Lyd fra pc til forsterker via bluetooth??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra pc til forsterker via bluetooth??

Vet det finnes A2DP bluthooth mottakere som kan koples til feks steroanlegg
    (3,5mm jack), disse er beregnet for å motta lyd fra mobil, men finnes det noen sender til pc?
    Er en kollega som gjerne vil spille av musikk når han sitter med laptoppen i fanget.
    Eventuelt andre muligheter for å sende trådløst fra laptopp til forsterker?
    Alle tips mottas med takk.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk etter tilleggs utstyr for mac da får du en del brukbare ting som kanskje kan hjelpe deg med ønsket ditt. For de har en mottaker som du plugger i stikkontakten og tar ledninger fra den til en inngang på forsterkeren. Samme lille mottaker kan du også koble en usb printer på dersom du skulle ønske det. Hva den heter. Det husker jeg ikke i farta. Har dessverre ikke tid til å søke for å finne det ut heller akkurat nå. Er forsein på jobb allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tro dette er en veldig dårlig ide. Hvis det er mulig i det hele tatt.
    Båndbredde og stabilitet og dermed kvalitet vile ikke blir bra kan jeg tenke meg. Men nå har jeg ikke prøvd heller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bare koble til en usb-BT dings til laptopen

Newcomer SveinMD sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    Søk etter tilleggs utstyr for mac da får du en del brukbare ting som kanskje kan hjelpe deg med ønsket ditt. For de har en mottaker som du plugger i stikkontakten og tar ledninger fra den til en inngang på forsterkeren. Samme lille mottaker kan du også koble en usb printer på dersom du skulle ønske det. Hva den heter. Det husker jeg ikke i farta. Har dessverre ikke tid til å søke for å finne det ut heller akkurat nå. Er forsein på jobb allerede.
    Mottakaren heiter AirPort Express, og er Apple sin trådlause basestasjon for WiFi. Fungerar perfekt til å spele av musikk frå datamaskina, og kan også vere med å utvide det noverande heimenettverket. Stasjonen er enkel å setje opp, både i eit Mac- og PC-basert miljø. Ver obs på at Apple har lagt opp til at du må bruke iTunes til å spele av musikken. Men, Rogue Amoeba har laga eit kjekt lite program som heiter AirFoil(MacOS/Windows) som kan "fange" musikken frå Winamp, WM-player, browseren din eller andre program som sender ut lyd. AirFoil kostar litt pengar, men er absolutt verdt det.

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Jeg ville tro dette er en veldig dårlig ide. Hvis det er mulig i det hele tatt.
    Båndbredde og stabilitet og dermed kvalitet vile ikke blir bra kan jeg tenke meg. Men nå har jeg ikke prøvd heller
    Faktisk er kvaliteten overraskande bra. AirPort-en har også optisk utgang, så du kan få ei heildigital overføring til ein god DAC, ein receiver eller liknande. Bandbredda er ikkje noko problem, opplever heller ikkje hakking/stopp i musikken. Einaste ulempa er at den bufrar opp 1-2 sekund, så når du skiftar sang, vert det ei lita pause før musikken kjem tilbake...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluetooth A2DP er lossy komprimert (AAC tror jeg). Jeg skal ikke uttale meg om det er bra nok, eller hvor stabilt det er.

Apples wlan-løsning er muligens mer hifi.

-k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •