Et lite problem med nytt anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et lite problem med nytt anlegg?

Vet ikke helt om jeg har koblet rett, men har uansett kjøpt meg høytaler, dvd og reciever. H\K AVR745, H\K DVD37 og B&W DM604 S3.

Svært fornøyd med lydbildet, men synes ikke bassen følger helt med?

Jeg spurte på hifiklubben før jeg kjøpte bi-wiring, om det faktisk hadde noen funksjon? "ja" svarte de selvfølgelig. Men har fått hørt og har lest i ettertid at dette bare er vås. Uansett så har jeg koblet slik som dere ser på bildet, vet ikke om det er rett.

Har kjøpt TARA LABS Prism Omni Bi-wire

Slik har jeg koblet det :?
    http://www.home.no/flasher-/harman-k...vr745-back.jpg

Den blå\brun lederen er tvinnet i hop og koblet til + på forsterkeren og grå\hvit er koblet til -

Blå\brun til + på høytalerne og grå\hvit til -

Har fjernet platen som står bak på delefilteret.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv med single-wire da vel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gang fikk jeg igjen mine høytalere etter utlån, påpasselig som jeg alltid er på at alt er rett koblet skjønte jeg intet da lyden langt fra var som den skulle. Jeg er jo alltid nøye på at bananpluggene er festet på rett leder og hadde jo selv skrudd disse til, lite visste jeg at han derimot hadde byttet om på disse så jeg koblet det hele opp bare med å se på fargen på pluggene og umiddelbart så jeg ikke at dette stemte i hennhold til kablene... Trodde jo dette var slik jeg selv hadde koblet dem og var ikke forbredt på at han hadde byttet om på to eller flere av pluggene. Resultatet ble uansett ikke som det skulle og da jeg etterså alt så fikk jeg alt på plass og det ble normalt igjen...

Pass på at det ikke er rot i kablingen til høytalerene så pluss blir festet til minus på den ene kontra rett på den andre f.eks., er ett sted å starte...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert plaseringen av høyttalerne, og plaseringen av lytteposisjonen du må jobbe med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •