Veggmontert oppsett - max 40.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer fengenroll sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggmontert oppsett - max 40.000,-

Skal nå flytte i leilighet og trenger derfor (desverre) et mindre veggmontert hjemmekino oppsett, var fristet til å neve Bose, men har forstått at det finne andre og bedre alternativ. Er det noen som har en godt tips til et komplett høyttalersett inkl. sub og forsterker til rundt 40.000,- som spiller bra og "ikke synes" ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halla :)

Kan vel gjette meg til hvem dette er Glemte å nevne et par ting på tlf i går..
    KEF har et annlegg som heter KHT3005. Dette har vunnet EISA og spiller visstnok veldig bra. Suben her skal være bra også. De er litt større enn Bose.
    Hadde forøvrig ikke trodd denne bassglade gutten med fullt oppsett fra Electrocompagniets 250 watter, EMC1 cd spiller, Patos symphony etc. skulle ty til satelitter..hehe

Får håpe flere av gutta her inne kan komme med forslag til det du spør etter?
    Vet du også tenker på multispilleren til LG (BH100)...har ikke selv erfaring med denne, men vet at en del av de første HD/BD spillerene er litt trege i oppstart. Denne LG spilleren tror jeg (vet ikke sikkert) også bare viser det ene formatet i menyen. Det betyr at du kan spille av begge formatene, men kun får opp total meny fra et av formatene (correct me if I am wrong anyone).
    Det skjer veldig mye rundt høyoppløste formater nå om dagen, så det kan være lurt å sjekke litt nøye hva du ønsker.
    Det kan også lønne seg å sjekke hvilken surround-reciever du ønsker. (Vet du snakket om at Bose har forsterkeren i suben...jeg kjenne rikke til det, men kan aldri tenke meg den er i nærheten av å erstatte en reciever!! )
    Mange der ute med forskjellige specs! Vil du ha en som støtter HD-lyd? Vil du ha mulighet for auto-kalibrering? Hvilken effekt trenger du avhengig av annlegg??
    Tenket jeg skulle dra tråden litt i gang

Chris

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det C.
    Lufter jo alltid nye ideer. Men jeg skal sjekke alternativene, tenkte ta en runde på div hi-fi forretninger for å se hva man faktisk får for pengene.
    Men tanken er jo et minimalistisk anlegg som "ikke synes" - spiller bra på både film og musikk, og som spiller alle formater. Plassering og totalopplevelse er viktigst nå som jeg er blitt huseier og greier:razz: :razz: Ble leiligheten ved brygga.....

Det koster jo penger, så vi må nok vente litt med 50" Pioneer....

Vi får ta en lørdag du har tid, trenger veiledning.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halla E :)

Hehe...tenkte det var deg!
    GRATTIS med nytt krypinn...herlig Takst eller?
    Lurt å dra litt rundt å lytte og snakke med folk. Jeg skal veldig gjerne hjelpe deg med valget og oppsett etc...kan tenke meg en runde selv jeg! Har du tenkt på innebygde høytalere da? Kunne vært ganske porrig med noen hvite som gikk "i ett" med veggene...det negative med det er jo at du kanskje må la de stå igjen hvis du selger leiligheten...

C

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Cacade er lekre veggmonterte høyttalere som spiller bra. Ta en titt her

http://avforum.no/minhjemmekino/show...reWerdenskrieg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som svoren Sunfire entusiast må jeg bare be deg sjekke utt disse..

Sunfire Cinema Ribbon Duo

og

Sunfire Cinema Ribbon Trio

Trio blir vel litt i overkant mtp pris, men lekre er de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommer seg...

Har tenkt på et annet annlegg E! Du bør evt også sjekke ut B&W sitt satelittannlegg...se link. Dette spiller visst også bra!
    I og med at du er en gammel Sunfire fan er jo heller ikke det noen dårlig ide

Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: B&W Mini Theatre Høyttalersystem

Her må du som den bassglade gutten du er velge PV-1 suben eller det som heter MT-30 pakka. Denne gjør jobben og er i tillegg lekker å se på...sjekk det ut

C

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så masse for gode tilbakemeldinger.. har vært innom linkene deres og det er mye interessant som er verdt en ddemo før man bestemmer seg.

Fikk et tips av en entusiast på jobben om dette: http://www.artcoustic.com/

Koster mye penger, men mer stilfullt er det vel ikke mulig å få...?
    Skal til importøren å få demo på tirsdag, jeg er spent

Forresten, Sunfire produktene, er det mulig å veggmontere de?

F.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire produktene er det mulig å veggmontere ja.

Sunfire har sågar en sub som er beregnet for innmontering i vegg også, mener den heter Contrabass eller noe sånt.. men den er vel ganske så kostbar.

edit den heter Sunfire Subrosa subwoofer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •