Hjelp til valg av hodetelefoner!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av hodetelefoner!

Hei alle sammen. Nå har det gått så langt at jeg må hele tiden ta hensyn til folk og kan dermed ikke spille så høyt og lenge som jeg vil lenger. Jeg har denon pma1500 og denon cdc1500 og dali ikon 7 høyttalere. Jeg hører for det aller meste på rock, hard rock og heavy (fra beatles til machine head) +++ alt mulig. Jeg har veldig lite peiling på hodetelefoner, så håper noen kan komme med tips. Liker veldig godt stereokomboen jeg har som gir rocka lyd, fyldig, naturlig jevn bass oppover registeret, sterk mellomtone, klar og glitrende diskant. Håper på å finne noe lignende i hodetelefoner. Pris, helst ikke over 2 - 3000... Håper noen kan hjelpe meg...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Beyerdynamic 770pro, bruker de selv og synes de funker bra, spes til prisen (under 2k).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Hmmm.. Beyerdynamic 770pro, bruker de selv og synes de funker bra, spes til prisen (under 2k).
    Kommer til å bruke de hovedsakelig til denonforsterkeren, men vil de fungere greit med laptop/mp3spillere?
    Hvilken impedansversjon burde jeg velge? 32, 80 eller 250? Skal brukes sammen med denonforsterkeren. Men også med laptop. Trenger jeg i såfall ekstra forsterker da?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du også bruke de på mp3-spilleren, bør du velge 32ohm.
    Har selv Beyerdynamic DT660, og er godt fornøyd. Men husk at både 660 og 770 er store klokker, så de ruver godt på hodet

Ellers så er det noen lignende tråder under 'portabel AV' ved litt søking.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Skal du også bruke de på mp3-spilleren, bør du velge 32ohm.
    Har selv Beyerdynamic DT660, og er godt fornøyd. Men husk at både 660 og 770 er store klokker, så de ruver godt på hodet

Ellers så er det noen lignende tråder under 'portabel AV' ved litt søking.
    Er det noe lydmessig forskjell på disse. Er 250ohms versjonen best og fungerer med denon forsterkeren min velger jeg denne. Stereoen står i stua, men vil bruke de også på kontoret med laptopen og heller skaffe forsterker til de. Er dette bare dumt/unødvendig? Når jeg er ute bruker jeg propper.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil ihvertfall anbefale deg noen som heter Vivanco SR210. dette er geniale høytalere som er gode å ha på hode, impedansen i dem er bare 32ohm, så er ikke rare greiene du trenger av hodetelefon forsterkere er også greit med 3m ledning som den har. lyden i disse er jevn i bassen, har en fantastisk mellomtone og klager ikke på diskanten heller. det mest geniale med disse er at de selges for gibort pris. koster bare 450kr og syntes de er like gode som enkelte hodetelefoner til 2k. du får garantert bedre hodetelefoner hvis du vil betale mer for det, men ihvertfall hos meg vokser ikke pengene på trær, og selv om jeg skulle ødelegge disse jeg har kommer jeg garantert til å kjøpe de samme om igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •