Yamaha sorround anlegg med kun 1 høyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha sorround anlegg med kun 1 høyttaler?

Fikk nettopp høre av svogeren min at det visstnok var noe yamaha leverte. Det var kun en høyttaler som skulle klare å levere sorround. Han mente også at det var innebygd forsterker. Er dette en nyhet som skal komme eller er dette et produkt som har vært lenge av andre produsenter også? Må si jeg er litt grønn på akkurat dette.. Har aldri hatt den store troen på fake sorround med 2 høyttalere eller mindre. Pris ca 5-10 000.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Fikk nettopp høre av svogeren min at det visstnok var noe yamaha leverte. Det var kun en høyttaler som skulle klare å levere sorround. Han mente også at det var innebygd forsterker. Er dette en nyhet som skal komme eller er dette et produkt som har vært lenge av andre produsenter også? Må si jeg er litt grønn på akkurat dette.. Har aldri hatt den store troen på fake sorround med 2 høyttalere eller mindre. Pris ca 5-10 000.
    tror yamaha har hatt disse i noen år nå.
    vi har no lignende på skolen. et sett fra jvc med 2 front, 1 center og en subb. synes det spilt dritt! ble ikke bra. surround lyden var ikke bra. men kanskej yamaha har klart dette bedre? :P

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ingen måte bare én høyttaler.
    En "haug" av dem er satt i et spesielt system slik at lyden virker å vær surround. Scorer ganske bra på tester og egner seg ypperlig til mindre rom.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm ja det funker slik at det er en "høytaler" med en haug med elementer i. som sender lyden i alle retninger, så noe av lyden treffer deg bakfra, og av den grunn blir det surround. men som sagt så funker det bare i mindre rom, har ikke testet dette selv, og tviler på at det funker hvor som helst

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har hørt noke lignande fra denon, eller noke i den duren. Me testa mellom den, og fullt suround system.
    Denonen(eller lignande) klarte å skape ein ørliten følelse av suround. Men fy flate så masse bedre der er med 5 høytalere. Du klarer ikkje å gjennskape det samme, om ikkje du har speil lignende greier som reflekterer lyden sånn at det høres ut som det er høytalere bak deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no har denne på tilbud nå.

Komplett.no - Yamaha YSP900B, Digital Sound Projector, Ekte 5.1 surroundlyd fra en enhet.

men kan den anbefales? og hvor "lite" må rommet være for at det skal bli bra?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner endel tester på nettet - bl.a. denne
    ZDNet Yamaha YSP-900 Review & Comparison

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er jo viktig skal en slik løsning fungere. Ideen er jo at lyden skal reflektere fra veggene og skape surround-følelse. Har du ikke vegger på begge sidene vil dette ikke fungere, slik jeg har forstått det. Arrester meg gjerne hvis dette ikke stemmer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Rommet er jo viktig skal en slik løsning fungere. Ideen er jo at lyden skal reflektere fra veggene og skape surround-følelse. Har du ikke vegger på begge sidene vil dette ikke fungere, slik jeg har forstått det. Arrester meg gjerne hvis dette ikke stemmer.
    AndreWerdenskrieg, du er herved arrestert på mistanke om å ha missforstått. Alt du sier kan og vil bli brukt mot deg. :-P

Men du har nok helt rett egentlig

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    enheten er 80 cm bred - man må vel regne med noe bredere rom hvor denne skal brukes

"stua mi er ikke så lang, men den er veldig smal................"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •