spm om hodetelefoner og impedans

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spm om hodetelefoner og impedans

Jeg vil gå til innkjøp av Beyerdynamic DT-770, men er i tvil om hvilken modell jeg skal gå for. 32, 80, eller 250ohm. Leste at den nye 80ohms versjonen skulle være hakket bedre enn 250'en. 32'en er vel mest beregnet for mp3 spillere og svake kilder. Correct me if im wrong, har lite peiling på alt dette. Jeg skal bruke mine til en Denon PMA-1500 forsterker (cd og dvd) og til laptop(mp3 og divx), er 80ohms versjonen den jeg burde gå for?

Kom gjerne med innspill, på forhånd takk...

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Beyerdynamic, men du har rett i det du har ressonert deg frem til ang. impedansen

250ohms-headsettet tror jeg ikke jeg ville brukt hvis jeg skulle kjørt direkte ut fra lydkortet på en laptop, da må du fort ha lydstyrken på fullt i laptopen for å få høy nok lydstyrke og får med litt skurr og støy på kjøpet hvis lydkortet ikke er av beste kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problemstillingen selv. Endte med å kjøpe 80 ohm, og har ikke angret på det. Den drives uten problemer av mine forsterkere (den H/K og en gammel NAD). Jeg tenkte til å begynne med at jeg kom til å bruke det på reiser og slikt, så jeg har investert i en bærbar hodetelefonforsterker. Men dette headsettet er i mine øyne alt for stort til å reise med, så jeg har kjøpt noen mindre sett som er mer egnet.

Altså: i mine øyne er 80'en den som er lettest å bruke til et vanlig anlegg. Om du tenker på å kjøpe egen forsterker vil du likevel få et løft med denne modellen. Den på 250 blir i nesten ubrukelig uten dedikert forsterker. 32-modellen er grei om du skal bruke den til bærbart utstyr, men selve headsettet er lite egnet til det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •