Ipod volum problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ipod volum problemer

Etter 3 år med en stor feit klump av en mp3 spiller med 20 gig lagring fant jeg ut at det var på tide med en ny en, så jeg kjøpte en Ipod 80 gig. Da jeg fikk den la jeg den opp på maskinen via itunes og la inn et album bare for å prøve den. I det jeg satt på den første sangen oppdaget jeg at volumet var litt lavt, så jeg lette litt rundt og fant volumbegrensningen og la den opp på maks. Første sangen funket fett, volumet var helt fantastisk og fant ut at mer enn 25% ville ødelegge ører, utganger og headset og var meget fornøyd, men da den første sangen var over og den neste startet, ble volumet så lavt at jeg måtte sette på fullt for å få anstendig lyd. Etter å ha lurt en stund om filen var korrupt, satt jeg ned volumet og byttet til neste, denne fungerte som den skulle, men så skjedde det samme på neste sang, og slik var mer en halvparten av sangene på albumet. Etter en stund med fikling på pc'en og på ipoden (satt tilbake instillinger, reinstallere etc) fant jeg ut at det måtte være på Ipoden at problemet var(sangene fungerte som de skulle på PC'en) så jeg la inn et nytt album og en film, på disse var volumet det samme som de sangene som var lave på det første albumet. Etter mye om og men, fant jeg ut at på sagene hvor volumet er lavt blir volum begrensningen satt tilbake, mens på de sangene som er høye blir volumet sånn som jeg faktisk vil ha det. Jeg er ganske ny med dette så jeg lurer på om det er noen løsning eller om jeg bare skal levere ipoden tilbake...

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slk etter noe som heter GoPod på google. Det er et program som fjerner EU-sperren på lyden (en sperre som begrenser hvor høyt du kan spille).

Siden jeg er veldig snill så skal jeg gi deg en link: goPod

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    programmet vil ikke finne ipoden min, men volumbegrensningen er ikke problemet, den skal redusere til 100db, de sangene som er lave er lang langt under, tipper de ligger på 20-30db... mens de filene som er høye volumer på ligger i hvertfall på 100db eventuelt høyere, det er faktisk så høyt at headset høytalerne vrenger seg kraftig

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.. et par dager gammel den tråden her, men svarer for det.
    Tror faktisk det filene dine som er problemet. Har du sjekket om det er forskjellige volumjusteringer på de forskjellige filene? I tillegg tipper jeg volumjusteringen står på i iTunes, så da vil du ikke høre noen forskjell der når du spiller sangene på PC´en (alle sangene blir da justert til samme nivå)
    Men dette tror jeg ikke iPod´en gjør. Håper dette er til hjelp.

Mvh. Fredrik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •