Cerwin Vega. Godt valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega. Godt valg?

Hei.
    Jeg har tenkt og kjøpe meg et CV! anlegg. Har funnet det jeg trolig blir og hente på Lørdag.
    Og den forsterkeren som følger med. Funker den som forforsterker om jeg vil senere kjøpe meg effektforsterker / PA forsterker for og utnytte høytalerenes kraft.
    Btw, tåler disse mye effekt? Vet CV! tåler "uendelig" med effekt :P Vist ikke uendelig, så ganske mye.

Her er link til det jeg trolig blir og hente til helgen: FINN torget - cervin vega 15 og nad c370

Takker for svar

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen til forummet her

hvilken pris har dere avtalt for dette anlegget her? om dette er bra eller dårlig kommer vell egentlig an på hva det skal brukes til. jeg personlig kommer aldri til å kjøpe CV eller noe som ligner på disse høytalerene. du får masse trøkk, som passer bedre til "disko lyd" eller noe i den duren. kom med busjettet ditt, hvilken type musikk du hører på, størrelsen på rommet ditt så kan vi nok hjelpe deg mye bedre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi CV noe bedre enn PA utstyr... Det låter ikke bra. NAD låter rimelig bra på CV, Harman Kardon låter enda bedre, men de har egentlig ikke noe "vanlige" modeller som passer så store CV'er.

Hørt mye bra om de nye CV forsterkerene, men vet ikke helt jeg... Syns CV fortjener godlyd forsterker som alle andre gode høyttalere...

Se om du finner en NAD 270 å supplementere med . da får du vel rundt 2x300watt av god kvalitet. (seff med mer kan du guffe på enda mer.. men da er det ofte PA e.l. som gjelder til CV, og det låter ganske dårlig på lavt volum.. eneste du egentlig får er ekstremt høy dårlig lydkvalitet.)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet

Kommer litt an på pris selvsagt.

Jeg foretrekker QLN Artech serien når det gjelder "spille høyt" høyttaler, men CV er det mange som liker.

Høyttalerne hadde nypris ca. 4500,- og NAD forsterkeren ca. 6000,- så en pris rundt 5500,- vil antakelig være grei, litt avhengig av alder og tilstand.

NAD 370 har to pre-out sett, slik at du både kan koble til effektforsterker og sub dersom du ønsker det.

Tror den skal dra dem greit, men som du sier vil CV ha mye muskler.

Junior har forresten 10" versjonen av de høyttalerne der, og de fungerer greit inne hos ham sammen med en 12" CLSC sub.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel på grunn av alt PA utstyret at CV låter så "dårlig" som de gjør. Man kan ikke få en høyttaler til å spille pent med PA

Men jeg hadde også foretrekt QLN foran CV

Som det ble sagt på en messe

Qln er en musikalsk versjon av CV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynavoice finale tower:shock: var innom en kompis å hørte på de.han drev de med noe eldre nad,en djevelsk trøkk+en klarhet i lydbilde som overbeviste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    velkommen til forummet her

hvilken pris har dere avtalt for dette anlegget her? om dette er bra eller dårlig kommer vell egentlig an på hva det skal brukes til. jeg personlig kommer aldri til å kjøpe CV eller noe som ligner på disse høytalerene. du får masse trøkk, som passer bedre til "disko lyd" eller noe i den duren. kom med busjettet ditt, hvilken type musikk du hører på, størrelsen på rommet ditt så kan vi nok hjelpe deg mye bedre.
    Budsjettet mitt er: 6k
    Det jeg skal betale er 5k eller 5.5k... Er enda usikker på hva han sa.
    Hører på de fleste sjangerene. Techno, Rock, Heavy Metal, Country ++
    Rommet mitt er ca 12kvm. Men, har tenkt og ha disse til jeg flytter for meg selv også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer litt an på hva du er vant til. Den store fordelen med NAD og CV er at det er så populært at du neppe kommer til å tape noe særlig på kjøpet om du vil bytte ut noen av komponentene etter en liten stund.

Junior sitt rom er ca. 8 kvm, og han spiller høyt nok der inne med to titommere og en tolvtommer
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det er vel på grunn av alt PA utstyret at CV låter så "dårlig" som de gjør. Man kan ikke få en høyttaler til å spille pent med PA

Men jeg hadde også foretrekt QLN foran CV

Som det ble sagt på en messe

Qln er en musikalsk versjon av CV
    Jeg har hatt et par Genexxa GX1000 Stone. Og nå vil jeg ha Cerwin Vega. Ikke snakk om noe annet :P
    Eller, jeg hadde ikke sagt neitakk til et par QLN Artech 12. Men, jeg har fått en "Cerwin Vega forelskelse". Så blir nok ikke noe annet enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det kommer litt an på hva du er vant til. Den store fordelen med NAD og CV er at det er så populært at du neppe kommer til å tape noe særlig på kjøpet om du vil bytte ut noen av komponentene etter en liten stund.

Junior sitt rom er ca. 8 kvm, og han spiller høyt nok der inne med to titommere og en tolvtommer
    Hehe... junior koser seg med andre ord

Det jeg har vært vant med i litt over 4år. Er et par Genexxa GX1000 Stone og en Technics Reciver (tror den het SA-100 eller SX-100). Iallfall 2x100watt. Og så sprengte jeg de. Da mener jeg sprengte de, det kom røyk ut av bassreflexrørene :P
    Etter de ble sprengt har jeg hatt Logitech Z-5500 Men, nå er det og gått til helv**te.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse CV! ene er ikke meget gode, mellomtonene sprenger meget fort.
    Denne serien ble ikke satt høyt av CV!.
    men de funker nok:-)
    ska du ha andre CV så se etter AT, DC, LS, E700, Classic å CLS (IKKE CLS-215!)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, Genexxa, fantastisk kvalitet til ingen penger. Husker jeg frarådet dette kraftigt til en eller annen....
    Du må sikkert bare skifte en liten komponent i delefiltret på de, kanskje det bare er en motstann til 5 kr. Skifter du, da øker du verdien på komponenten litt.
    Igjen ser vi at en eldre forsterker har "riktige watt". Denne Technics SA-100 er fra 1980 ca. Den vil sikkert få liv i dine CV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja ja, Genexxa, fantastisk kvalitet til ingen penger. Husker jeg frarådet dette kraftigt til en eller annen....
    Du må sikkert bare skifte en liten komponent i delefiltret på de, kanskje det bare er en motstann til 5 kr. Skifter du, da øker du verdien på komponenten litt.
    Igjen ser vi at en eldre forsterker har "riktige watt". Denne Technics SA-100 er fra 1980 ca. Den vil sikkert få liv i dine CV.
    Va dette veldig sarkastisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner han som selger anlegget, en god kompis
    Ellers har jeg ikke hørt på anlegget,men det er ganske nytt i hans eie, han betalte vel 6500,- for det for 2 måneders tid siden,og han skulle ha 5500,- sist jeg snakket med han

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe for deg:

Crown K2 poweramp

dog kanskje litt dyr

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Kjenner han som selger anlegget, en god kompis
    Ellers har jeg ikke hørt på anlegget,men det er ganske nytt i hans eie, han betalte vel 6500,- for det for 2 måneders tid siden,og han skulle ha 5500,- sist jeg snakket med han
    hehe. Ok.
    Jeg drar og henter de nå på lørdagen. Har store forventninger til de

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: henter de nå i kveld Klarer ikke og vente :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, no har eg fått dem i hus!
    Etter at eg måtte demontere en stakkars Ford Mondeo. Måtte rive ut baksæte på den :P
    Og eg må sei at eg e SYYYYYKT fornøyd med de
    3min etter jeg kobla det opp og testa det på ganske høyt volum. Med mye bass.
    Fikk jeg klager fra naboen :P
    De gamle Genexxa høytalerene eg hadde gikk det jo dagesvis før eg fikk en eneste klage. Cerwin Vega er noe for seg selv må jeg si. Lenge siden jeg har hørt noe så spiller så rått som dette. Bortsett fra i en bil med 2x Ground Zero 12" på 5000wrms vær. Men, det er bil.

Cerwin Vega is in my heart for ever!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0