Dømt for Bassterror!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Dømt for Bassterror!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allt er mulig , les hva kj.. ( dama ) hevnet seg med :twisted:

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle akkurat til å poste det samme Naboen er vel ikke medlem på forumet?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Selv om mannen nå er dømt for bassterroren, spørs det om musikk-krigen mellom de to naboene stopper. Påtalemakten fikk nemlig ikke medhold i å inndra naboens musikkanlegg, og dermed har mannen fått tilbake både harddisk og høytalerledninger."
    Etter å ha lest reportasjen, lurer jeg litt på hva slags anlegg naboen egentlig har. :???:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor man i leilighet uten å ta hensyn til naboene er anmeldelse en naturlig konsekvens...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du i leilighet og har en bråkete/plagsom nabo, og du virkelig skal irritere, setter du på en konstant 15-16hz sinuslyd (gjerne lavere om anlegget tillater det) på et "normalt" volum slik at han akkurat så vidt merker det, men ikke klarer å registrere hvor lyden kommer fra eller hva det er. Sett den på med jevne mellomrom, helst ved frokost og middagstider, fotball-kamper, nyheter og ikke minst leggetid. Vær obs på om individet får gjester (les: vitner) på besøk, da må det skrus av. Ta gjerne noen ukers pause slik at han tror han er kvitt det, før du plutselig setter i gang igjen. Psykisk terror på eget ansvar.....

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe med å ta hensyn til naboer når man ønsker å bo i leilighet.

Jeg hadde ikke nølt med å gå til anmeldelse dersom jeg hadde en nabo som spillte høy musikk natterstid og ikke ville dempe musikken etter klage.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bor du i leilighet og har en bråkete/plagsom nabo, og du virkelig skal irritere, setter du på en konstant 15-16hz sinuslyd (gjerne lavere om anlegget tillater det) på et "normalt" volum slik at han akkurat så vidt merker det, men ikke klarer å registrere hvor lyden kommer fra eller hva det er. Sett den på med gjevne mellomrom, helst ved frokost og middagstider, fotball-kamper, nyheter og ikke minst leggetid. Vær obs på om individet får gjester (les: vitner) på besøk, da må det skrus av. Ta gjerne noen ukers pause slik at han tror han er kvitt det, før du plutselig setter i gang igjen. Psykisk terror på eget ansvar.....
    SADIST!

Jeg klarer som oftest å spille på et nivå hvor jeg ikke hører mine egne naboers musikk, men det hender at begge parter skrur opp om hverandre helt til vi begge sitter med et relativt godt basstrykk på hver vår side. Jeg gir meg aldri.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Det er noe med å ta hensyn til naboer når man ønsker å bo i leilighet.

Jeg hadde ikke nølt med å gå til anmeldelse dersom jeg hadde en nabo som spillte høy musikk natterstid og ikke ville dempe musikken etter klage.
    Samme her.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at man må ta hensyn til naboene - jeg hadde kommet til å klikke dersom naboene mine hadde insistert på å spille f.eks DDE på 'friskt' volum hver gang de kom hjem fra byen om natta:evil:

Nå er jeg så heldig at jeg for første gang på maaange år bor slik at jeg ikke har naboer vegg i vegg, slik at jeg slipper å høre hva de spiller - og de slipper å høre hva jeg spiller :-D

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var stygg HåkonN :-D , men sikkert veldig effektiv...
    Ja det har sine fordeler å bo i "eget" hus , da er det stort sett bare kjærringer og nervøse dyr å ta hensyn til ..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bor du i leilighet og har en bråkete/plagsom nabo, og du virkelig skal irritere, setter du på en konstant 15-16hz sinuslyd (gjerne lavere om anlegget tillater det) på et "normalt" volum slik at han akkurat så vidt merker det, men ikke klarer å registrere hvor lyden kommer fra eller hva det er. Sett den på med gjevne mellomrom, helst ved frokost og middagstider, fotball-kamper, nyheter og ikke minst leggetid. Vær obs på om individet får gjester (les: vitner) på besøk, da må det skrus av. Ta gjerne noen ukers pause slik at han tror han er kvitt det, før du plutselig setter i gang igjen. Psykisk terror på eget ansvar.....
    Haha, gikk ikke det an i Winamp i tidligere versioner?
    Og spille kun gitte frekvenser?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vittig det her. han følger vel opp med å spille "den J**** nabo`n" i ettpar uker nå på fullt trøkk.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I 2003 ble en Gressvik-mann dømt til 30 timer samfunnsstraff etter å ha blitt funnet skyldig i sjikane mot naboene for tredje gang. I et intervju med FB erkjente den 40 år gamle mannen at han ofte spilte Smokie på full guffe om natten – med vinduet på vidt gap. –De er fordi jeg har allergi og får hundehår i halsen hvis jeg ikke åpner vinduet, forklarte han FB. Naboene valgte til slutt å flytte.
    – Det tilhører sjeldenhetene at musikkanlegg blir beslaglagt - f-b.no

Fra den relaterte saken. Gressvik er vel ikke akkurat kjent som et kremstrøk i Fredrikstad. :-) (Bor selv på Sellebakk som vel omtrent er det samme, så jeg ikke erter på meg noen Gressvik-folk her.)

(Er mannen allergisk mot hund? Hvorfor har han i så fall hund selv? Og må han spille Smokie når han lufter? Midt på natten? Mange ubesvarte spørsmål her hehe.)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke første og garrantert ikke siste gang naboforhold strekkes. En tilsvarende tidligere tråd: http://avforum.no/forum/generell-chi...-handling.html

Det var en av grunnene vi flyttet fra blokk og over til enebolig, hvor kinoen nå er på et garasjeloft, rett ved en traffikert vei. Bassen jeg lager er MIN!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør vise hensyn til naboene. I praksis betyr det at man må spille så høyt at det ikke bare er basstoene som går igjennom veggene. Da får nemlig naboen også høre fin musikk. DET er å ta hensyn det

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med forslaget til HåkonN er vel litt det at man selv også blir utsatt for de lave hus-fundament ristende frekvensene, og selv vel også blir litt smårar. (hvis man ikke er det fra før da...)

En annen mulighet i stedet for å spille tenor opera for å redusere eller stoppe en slik plagsom nabo ville kanskje være å kjøpe noen av de største SVS subbene og få ordnet det slik at naboen får med seg når man bærer disse i hus.

En annen mere vitenskapelig opsjon ville kanskje vært å lage et oppsett med en måle-mic og litt elektronikk som fasevendte bass trykket fra naboen slik at man fikk utfaset og redusert bass effekten noe der man oppholder seg.
    Kanskje en integrerings ide for på en annen måte utnytte slike avangserte romkalibrerings systemer man finner i dagens surround receivere
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nabostøy | Norsk forening mot støy

TV og musikkanlegg må kunne stilles inn på et nivå som ikke blir hørbart hos naboene — man trenger ikke å “ruse seg” på lyd. Det finnes “head-sett” som faktisk øker egen nytelse av musikken.Og alternativet for hørselhemmede er å bruke ulike hørselhjelpemiddel i stedet for å stille radio og TV på full lydstyrke.
    Jasså, man trenger ikke ruse seg på lyd? Og hodetelefoner gir bedre lyd? :-)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldg glad for at jeg ikke har slike plagsome bassterorrrister! :twisted:

Nå er så heldig stillt at jeg bor i frittligende enebolig, og ikke trenger å ta hensyn til andre en oss selv! Da står det fritt fram for film og musikk så høyt som jeg bare orker til alle døgnets tider.

Men det er ingen ting som er så slitsomt som søvnløse netter pga av hensynsløse naboer!!

A.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrgie helg så spilte vegg til vegg naboen her i blokka høy musikk til langt på natt. Det samme har han gjort før. Han bor i en annen oppgang, men vegg i vegg med meg. Jeg ble litt irriter fordi han ikke tok hensyn til naboene, jeg kunne bare sette på film så var ikke så ille for meg. Vi bor i 2.etg, jeg tok med meg dama gikk ned i kjeller der vi også hørte musikken , gikk så opp i oppgangen hans og slo av lyset. Så var jeg på vei til sikringskapet hans, men tror dere ikke idioten hadde døra oppe slik at han evt kunne sett om jeg skrudde av sikringen hans. Spille høy musikk midt på natten og med døra oppe til gangen? for en idiot. Vel det ble bare til at jeg gikk inn i leiligheten og snakket til han. Han dempet noe, men unnskyldte seg med at musikken var bra og at han skulle dra om 45 min.... jaja, forundrer meg ikke om han hadde tatt litt kokain...

Neste gang derimot.... hehe

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •