Råd om kabler. Nybegynner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd om kabler. Nybegynner.

Hei, jeg har ufattelig lite peiling på kabler og lyd. Men skjønner at jeg har koblet med litt feil kabler på ett anlegg. Det jeg lurer på er om de to som jeg har linket til under, er gode kabler? Og om det fins noen som er like bra, men billigere?
    mvh catch11

Komplett.no - Monster Cable Interlink 201 SWHT Subwoofer Kabel, 8m
    Komplett.no - Monster Standard THX Digital Coax Kabel 4ft / 1m, Digital Coax Kabel

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er over 1000kr for en subwoofer og en coax-kabel. Jeg tror du lett finner noe som er betraktelig billigere enn dette, med samme kvalitet. Monster er relativt spenstig priset i Norge.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Welcome to L-Sound!
    Welcome to L-Sound!

Vet ikke hvor mye du evt. sparer på dette, men det skal etter sigende være OK kabler.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de blindtester som foreligger på kabler er det ikke en der deltagerene klarer å påvise forskjeller. Om det skulle være forskjeller er de i tilfelle marginale.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått på Biltema eller ClasOhlson og kjøpt det jeg trenger, og ikke tenkt mer på det. Bruk heller pengene der det virkelig hjelper, dvs på høyttalere og/eller akustiske tiltak i lytterommet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Av de blindtester som foreligger på kabler er det ikke en der deltagerene klarer å påvise forskjeller. Om det skulle være forskjeller er de i tilfelle marginale.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått på Biltema eller ClasOhlson og kjøpt det jeg trenger, og ikke tenkt mer på det. Bruk heller pengene der det virkelig hjelper, dvs på høyttalere og/eller akustiske tiltak i lytterommet.
    En ny kabeldebatt....?

Biltema-kabler har jeg hatt litt dårlig erfaring med tidligere. Tenker ikke da på lakriskablene med faste plugger, men de som gir inntrykk av å være litt mer solide. Kjøpte en del i forbindelse med en bilstereo, men RCA kontaktene var av horribel kvalitet. Mulig de har fått noe nytt nå....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å prøve å starte enda en av "de" debattene

Da kan han gå for det andre alternativet, ClasOhlson. Enig i at plugger etc ikke skal henge å dingle, utover det derimot...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt phonokabel fra Clas Ohlson, og synes at kontaktene var OK.
    Godt mulig at de har noe som kan brukes.

Har du vært borti en loddebolt før kan du kjøpe fire plugger på f.eks ELFA og lodde på en vanlig antennekabel, det virker fint til sub og digital koaks. Antakelig det rimeligste alternativet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •