Kan noen som har litt DAC erfaring sjekke denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen som har litt DAC erfaring sjekke denne?

Er på jakt etter en rimelig DAC til systemet mitt, og kom over denne på Ebay:

ZERO 24/192 DAC D A CONVERTOR , HEAD FI AMP , BRAND NEW - (eBay item 230193819561 end time Nov-26-07 07:21:00 PST)

Noen som kan gi meg noen råd?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til den DAC'en, men den jeg har er jeg veldig fornøyd med. Betalte 1500,- inkl frakt fra Hong Kong.
    Les lit hva jeg synes om min: http://avforum.no/forum/generelt-aud...-new-post.html

Du kan kjøpe dem herfra: diykits
    Andre har skrytt mye av den også. Men da versjon 2.0 og ikke 3.0. Denne er fortsatt relativt ny.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er også ute etter en Dac men gjerne med muligheter for å velge flere innganger... så cd, dvd, pc, sat tuner, ++ kan velges og kjøres på dacen og de bildene av den på ebay shrike og den ser ut til å være av bra kvalitet men som sagt for dårlig med antall innganger...

har du noen bilder av den du kjøpte lurer?? forsiden/baksiden eller innmaten de bildene på diykits var for små til å gjøre seg noe formening...
    1500kr var forresten veldig rimelig har den fjernkontrol??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    jeg er også ute etter en Dac men gjerne med muligheter for å velge flere innganger... så cd, dvd, pc, sat tuner, ++ kan velges og kjøres på dacen og de bildene av den på ebay shrike og den ser ut til å være av bra kvalitet men som sagt for dårlig med antall innganger...

har du noen bilder av den du kjøpte lurer?? forsiden/baksiden eller innmaten de bildene på diykits var for små til å gjøre seg noe formening...
    1500kr var forresten veldig rimelig har den fjernkontrol??
    Har desverre ikke noen bilder. Har ikke kommet så langt enda.
    Det er ikke mye info om denne, og den har ikke fjernkontroll.
    Den har 2 coax og en optisk inngang samt en slags inngang for RJ45 plugger.
    Det finnes heller ikke engelsk manual for den, men så få knapper og tilkoblingsmulighter den har trenger man det ikke.
    Den er ganske dyp (som en stor reciever).
    Skal se om jeg får lagt ut noen bilder i løpet av uken

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Har desverre ikke noen bilder. Har ikke kommet så langt enda.
    Det er ikke mye info om denne, og den har ikke fjernkontroll.
    Den har 2 coax og en optisk inngang samt en slags inngang for RJ45 plugger.
    Det finnes heller ikke engelsk manual for den, men så få knapper og tilkoblingsmulighter den har trenger man det ikke.
    Den er ganske dyp (som en stor reciever).
    Skal se om jeg får lagt ut noen bilder i løpet av uken
    kunne tenke meg å bestille en sånn for å prøve. Har du en kontakt person eller noe sånt hos produsenten? da jeg vil gjerne bestille en ekstra kort med linje utgang da jeg kunne tenke meg byge den om til balanserte utganger og det samme for å bygge den om til å kunne burkes som preamp

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    kunne tenke meg å bestille en sånn for å prøve. Har du en kontakt person eller noe sånt hos produsenten? da jeg vil gjerne bestille en ekstra kort med linje utgang da jeg kunne tenke meg byge den om til balanserte utganger og det samme for å bygge den om til å kunne burkes som preamp
    Du har PM

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bersford er billige, og skal være veldig gode. Kunne ikke se noen pris, men omkring de 1000 kr.
    Home HIFI
    Beresford TC-7510 DAC - New kid on the block
    Beresford TC-7510 budget DAC - Any views? - pink fish media

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bersford er billige, og skal være veldig gode. Kunne ikke se noen pris, men omkring de 1000 kr.
    Home HIFI
    Beresford TC-7510 DAC - New kid on the block
    Beresford TC-7510 budget DAC - Any views? - pink fish media
    har sendt email til homehifi med forespørsel om pris og skjema over DA slik at jeg kan bygge om til balanserte utganger og fikk svar like etterpå med gode forslag på forkjellige løsninger regner med å bestille derifra og prøve da den er ganske rimelig tidiligvis.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med et søk, det har du sikkert gjort, da kommer du opp med en del interessante ting on disse Beresford.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zero 24/192 Dac

Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Er på jakt etter en rimelig DAC til systemet mitt, og kom over denne på Ebay:

ZERO 24/192 DAC D A CONVERTOR , HEAD FI AMP , BRAND NEW - (eBay item 230193819561 end time Nov-26-07 07:21:00 PST)

Noen som kan gi meg noen råd?
    Har dessverre ingen råd å gi, men fant en rosende omtale på head-fi.

Review: ZERO 24 BIT/192KHz DAC/Headphone Amp/Pre-Amp - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

Fant også produsentens hjemmesider. Kanskje du finner noe mer nyttig info der, se bl.a. "About functional operation".

Translated version of http://www.tianyun100.com/products/jiemaqi/jiemaqi2.htm

ÌìÔϵç×Ó

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens - også jeg trenger et svar vedr DAC eller ikke DAC:

jeg har valget mellom dette for musikkfiler :

a) ekstern harddisk via USB til Oppo DVD spiller og videre til Yamaha receiver, fungerer bra

b) Ny bærbar PC med minijack-RCA fra headphone utgang til Yamaha receiver, fungerer også bra

Men hva er egentlig det beste?

Burde jeg ha en DAC imellom her et sted, vil det være noe å hente på dette?

(Mange av filene er dessverre 128kbps - jeg prøver å holde meg til 192 eller 320, men noen filer man "låner" på Limewire eller andre steder finnes ikke alltid i så høy kvalitet.)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Beresford MK4 jeg kjøpte for en tid tilbake fra HomeHiFi, og den funker meget bra. Rimelig i innkjøp, og har 2 optisk + 2 coax innganger. Neppe noe "high-end" (hva nå enn det er), men er iallefall bedre den den interne dac'en i SB3'n. Bruker den også til dvd og tvtunern.
    Ser på HomeHiFi den er i MK6 nå til ca 185$.
    Har også prøvd noen andre rimelige dac'er, bl.a en Zhaolu 2.5 men denne fra Beresford var best.

Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hei folkens - også jeg trenger et svar vedr DAC eller ikke DAC:

jeg har valget mellom dette for musikkfiler :

a) ekstern harddisk via USB til Oppo DVD spiller og videre til Yamaha receiver, fungerer bra

b) Ny bærbar PC med minijack-RCA fra headphone utgang til Yamaha receiver, fungerer også bra

Men hva er egentlig det beste?

Burde jeg ha en DAC imellom her et sted, vil det være noe å hente på dette?

(Mange av filene er dessverre 128kbps - jeg prøver å holde meg til 192 eller 320, men noen filer man "låner" på Limewire eller andre steder finnes ikke alltid i så høy kvalitet.)
    Det burde absolutt være noe å hente her, enten om du slenger en DAC på laptopen din (om du har digitale utganger) eller OPPO'en (da har du jo plutselig en knall CD-spiller og) så bør du merke et betydelig løft. Nå veit jeg ikke med laptopen din, men DAC-delen i OPPO'en er hvertfall ikke kjent for å være spesielt bra, og det pleier den vel ytterst sjeldent å være i laptoper og.

Jeg fikk min Beresford TC-7510 mk6 i går, og har jobbet og jobber en del med å spille denne inn, og jeg kan ikke si annet enn at jeg allerede er storfornøyd. Kommer antageligvis til å bruke den på CA Azur 640C'en min og, for jeg likte lyden i Beresford'en bedre. Bruker den også på nettopp OPPO dvd-spiller (burde vel vurdere å kaste ut 640C'n etterhvert kanskje) og er mildt sagt storveis fornøyd med løftet her. Billig oppgradering som anbefales på det varmeste.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk - ser på denne Beresford'en nå - det er bl.a. mulig å få kjøpt med en Toslink kabel + 3.5mm adapter......................

Home HIFI

Da kan jeg vel egentlig kjøre signalene optisk fra PC til DAC og så videre analogt til receiver......
    Oppo'n kan jeg jo "reservere" til SACD og DVD............

edit: PC'en har ingen optisk i 3.5mm utgangen så jeg må veien om en USB m/optisk

Newcomer groovelab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt Beresford TC-7510 mk6

Har akkurat bestilt Beresford DACen og vil komme med skryt av servicen. Det tok Stanley Beresford 14min(!) å svare på bestillinga mi per personlig mail, etter at Paypal hadde overført pengane (1293,-) Sender den i morgon som gave. Supert!
    Vert spennande å høyre kva denne kan gjere med anlegget mitt.

Geir Ove

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett på denne Beresford-DACen og etter litt mailutveksling med mr S. Beresford, så har jeg bestemt meg for å bestille en Beresford 7510 mk6/3 DAC. Prisen er jo av de aller rimeligste, så uansett hvordan den yter, så ser jeg ikke på kjøpet som noen risiko, akkurat. Blir spennende å høre hva den gjør med lyden.

Uansett en meget informativ mann, denne Beresford, og han virker seriøs og kunnskapsrik i forhold til produktet han designer og selger. Jeg vet at Beresford-DACen tar utgangspunkt i et produkt fra Taiwan-basert OEM-firma, men det virker jo som han kommer med klare spesifikasjonsforbedringer som gjør at DACen nå er i versjon 6. Det er altså noe mer enn rebranding involvert her.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beresford dacen har jeg skaffet meg også og kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempefornøyd med den

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du konvertere usb til optisk trenger du bare en sånn : Pc Link
    Du kan også bare kjøbe en usb dac, der er mange derute.

Det er hvertfald IKKE bra å bruke en hodetelefonutgang og så inn i receiveren.
    Men, du har sikkert kjøbt dac allerede, eller ?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre steder enn Home Hifi hvor man kan bestille Beresford DACen? Ser at noen sier den koster 1000 kr, men prisen hos Home Hifi ligger på ca. 120 GB. Med frakt og norsk moms blir jo det en del høyere.

Planen er å anbefale den til en kamerat som vil bruke Playstation 3 som kilde og en stereoforsterker. Da trengs det en DAC i mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken prisklasse(dvd) må man opp i for å matche f.eks beresfords dac på lydkvalitet?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •