekjøring" for å si det sånn, så innbiller jeg meg egentlig at PA-ting er noe å se på.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med en på hifi klubben for en stund til bake og han sa det at med den nye NAD serien var det INGEN feil på. på de fleste merkene får de alltid inn en og annen forsterker som det går noe galt med, men vistnok ikke NAD sine, og det syntes jeg sier litt om kvaliteten på NAD.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hvk78
    Jeg vil våge å påstå at NAD sine forsterkere er noen av de mest robuste forsterkerene til prisen for hjemmebruk. Jeg har hatt Denon forsterkere som har kortsluttet flere ganger. NAD sine forsterkere har jeg aldri hatt noe problem med og det virker for meg som om NAD har lagt mye ressurser i det å gjøre forsterkerene kortslutningssikre. Slike egenskaper finne man stort sett bare på PA-utstyr.
    Har hatt masse Denon og Nad produker de siste 15 årene. Skal si det har vært mye feil på Nad produktene kontra Denon. Men alle produsenter har vel sin feilprosent. Mulig Nad har blitt bedre de siste årene. Lenge siden det har stått Nad i stereohylla mi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •